کد خبر: 191775
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

بنتلی تا یکی، دو سال دیگر به یک کمپانی ۱۰۰ ساله تبدیل خواهد شد و تا امروز هم نشان داده که راه بودن را بلد است.

به گزارش اخبار خودرو ، تجربه رانندگی با بنتلی ۱۴۰هزار دلاری در حالی‌که بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار نیرو در کنار بیش از ۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور در اختیار شما قرار می‌دهد. در ابتدا کاری سخت می‌نماید اما اندرو فرانکل، تست‌درایور سایت اتوکار دست به آن زده است.

او تجربه تست خود را چنین بازگو می‌کند: «همه چیز بنتلی شگفت‌انگیز است، سوپراسپرتی بهتر از تمام سوپراسپرت‌های ساخته‌شد. اما در عین‌حال همه‌چیز بنتلی بد است، سوپراسپرتی که سوپراسپرت نیست!»

مخاطب در ابتدا دلیل این تضاد در گفتار را متوجه نمی‌شود اما بعد اندرو به ذکر دلایل خود می‌پردازد که ما هم در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

[caption id="attachment_191776" align="aligncenter" width="700"]بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت 2017 بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت ۲۰۱۷[/caption]

از این مقدمه که بگذریم، مدل مورد نظر بنتلی را باید یکی از خودروهای با پرفورمنس بالا خواند که در سال ۲۰۱۷ پا به بازار گذاشته است و تمام انتظاراتی را که از یک خودروی لاکچری و اسپرت می‌رود، در کنار هم دارد و می‌تواند مالکش را راضی نگه دارد، اما وقتی بحث تست توسط یک عشق خودرو پیش می‌آید و قرار است هدف از تست، نوشتن نقد باشد، مسائل کمی‌ رنگ دیگری به خود خواهد گرفت.

بنتلی چه چیزی در چنته دارد؟

نخستین چیزی که در رانندگی با این خودرو توجه شما را جلب می‌کند، معماگونه بودن این خودرو است، به این معنا که کمی طول می‌کشد تا با داخل آن آشنا شوید زیرا در نگاه اول گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد.

صفت سوپراسپرت برای این خودرو انتظار شما را بالا می‌برد و البته بنتلی انتظار شما را برآورده می‌کند. کافی است پای خود را کمی روی پدال گاز آن فشار دهید تا شما را مانند یک گلوله که داخل توپ گذاشته‌اند، به سرزمینی دیگر پرتاب کند.

[caption id="attachment_191777" align="aligncenter" width="467"]بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت 2017 بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت ۲۰۱۷[/caption]

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در زمان حدود ۳٫۹ ثانیه صورت می‌گیرد که هر جاده‌ای را برای این خودرو هموار و آن‌را خودرویی مناسب جاده و سفر می‌کند. در صفر تا ۱۰۰گیری این خودرو مشخص شد از هوندا NSX جدید، نیسان GT-R و مرسدس AMG GT S نیز سریع‌تر عمل می‌کند و این را باید مدیون قدرت بالای موتور این خودرو دانست.

اگرچه قدرت و گشتاور آن شما را مدهوش خود می‌کند اما در اینجا اولین نقد به کمپانی بنتلی وارد می‌شود که تمام محصولات این کمپانی دارای قدرت موتور بالا، ولی شاسی ضعیف هستند و همین موضوع مدل‌های مختلف بنتلی را کسل‌کننده می‌کند.

کافی است بنتلی را در کنار خودرویی مانند پورشه بگذارید تا متوجه شوید از چه حرف می‌زنیم. قدرت و گشتاور در کنار یک شاسی جان‌دار می‌تواند به زنده بودن بیش از حد خودرو منجر شود، اما این غول‌پیکر ۲٫۳ تنی، با داشتن قدرت زیاد، شاسی خوبی ندارد و نمی‌توانید درنهایت از تمام قدرت تولیدی آن استفاده کنید و این یک نقطه‌ضعف به‌شمار می‌رود و خیلی زود شما را خسته می‌کند.

این‌را باید اضافه کنیم منظور ما تمام کسانی که قرار است پشت فرمان آن بنشینند، نیست و منظور رانندگانی است که قدرت و سرعت را با هم دوست دارند.

مرکز تولید قدرت بنتلی

برای این خودرو از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر دبلیو شکل استفاده شده که حجم آن برابر ۵۹۹۸ سی‌سی است و از سوخت بنزین استفاده می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، قدرت تولیدی این موتور ۷۰۹ اسب‌بخار در ۵۹۰۰ دور است که حداکثر سرعت این خودرو را به ۳۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

گیربکس این خودرو از نوع هشت سرعته کلاچ دوبل اتوماتیک است که می‌توان آن‌را رقیبی جدی برای مرسدس‌بنز AMG S کوپه و رولزرویس ریث دانست.

قیمت پایه این خودرو ۲۱۲٫۵۰۰ پوند و مرکز تولید آن شهر لیسبون پرتغال است. در نسخه پایه بنتلی از رنگ مشکی برای بدنه استفاده شده اما طیف رنگ‌‌های خاصی را برای آن در نظر گرفته است.

این خودرو در دو کلاس کوپه و کروک قابل‌‌خریداری است و داخل کابین آن بیشتر به یک جواهرفروشی شباهت دارد و با کنسول وسط و طیف رنگی مورد استفاده و تریم آن، حس لاکچری را به شما القا خواهد کرد.

خودت را عادت بده!

برای رانندگی با بنتلی باید ابتدا خود را با آن کاملا تطبیق دهید، یعنی رانندگی با آن مانند هر خودروی دیگری نیست و نیاز به استایل منحصربه‌فرد بنتلی دارد.

بگذارید این‌طور برای شما بگوییم که مثلا اگر بخواهید با آن ترمز کنید، مثل هر خودروی دیگری نیست که تنها منجر به ایست خودرو شود، بلکه شما باید محافظه‌کار باشید! یعنی یکباره پای خود را روی پدال ترمز فشار ندهید، چون امکان پرت شدن شما از پنجره به بیرون وجود دارد و دلیل آن هم چیزی نیست جز دیسک‌های سرامیکی غول‌پیکر این خودرو.

[caption id="attachment_191778" align="aligncenter" width="700"]بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت 2017 بنتلی کانتیننتال جی‌تی سوپراسپرت ۲۰۱۷[/caption]

یا مثلا نباید انتظار داشته باشید که در اوایل حرکت چنان شما را شگفت‌زده کند و یک‌باره از جا کنده شود! بلکه باید اجازه دهید تا موتور قدرتش را آرام به خودرو تزریق کند.

بنتلی کانتیننتال اگرچه نام سوپراسپرت را بر خود دارد اما انتظار یک سوپراسپرت واقعی را نمی‌توانید از آن داشته باشید.

کانتیننتال درحقیقت به شما همه‌چیز می‌دهد و هر چیزی که تصور کنید را در اختیارتان می‌گذارد اما سوپراسپرت نیست و این نکته‌ای است که اگر می‌خواهید یک دستگاه از آن‌را تهیه کنید، باید آن را در نظر داشته باشید.

از این نکته که بگذریم، باید بگوییم این غول عظیم‌الجثه با رینگ‌های ۲۱ اینچ آلومینیومی خود که علاوه‌بر زیباتر کردن بیشتر این خودرو، تاثیر زیادی در آرام کردن آن دارد، کاملا برای رانندگی‌های مداوم و طولانی مناسب است و حتی اگر شبانه‌روز هم با آن رانندگی کنید، امکان ندارد صندلی آن شما را آزار دهد.

بنتلی حس منحصربه‌فردی از استحکام و ایمنی را هم به شما می‌دهد که حاکی از مهندسی دقیق این خودرو است و می‌توانید با کمی خرج کردن، پکیج‌های متفاوتی را هم برای آن خریداری کنید تا هر چه را که می‌خواهید در اختیارتان قرار گیرد.

آیا کانتیننتال ارزش خرید دارد؟

خب، تا این جای کار احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که سرانجام این خودرو، ارزش خرید دارد یا خیر؟ اگر نظر مرا بخواهید باید بگویم بنتلی یک خودروی اسپرت فوق‌العاده است که هر آنچه را از رانندگی و لذت آن انتظار دارید، برای شما فراهم می‌‌کند. حالا می‌خواهم برگردم به جمله‌ای که در ابتدای این مقاله گفتم و باعث تعجب شده بود. اگر انتظار شما از بنتلی یک خودروی شگفت‌انگیز با عملکرد اسپرت بالاست، بنتلی شما را به مقصود می‌رساند و اگر شما از بنتلی انتظار تولید یک محصول ویژه و اسپرت را ندارید، پس این خودرو نمی‌تواند نظر شما را جلب کند و بهتر است بروید سراغ برند و مدل دیگری که شما را به آنچه می‌‌خواهید برساند.

بنتلی تا یکی، دو سال دیگر به یک کمپانی ۱۰۰ ساله تبدیل خواهد شد و تا امروز هم نشان داده که راه بودن را بلد است. اگرچه محصولاتش تیراژ بالایی ندارند اما با همین تعداد کم خودرو هم خود را ثبت کرده است و شما باید اول با خودتان کنار بیایید که بنتلی را می‌خواهید یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =