کد خبر: 190758
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۲

در اولین روز از این نمایشگاه، شرکت آرین موتورتابان نماینده رسمی برند «دی‌اس» و «میتسوبیشی» در ایران از خودروی جدید خود با نام دی‌اس‌۳ رونمایی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، با آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران شرکت‌های مختلف واردکننده و شرکت‌های داخلی، برنامه‌های مختلفی از جمله رونمایی از محصولات جدید را در دستور کار خود دارند.

نمایشگاه خودرو تهران، پس از ۱۱ سال در شهر آفتاب برگزار می‌شود. در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف مرتبط با صنعت خودرو شامل تولیدکنندگان و واردکنندگان خودروهای سبک و سنگین، تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات یدکی و شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات جانبی خودرو حضور دارند که فرصت مناسبی است تا آخرین دستاوردهای خود را در خصوص صنعت خودرو به نمایش بگذارند.

[caption id="attachment_190759" align="alignleft" width="345"]افزایش سهم  بازار دی‌اس و میتسوبیشی در سال 96 افزایش سهم بازار دی‌اس و میتسوبیشی در سال ۹۶[/caption]

در اولین روز از این نمایشگاه، شرکت آرین موتورتابان نماینده رسمی برند «دی‌اس» و «میتسوبیشی» در ایران از خودروی جدید خود با نام دی‌اس‌۳ رونمایی کرد.

در همین زمینه علی شکوهی، مدیر بازاریابی شرکت آرین موتور درباره اهداف این شرکت برای سال آینده با توجه به وضعیت اقتصادی به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «اصولا در سال آینده اگر روند وضعیت اقتصادی به همین شکل مثبت باشد، چشم‌انداز مثبت و خوبی برای صنعت کشورمان به‌طور کلی متصور هستیم و این وضعیت خوب منحصر به بازار خودرو نخواهد بود.

اما در خصوص وضعیت خودرو فکر می‌کنم برای سال آینده تقاضای خوبی در بازار خودرو به‌وجود آید و بسیاری از افرادی که امسال در رابطه با فضای کسب و کار دل‌نگران بودند، برای سال آینده وارد بازار شوند و تقاضا برای خرید وارد شرکت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برای سال‌ آینده بازار، رشد ۴۰ درصدی نسبت به امسال داشته باشد، می‌افزاید: «بر این اساس پیش‌بینی می‌کنم واردات ۸۰ تا ۸۵هزار دستگاه خودرو برای سال پیش رو خواهد بود و برای برند دی‌اس رشد ۴ برابری را از نظر واردات خواهیم داشت. اما برای میتسوبیشی تا ۴۰-۵۰ درصد افزایش سهم بازار را شاهد خواهیم بود. در نتیجه فکر می‌کنم بازار سال آینده رشد خوبی خواهد داشت.»

شکوهی همچنین در خصوص واردات خودروهایی با بازه قیمتی زیر۱۰۰ میلیون تومان می‌گوید: «ما خودروی میراژ میتسوبیشی را داریم که زیر ۱۰۰ میلیون تومان است.اما برای خودروی دی‌اس این امکان وجود ندارد. در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی این شرکت را رونمایی کرده‌ایم.»

وی در ادامه گفت: «برای واردات خودرو استانداردهایی را باید رعایت کنیم. همین استانداردها باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد. شاید اگر ما هم با استانداردهای کشورهای خلیج فارس خودرو وارد می‌کردیم، قیمت‌ کمتری می‌پرداختیم. اما در حال حاضر چون بسیاری از شرکت‌ها برای ما سطح استاندارد را بالا برده‌اند به این منظور چندان نمی‌توانیم کاهش قیمت داشته باشیم. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به نرخ ارز و روندی که دارد، برای سال‌ آینده کاهش قیمت نخواهیم داشت.» شکوهی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص واردات سخت‌گیری شده است یا خیر می‌گوید: «در این قضیه بیشتر شاهد نا‌هماهنگی هستیم تا سخت‌گیری. در وزارت صنعت یک تصمیم گرفته می‌شود اما در گمرک و سازمان استاندارد یک حرف دیگر می‌شنویم یا پلیس رفتار دیگری دارد. این‌ها باعث می‌شود مشتری هزینه‌ بیشتری بپردازد. واردکنندگان، خودرو را وارد می‌کنند و به‌ همین دلیل مجبور می‌شوند قیمت خودرو را افزایش دهند و مشتری هم پرداخت می‌کند.»

مدیر بازاریابی آرین موتور همچنین در خصوص اینکه به نظر می‌رسد برند دی‌اس هنوز نتوانسته است در میان برندهای لوکس جایگاه ویژه‌ای کسب کند، می‌گوید: «هدف ما برای امسال فقط برندینگ بود و می‌خواستیم برند دی‌اس را در بازار مطرح کنیم. دی‌اس فرانسه نیز در همایشی که در پاریس برگزار شد از ما تقدیر کرد و ما به عنوان بهترین نماینده دی‌اس در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته شدیم که این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

آخرین اخبار