کد خبر: 192342
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

اکنون DS 7 به عنوان یک اس یو وی قرار است هفتمین محصول این خودروساز نوپا باشد که در نمایشگاه ژنو بطور رسمی معرفی خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، شرکت سیتروئن با نزدیک به یک قرن تجربه یکی از قدیمی ترین خودروسازهای فرانسه محسوب می‌شود. اما زیرمجموعه یا به اصطلاح ساب برند این کمپانی یعنی DS کمتر از یک دهه قدمت دارد. در طی این مدت DS چند کانسپت و شش محصول روانه بازار کرده است که عبارتند از DS 3، DS 6، دو نسخه از DS 4 و دو نسخه از DS 5. اکنون DS 7 به عنوان یک اس یو وی قرار است هفتمین محصول این خودروساز نوپا باشد که در نمایشگاه ژنو بطور رسمی معرفی خواهد شد.

[caption id="attachment_192346" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

این خودرو قرار است با رقبایی مثل لکسوس NX، آئودی Q2 و حتی بی ام و X1 به رقابت بپردازد. طراحی جدیدترین اس یو وی DS که لقب کراس بک را نیز یدک می‌کشد به گونه ای است که تجمل و راحتی را در ذهن القا کند.

[caption id="attachment_192348" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

علاوه بر این راحتی کارایی DS 7 نیز در سطح بالایی قرار داشته و مجهز بودن به سیستم هیبریدی در مجموع ۳۰۰ اسب بخار تولید کرده و به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. امکانات ویژه DS مانند سامانه دید در شب، تعلیق اکتیو اسکن، سیستم کمک راننده کانکت پایلوت و دو نمایشگر ۱۲ اینچی می‌توانند بر مزیت های رقابتی این اس یو وی بیافزایند.

شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که این اس یو وی با برند سیتروئن نیز عرضه خواهد شد؛ تا بالاخره برای اولین بار پس از سه دهه این خودروساز فرانسوی محصولات خود روانه بازار آمریکا کند.

[caption id="attachment_192343" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

البته در صورت صادرات DS یا سیتروئن به آمریکا قرار است یک شرکت واسط به نام تراول کار متصدی این امر شود. اما هنوز برای هیجان زده شدن خیلی زود است. باید ابتدا DS 7 را در نمایشگاه ژنو دید و سپس به انتظار استقبال مشریان از آن نشست تا بتوان درباره صادرات به آمریکا اظهار نظر کرد.

سیتروئن به خاطر محصولات ساده و ارزان قیمت طی سالهای اخیر نتوانسته در بازار آمریکا حضور یابد. می‌توان گفت یکی از دلایل راه اندازی برند DS پایان دادن به طلسم عدم حضور در آمریکا است. به ویژه آنکه محصولات DS در طراحی و امکانات پیشرفت قابل توجهی داشته و این تکامل در DS 7 هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری به خوبی قابل لمس است.

[caption id="attachment_192345" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

جلوپنجره بزرگ و مشبک DS 7 توسط یک نوار کرومی احاطه شده است. این نوار کرومی چراغ ها و پروژکتورهای پایین سپر را نیز در بر گرفته است. بطور کلی تزیینات کرومی جایگاه خاصی در محصولات DS داشته و در این اس یو وی بارزتر میباشد.

در بخش های بیرونی نمای جلو دو رشته LED منحنی قرار دارد که نقش چراغ های روزتاب را ایفا می‌نمایند. در بالای چراغ های جلو کاپوت پف کرده DS 7 قرار گرفته که خطوط طراحی آن رو به بیرون قرار دارند.

[caption id="attachment_192344" align="aligncenter" width="311"]DS 7 DS 7[/caption]

در نمای کناری جذابیت های اس یو وی لوکس فرانسوی بیشتر نمایان می‌شود. خطوط نرم با کنار هم قرار گرفتن از یک طرف فرمی رو به جلو را شکل داده اند و از طرف دیگر یک طراحی روان را به نمایش می‌گذارند. ابرویی های پلاستیکی روی گلگیر و رکاب های پایین درب به اسپرت تر جلوه دادن DS 7 کمک می‌کند.

[caption id="attachment_192347" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

شیشه عقب طرحی رو به بالا و طرفین دارد و در پایین آن چراغ های تمام LED قرار گرفته اند که بطرز زیبایی از سبک مشبک جلوپنجره پیروی کرده و مانند جلوپنجره نیز توسط یک قاب کرومی احاطه شده اند.

اسپویلر عقب در انتهای سقف، اسکیدپلیت نقره ای رنگ در پایین سپر و دو اگزوز مستطیلی و بزرگ در طرفین نشان می‌دهد DS به جنبه های اسپرتی نیز بی توجه نبوده است.

اما بی شک نشانه های اصلی یک طراحی لوکس از یک برند ممتاز را باید در داخل DS 7 جستجو کرد. طراحی دو رنگ با هارمونی بسیار خوب و استفاده از بهترین نوع چرم در صندلی‌ها، کنسول وسط، پنل درب ها و جلوی داشبورد بیننده را به یاد برندهایی مثل بنتلی می‌اندازد. هرچند در اینجا نیز با وجود فرمانی با انتهای تخت بر جنبه های اسپرتی تاکید شده است.

[caption id="attachment_192350" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

در اینجا نیز همان فرم مشبک جلوپنجره به عنوان یکی از ویژگی های طراحی DS در بخش های مختلفی از جلو پنل کرومی اطراف اهرم تعویض دنده به چشم می‌خورد. برای داخل خودرو یکی از چهار رنگ مشکی، خاکستری، قهوه ای و زرشکی قابل سفارش است.

البته اینها مربوط به پوشش چرمی شده و علاوه بر آنها یک پوشش از جنس آلکانترا نیز در نظر گرفته شده است. دو نمایشگر ۱۲ اینچی بزرگ که یکی بر روی کنسول وسط و دیگری در پشت فرمان نصب شده سیستم ارتباطی و سرگرمی DS 7 را تشکیل داده و تعداد دکمه ها و نشانگرهای آنالوگ را به حداقل رسانده اند.

DS 7 از چند گزینه برای پیشرانه برخوردار است اما مهمترین و اولین انتخاب پیشرانه هیبریدی است. یک موتور بنزینی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌کند و در کنار آن دو موتور الکتریکی در چرخ های عقب نصب شده اند که از یک باتری ۱۳ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرند.

[caption id="attachment_192349" align="aligncenter" width="700"]DS 7 DS 7[/caption]

این دو موتور نیز ۱۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که قدرت خروجی DS 7 را در مجموع به ۳۰۰ اسب می‌رساند. این اس یو وی در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش ۳۷ مایل خواهد بود. باتری ها در حالت عادی ظرف ۴٫۵ ساعت و در حالت سریع در ۲٫۵ ساعت بطور کامل شارژ خواهند شد.

علاوه بر این ۳ موتور دیزلی با قدرت های ۲۲۵، ۱۸۰ و ۱۳۰ اسب بخار نیز برای DS 7 در نظر گرفته شده که اولی و دومی با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک و سومی با گیربکس ۶ دنده دستی جفت خواهند شد.

هنوز قیمت قطعی برای DS 7 اعلام نشده اما برای رقابت با خودروهایی چون بی ام و X1 و لکسوس NX قیمت پایه این اس یو وی فرانسوی باید بین ۲۷ تا ۳۰ هزار پوند بوده و می‌تواند تا ۴۰ هزار پوند برای مدل هیبریدی فول افزایش یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =