کد خبر: 193001
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

پس از اینکه شرکت چینی SAIC مالکیت برند انگلیسی MG را از آن خود کرد تولید محصول MG 6 از سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

به گزارش اخبار خودرو ،  اما چینی شدن این خودرو تاثیر منفی در افکار مشکل پسند مشتریان اروپایی گذاشته است؛ بطوریکه سال گذشته فروش MG 6 به دلیل استقبال پایین انگلیسی ها، در این کشور متوقف شد. البته امسال بازارهای جدیدی مانند استرالیا جایگزین آن شده است.

[caption id="attachment_193002" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

MG بر این عقیده است که ۶ می‌تواند در کلاس سواری های کوچک محصول موفقی باشد اما باید دید این خودرو در ابعاد مختلف می‌تواند انتظارات مشتریان که اتفاقا انتخاب های زیادی هم دارند را برآورده کند؟ این برند دورگه چینی انگلیسی بر روی دو محصول ۳ و ۶ بیش از بقیه محصولاتش حساب باز کرده تا بتواند دوباره اعتماد مشتریان را جلب کند و در این میان ۶ پلاس با امکانات بیشتر قابلیت های گسترده تری برای این منظور دارد.

[caption id="attachment_193004" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

MG 6 پلاس در اواخر سال گذشته عرضه شد تا در کنار هاچ بک کوچک ۳ و اس یو وی GS عمده تولیدات این برند را تشکیل دهند. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب عبارتند از ۴۶۵۱، ۱۸۲۷ و ۱۴۷۲ میلیمتر که MG 6 پلاس را در رده اتومبیل های سدان کامپکت با ظاهر فست‌بک قرار می‌دهد.

[caption id="attachment_193003" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

۶ پلاس در سه تیپ کور، سول و اسنس قابل سفارش می‌باشد. قیمت این سه تیپ به ترتیب ۲۱۹۹۰، ۲۳۹۹۰ و ۲۵۹۹۰ دلار خواهد بود. اگر مقایسه ای بین تیپ پایه MG 6 و پرفروش ترین رقبای این خودرو در بازار یعنی مزدا ۳، تویوتا کرولا و هیوندای i30 داشته باشم می‌بینیم که MG 6 چندان هم ارزان نیست و از تمام این خودروهای ذکر شده قیمت بالاتری دارد.

[caption id="attachment_193009" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

حتی با پرداخت فقط ۴۰۰ تا ۹۰۰ دلار بیشتر می‌توان اتومبیل های به روز و با طراحی مدرن و پیشرفته مانند هوندا سیویک سدان، سوبارو ایمپرزا سدان و فولکس گلف را نیز خریداری کرد. البته برخلاف MG 6 که در آن با پرداخت ۲۰۰۰ دلار می‌توان تیپ بالاتر را خرید در اکثر نمونه های ذکر شده قیمت مدل های مجهزتر اختلاف قابل توجهی با مدل پایه دارد.

[caption id="attachment_193008" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

ابعاد MG 6 یکی از نقاط قوت کلیدی این خودرو نسبت به رقبا است. به لطف ظاهر فست‌بک که به جذابیت ظاهری خودرو نیز کمک کرده هم کابین ۶ پلاس جادار بوده و هم صندوق عقب بزرگتر و با دسترسی ساده تری برای آن فراهم شده است.

[caption id="attachment_193007" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

مدلی که در اینجا مورد آزمایش قرار گرفته تیپ اسنس MG 6 پلاس می‌باشد که با اضافه شدن رنگ متالیک سفارشی و رکاب های نورانی در داخل درب ها، قیمت آن به ۲۶۶۸۹ رسیده است. همچنین تجهیزاتی مانند چراغ های زنون جلو با قابلیت تنظیم خودکار کاسه چراغ و روشنایی خودکار در تاریکی، سنسور باران برای برف پاک کن ها، چراغ های روزتاب و عقب از جنس LED، فرمان هیدرولیک و چرخ های ۱۷ اینچی از دیگر موارد نصب شده روی این مدل هستند.

[caption id="attachment_193013" align="aligncenter" width="700"]MG 6 MG 6[/caption]

در زمینه تجهیزات ایمنی نیز می‌توان به ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی اضطراری، برنامه پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ایربگ های جلو و جانبی برای سرنشینان جلو و ایربگ های پرده ای عقب اشاره کرد که بطور استاندارد در تمام تیپ ها نصب شده اند.

MG 6 پلاس به یک موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز است که علامت توربو در عقب خودرو حاکی از این مطلب می‌باشد. قدرت این موتور ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور آن ۲۱۵ نیوتن متر بوده و از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ ها اتصال پیدا می‌کند. MG 6 پلاس با این پیشرانه و گیربکس قادر است ظرف ۹٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تیپ اسنس روی کاغذ به امکانات مطلوبی مجهز است که از آن جمله باید به گرمکن صندلی های جلو، صندلی ها و فرمان چرمی، تهویه مطبوع دوگانه، خروجی مستقل تهویه مطبوع در عقب، استارت دکمه ای، کروز کنترل تطبیقی، تعویض دنده ها با اهرم های پشت فرمان، سنسور پارک، دوربین عقب، رهیاب ماهواره ای و نمایشگر لمسی ۸ اینچی اشاره کرد. صندلی ها راحت و عریض هستند اما در عین حال بیش از اندازه مسطح می‌باشند.

دو نکته منفی درباره طراحی داخلی وجود تنها یک رنگ خاکستری برای تودوزی داخلی و مورد مهمتر استفاده از پلاستیک ارزان قیمت در داشبورد و کنسول وسط می‌باشد. همچنین مورد دیگری که به آن برخورد می‌کنید زاویه نامناسب دوربین عقب می‌باشد که در نتیجه تصویر خوبی در نمایشگر پخش نمی‌کند و در واقع بهتر است دوربین عقب را فراموش کنید. سیستم های مولتی مدیا شامل CD، USB، رادیو، ورودی AUX و بلوتوث می‌باشد. محل قرارگیری نمایشگر در زیر پنل داشبورد موجب شده از تابش نور اضافی روی صفحه جلوگیری شود اما کیفیت تصویر در مقایسه با انواع بکار رفته در هیوندای و مزدا بسیار ابتدای می‌باشد.

ردیف عقب به خوبی جادار بوده و دو فرد بالغ کاملا احساس راحتی می‌کنند. البته انحنای سقف به سمت عقب اندکی بر فضای سر و شانه ها تاثیرگذار بوده ولی برای زانو ها فضای کافی وجود دارد. پشتی صندلی ها نیز برخلاف بسیاری از رقبا فرم مسطح نداشته و به راحتی بیشتر سرنشینان کمک می‌کند. حجم صندوق بار ۴۲۹ لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب به ۱۳۷۹ لیتر افزایش می‌یابد.

موتور MG 6 یکی از قدرتمندترین ها در این کلاس می‌باشد اما فاصله زیاد بین تعویض دنده ها اجازه نمی‌دهد راننده حداکثر لذت و هیجان رانندگی را تجربه کند. همچنین موتور نیز در دورهای بالا صدایی زوزه مانند دارد. ولی از طرف دیگر در سرعت های بالا در بزرگراه ها قدرت بالای موتور و نرمی فرمان سواری راحتی را به ارمغان می‌آورد. مصرف سوخت ترکیبی MG 6 توسط سازنده ۷٫۸ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده که در این آزمایش مصرف شهری آن تا ۱۱٫۹ لیتر در صد کیلومتر نیز رسید.

MG برای این محصول خود گارانتی کامل ۶ ساله بدون محدودیت کیلومتر را ارائه می‌دهد که یکی از بهترین ها در بین دیگر رقبا می‌باشد. برای کسانی که به تاریخ باشکوه MG علاقه و یا بهتر بگوییم تعصب دارند ۶ پلاس به اندازه کافی نقاط قوت دارد. مانند جادار و کاربردی بودن، تعلیق راحت و کنترل مناسب خودرو و موتور قدرتمند به ویژه در سرعت های بالا. البته قیمت بالا و ضعف هایی در امکانات و تجهیزات مانند جنس ارزان بکار رفته در داخل، نمایشگر نسبتا قدیمی و عملکرد نامناسب دوربین عقب می‌تواند بسیاری از مشتریان را به سمت رقبای باکیفیت تر و در عین حال ارزان تر ژاپنی سوق دهد.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mamad ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    ۸۰ تا ۹۰ تومن توی ایران می ارزه . می نید چرا چون ما ایرانی ها پولمونا به سختی در میاریم . و دولت باید تلاشش کنه . تا این خودرو با این قیمت دست مردم با شرف ما برسه .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =