کد خبر: 190484
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

مذاکره برای تولید رنو کوئید بین فرانسوی‌ها و سازمان گسترش در حالی ادامه دارد که قرار است این خودرو در رنج قیمتی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومانی عرضه شود و در عین حال شاهد توقف تولید تندر ۹۰ نیز تا ۴ سال آینده باشیم.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،این روزها با برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، مذاکره شرکت‌های ایرانی با خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی داغ‌تر از قبل شده و یکی از محورهای مورد مذاکره نیز تولید محصولات جدید رنو در ایران است.

بر همین اساس بحث‌ها برای تولید رنو کوئید به عنوان یک خودرو ارزان‌قیمت بین سازمان گسترش و شرکت رنو فرانسه در حال پیگیری است.

این خودر جدید قرار است در رنج قیمتی ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان در ایران عرضه شود که البته برای این رنج قیمتی، حداقل‌های استانداردی از نظر تجهیزات نصب شده روی خودرو مدنظر است، به طوریکه ممکن است با نصب آپشن‌های بیشتر مانند گیربکس اتوماتیک، قیمت این خودرو بالاتر از رنج قیمتی تعیین شده باشد.

برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید کوئید طوری است که رنو کوئید طی یک تا یک و نیم سال آینده به تولید برسد به طوریکه گفته می‌شود این محصول اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

قرار است رنو کوئید در سایت بُن‌رو تولید شود و ظرفیت تولید این خودرو ۱۵۰ هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

موضوعی که در کنار تولید رنو کوئید مطرح است، کاهش تولید تندر ۹۰ با اتاق فعلی است که گفته می‌شود ساندرو و سیمبل کم کم جایگزین تندر ۹۰ با اتاق فعلی خواهد شد. بدین ترتیب تولید محصول بر روی پلت‌فرم تندر ۹۰ ادامه خواهد داشت و این پلت‌فرم از رده خارج نمی‌شود. بر همین مبنا تولید تندر ۹۰ با اتاق فعلی در مدل‌های تندر ۹۰ معمولی، پارس تندر و تندر اتوماتیک تا ۴ سال آینده متوقف می‌شود.

هر چند برنامه‌ریزی شرکت‌های خودروساز به سمت افزایش تولید محصولات جدیدتر بر روی پلت‌فرم تندر ۹۰ تمرکز دارد اما رفتار بازار نیز در این زمینه مؤثر خواهد بود، زیرا مشتریان کم کم به سمت خرید محصولات جدیدتر تمایل پیدا می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش تیراژ تولید تندر ۹۰ خواهد شد.

همچنین بحثی که در مورد تأثیر تولید رنو کوئید بر محصولاتی مانند پراید، تیبا و همچنین برخی محصولات به ایران‌خودرو مطرح است، این است که سایپا و ایران‌ خودرو باید کم کم محصولات جدید خود را جایگزین خودروهای قدیمی کنند تا امکان رقابت با کوئید را داشته باشند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    ماشین ۵ الی ۶ هزار دلاری رو میخوان ۳۵ ملیون قالب کنن
    • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
      تو عمرت اصلا این ماشینو دیدی که الکی نظر میدی
    • رامین ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
      دوست عزیز ۶ هزاردلار با قیمت هردلار ۴۰۰۰ تومن تقریبا میشه ۲۵ میلیون تومن.حسابتو یکم قوی کن
  • محمد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    سلام ٣۵ ملیون بازم گرونه باید حداکثر تا٢۵ملیون تومان قیمت داشته باشه تا مردم توان خریدشو داشته باشن
  • اکبرشادی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    اول گفتن ۱۵ تا ۲۵و تا تولید میرسه به دنا . نه سایپا نه ایران خودرو جایگزین برای آشغال هاشون ندارن . ده میلیون بیشتر ارزش نداره اونم فول باشه
  • اکبرشادی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    رنو ارزان تر از کوئید هم داره . طمع فرغون سازان بالاست وگرنه ال نود هم اولش جای پیکان بود . ای بنازم به پیکان سالار جاده که هیچ چیز نمی تونه جاشو بگیره اون موقع که تولید میشد ۶ میلیون بود سال ۸۳ ولی توان خرید مردم مثل الان نبود
  • امیر ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    خداوکیلی ما همین ۳۵ هم قبول داریم نشه مثل همین ال ۹۰ هشت میلیونی که الان تا ۵۰ تومن هم قیمت داره و هنوز بعد از خرید باید در باز کن صندوق و ... نصب کنی
  • امیر ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    یا قسمت نظر ها را حذف کنید یا مرد باشین نظرات رو انعکاس بدین
  • حبیب ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    آقایون مسئولین این خودرو (کویئد)حداکثر قیمت با تما م آپشناش زیر ۲۵ مسلیون می ارزه ، از این قیمت بالاتر واقعا ظلم به مردمه آخه یکم انصاف داشته باشید ، از همه لحاظ به جز طراحی جدیدتر از پراید ما پائین تر ه.
  • علیرضا ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    کویید قدرت موتورش از پرایدم کمتره. تو شیب زیاد حتی بالا نمی ره...
  • حافظ ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    موضوع اینه که رنو ال ٩٠ سال ٢٠١٢ تولیدش متوقف شد و نمونه جدیدش اومد به بازار ، از طرفی ساندرو هم به همین شکل ( به جز برزیل و کلمبیا اخرین سال تولیدش ٢٠١۵ بوده ) حالا یه موضوعی که هست اینکه این تکنولوژی که این همه دادار دودور میکنن که دارن میارن کجاس که ما نیمبینیم ، از طرف دیگه ایران فوق العاداس بگید چرا چون همون رنو سیمبل که داره نگین خودرو به عنوان ماشین وارداتی میفروشه نسل جدید ال ٩٠ هستش یعنی همزمان هم نسل قبلش و میفروشن بهمو هم نسل جدیدش رو ، حالا من موندم ایراد از مسئولین که ما رو جیگر فرض کردن ؟ یا اینکه ما نمیفهمیم و نمیخوایم که حقمون رو بگیریم ؟ ، چرا این همه ادعا که ماشینای روز میاریم میاریم و قرارداد ها به نفعکشور و صنایع هست به این شکل شده ! که کشور ما بشه تولید پس مونده کشورای دیگه ؟! کشورای دیگه هم بهتره نگیم بگیم فرانسه ! همین اتفاق در مورد مگان هم افتاد ، نسل جدیدش با اسم اسکالا ! حالا اینا میخوان تا ۴ سال دیگه هم این ال ٩٠ رو که ۵ سال از اخرین تولیدش در دنیا میگذره رو به ما بفروشن مشکل از ماست که میخریم بیاید تو رسانه های اجتماعی هشتک بزنیم نفهم نباشیم این نفهم بودن تو تمام موضوعات قابل مشاهده هست
  • امیر ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    چخبره این ماشین پرپرش ۲۰
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
    خدا به دادمان برسد با این طرز تفکر در صنعت خودروی کشور
  • mehdi ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    ببینید میانگین سنی مردمان ما جوان است و اکثرا باسواد متاسفانه مدیران رده بالا همگی اکثرا پیرهستند ودارای فکرهای یخ زده واصولا این مدیران فکر چاپیدن هستند تا فکر راحتی مردم کافیه یه سرگوشی اب بدید بروید توی سایت تویوتا ونیسان الله ماشالا ببینی و با بیست میلیون تومان معادل ۶ هزاردلار داریم همین الان هموطنان ما پول پراید میدن وبابت اونم قربانی هم میکنند که مبادا چشم بخوره قوطی حلبی بعد چطور تو قع داریم ماشین خوب وارزان ژاپنی به ما بدن مطمئن باشید هرگز هرگز ماشین ارزان وجود ندارد.
  • لگزیان ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
    اگه مثل ال ۹۰ قیمتش بالا نره چون کیفیت داره میتونه جایگزین خوبی برای پراید وتیبا بشه
  • اسي ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    ارزان بدن که خیابانها ازین هم شلوغ تر میشود هر بچه ای میبینی رفته ی ماشین خریده و یکی از رفیقاشم سوار کرده به دور زدن الکی، با وقت بقیه بازی میشه همین جوری اقا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =