کد خبر: 190132
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

روز گذشته تعداد قابل‌توجهی از خودروهای کیا سراتوی سایپا در اتوبان‌های تهران در حال حرکت بودند. با پیگیری‌های انجام شده، گویا پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی و نیروی انتظامی، این‌بار سراتو را به‌عنوان خودروی موردنیاز خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ، کیا سراتو که این روزها به دست پلیس رسیده و به ناوگان آن‌ها اضافه شده است، از نسخه دنده ای ۶/۱ لیتری است که ارزان‌ترین نسخه مونتاژی سراتو در سایپا به حساب می‌آید.

[caption id="attachment_190133" align="aligncenter" width="582"]سراتوی سایپا وارد ناوگان پلیس شد سراتوی سایپا وارد ناوگان پلیس شد[/caption]

در حال‌حاضر کیا سراتو دنده‌ای قیمت ۷۵ میلیون و ۸۲۶هزار تومان را در کارخانه دارد و در بازار آزاد تا ۷۶ میلیون تومان معامله می شود. این خودرو به گیریکس ۶ سرعته دستی مجهز است که به موتور ۱٫۶ لیتری MPI با فناوری DOHC متصل می‌شود.

این پیشرانه توان تولید ۱۲۴ اسب‌بخار را با گشتاور ۱۵۶ نیوتون‌متر دارد. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، سراتو دنده‌ای در سطح متوسط و مجهز به دو کیسه هواست.

ولی در بحث کیفیت، این روزها خانواده کیا سراتو سایپا، به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودروی تولیدی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار شناخته می‌شود. این خودرو که امروز در ناوگان پلیس به خدمت گرفته شده است، از نظر فنی و ظاهری تفاوت خاصی با نسخه‌های عادی موجود در بازار ندارند و تنها ظاهر آنها با چند چراغ‌گردان در قسمت‌های مختلف بدنه تغییر کرده است.

استهلاک پایین و کیفیت به‌نسبت مناسب از عواملی به حساب می‌آیند که پلیس این خودرو را برای استفاده انتخاب کرده است. همچنین کشش مناسب موتور ۱۲۴ اسب‌بخار با گیربکس ۶ سرعته‌ دستی در کنار هندلینگ خوب، باعث شده است این روزها سراتو به‌نسبت برخی خودروهای رقیب در پیش چشمان پلیس، ارزنده‌تر به‌نظر برسد.

[caption id="attachment_190135" align="aligncenter" width="671"]سراتوی سایپا وارد ناوگان پلیس شد سراتوی سایپا وارد ناوگان پلیس شد[/caption]

پیش از این رنو مگان دنده‌ای و اتوماتیک، نیسان ماکسیما، سوزوکی گرندویتارا، نیسان رونیز و پیکاپ، نیسان تیانا، سمند، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و... در ناوگان پلیس به خدمت گرفته شده‌اند.

ولی با نگاه کلی می‌توان به این نکته رسید که به‌خاطر سرسخت بودن خودروهای مونتاژی سایپا نسبت به سایر خودروسازان و همچنین حضور شرکای تجاری معتبر چون نیسان، رنو و... در این شرکت، اطمینان‌خاطری برای برخی ارگان‌ها مانند پلیس ایجاد شده است تا امروز نیز برای تجهیز ناوگان راهنمایی‌و‌رانندگی و نیروی انتظامی از خودروهای این شرکت استفاده کنند.

حال این‌بار شاهد آن هستیم کیا سراتو به عنوان خودرویی مناسب شناخته شده و در حال خدمت‌رسانی در ناوگان پلیس است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهمان ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    آره از سمند بهتره
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    از سمند بهتره قبول ولی با چه قیمتی جالبه خودروسازان هر ماشینی را که مشتری ندارن میدن به ارگان های دولتی اون از آریو های تاکسیرانی این هم از سراتو بدون آپشن قیمت نجومی
    • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      یه زمانی مگان ۱۶۰۰ دنده ای پارس خودرو هم ضمن تولید بالا بر خلاف نمونه ۲۰۰۰ اصلأ مشتری نداشت که اون سال هم همه مگان۱۶۰۰ ها را دادن نیرو انتظامی آریو و سراتو را هم ۱۰۰% موافقن
  • مهندس ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    سراتو خیلی خوب بود ولی (به اصطلاح) خودروسازی ایران هنوز باور نکرده که نمیتوان یک مدل خودرو را بیش از چند سال (سه تا پنج سال) تولید کرد...و با امدن مدلهای جدیدتر کره ای ان دیگر کسی سراغ سراتوی ایرانی نمیرود.
  • پ ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    تبریک میگم به سایپا نه به خاطر فروشش بلکه توانایی فوق العاده ای که در گند زدن به این خودرو با اون قیمت نجومیش به خرج داده زنده باشی پهلوان
  • دوستی ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    با سلام به مسولین پلیس می بایست نسبت به انتخاب این خودرو تبریک گفت. کیفیت خودرو . مصرف سوخت کم . سرویس نگهداری مناسب و هندلینگ خودرو و ایمنی از ویژیگیهای این خودرو است.که بنده دوسال است از این خودرو استفاده می نمایم
  • agareza ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    با عرض سلام به دوستان عزیز. رینگ سراتوی دستی فولادی است ولی آنچه که تصویر نشان میدهد ظاهرا سایپا رینگ آلومینیوم مدل سراتو اتومات را به نیروی انتظامی هدیه کرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =