کد خبر: 193154
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که یک خودروی اسپرت با شتاب زیر ۶ ثانیه را در چه محدوده قیمتی می‌توان خریداری کرد؟ برای پاسخ به این سوال لیستی از خودرو‌های اسپرت با شتاب زیر ۶ ثانیه تهیه کرده‌ایم

به گزارش اخبار خودرو ، مبحث سرعت و شتاب خودرو از جمله موارد مهم در زمان خرید خودرو برای جوانان بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر رقابت بر سر شتاب و سرعت، برای خودروهای اسپرت به قدری جدی و ۰٫۱ ثانیه شتاب بیشتر، ملاک برتری است.

امروز در «دنیای خودرو» سراغ دغدغه اصلی جوانان در زمینه خرید خودرو رفته ایم تا گزینه‌های ایده‌آل برای آن‌ها را معرفی کنیم. بحث خودرو‌های اسپرت در بازار ایران همیشه با قیمت‌های نجومی پیوند داشته و هیچگاه خودروی اسپرت درست و حسابی ارزان قیمت برای خرید وجود ندارد.

اما کسانی که در مناطق آزاد زندگی می‌کنند، این امتیاز را دارند که خودروی اسپرت ارزان‌قیمت خریداری کنند. امروزه خودروهایی در رده خودروهای سریع و پر شتاب قرار می‌گیرند که شتابی زیر ۶ ثانیه داشته باشند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که یک خودروی اسپرت با شتاب زیر ۶ ثانیه را در چه محدوده قیمتی می‌توان خریداری کرد؟ برای پاسخ به این سوال لیستی از خودرو‌های اسپرت با شتاب زیر ۶ ثانیه تهیه کرده‌ایم که قیمتی در بازه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دارند و جزو ارزان‌ترین خودروهای سریع بازار‌های جهانی به حساب می‌آیند. البته به دلیل ممنوع بودن واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد، تنها خودرو‌های اسپرت آسیایی و اروپایی را معرفی کرده‌ایم.

فولکس واگن گلف GTI هاچ بک

[caption id="attachment_193168" align="aligncenter" width="700"]فولکس واگن گلف GTI هاچ بک فولکس واگن گلف GTI هاچ بک[/caption]

فولکس واگن گلف GTI ارزان‌ترین راه تجربه لذت رانندگی خودروهای سوپر اسپرت است! با وجود این که این خودرو در کلاس هاچ‌بک‌های کوچک تولید می‌شود اما مهندسی بی نظیر به کار رفته در آن باعث شده است تجربه‌ای مشابه با خودروهای سوپراسپرت را تجربه کنید!

این هاچ بک آلمانی یکی از اصیل‌ترین هاچ‌بک‌ها در جهان و تمام نسل‌های آن در دوره خود بهترین بوده است. گلف برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ توسط کمپانی فولکس‌واگن تولید شد.

این خودرو اکنون پس از ۴۳ سال تولید بی وقفه، نسل هفتم خود را تجربه می‌کند. نسل فعلی گلف از سال ۲۰۱۲ جایگزین نسل قبلی شده و در حال حاضر حدود ۵ سال است که به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

بهترین نسخه گلف GTI که کلاب اسپرت نام دارد، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

شتاب این سوپر هاچ‌بک تنها ۵٫۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حال حاضر می‌توان نسخه کلاب اسپرت این هاچ بک آلمانی را در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان خریداری کرد.

ولوو S60 پولستار سدان

[caption id="attachment_193169" align="aligncenter" width="620"]ولوو S60 پولستار سدان ولوو S60 پولستار سدان[/caption]

حضور یک دستگاه ولوو در این لیست شاید کمی عجیب به نظر برسد اما پولستار با خودروهای ولوو کاری کرده که شاهد حضور آن در لیست ارزان‌ترین خودروهای زیر ۶ ثانیه‌ای باشیم.

پولستار که به عنوان تیونر رسمی ولوو فعالیت می‌کند، خودروهای این کمپانی سوئدی را با قابلیت‌های فنی بالا به بازارهای جهانی عرضه می‌کند که یکی از آنها خودروی ولوو S60 پولستار است.

S60 موردنظر که در کلاس سدان‌های جمع‌وجور پریمیوم قرار می‌گیرد؛ اکنون با ۴٫۹ ثانیه شتاب یکی از سریع‌ترین خودروهای این لیست است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژر تعبیه شده است که توانایی تولید ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

قدرت بالای پیشرانه این خودروی ۱٫۸ تنی را تنها در ۴٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) سرعت می‌گیرد.

قیمت ولوو S60 پولستار برای خرید در مناطق آزاد حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. مبلغی که با آن می‌توان پا به پای خودرو‌های گران‌قیمت‌تر در خیابان‌ها رانندگی کرد! این خودرو از سال ۲۰۰۰ توسط ولوو وارد بازارهای جهانی شده است و در حال حاضر نسل دوم آن از سال ۲۰۱۰ تولید می‌شود.

سوبارو ایمپرزا WRX

[caption id="attachment_193171" align="aligncenter" width="640"]سوبارو ایمپرزا WRX سوبارو ایمپرزا WRX[/caption]

سوبارو ایمپرزا تکمیل کننده این لیست ۶ تایی از خودروهای زیر ۶ ثانیه‌ای است. این خودروی ژاپنی که توسط برند سوبارو به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود، در ۳ مدل معمولی، WRX و WRX STI در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قابل سفارش و نسخه حاضر در این لیست، از نوع WRX است.

ایمپرزا WRX همچون میتسوبیشی لنسر اوو از جمله خودروهای کوچک اما تر و فرز ژاپنی است که به کمک پیشرانه پر بازده قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند.

این سدان کوچک که در کلاس هاچ بک نیز قابل خریداری است، از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور زیر پای راست راننده قرار می‌دهد.

این خودرو در نسخه گیربکس دستی خود تنها ۵٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

تنها با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌توان در مناطق آزاد صاحب یک دستگاه سوباری و ایمپرزا شد. این خودرو از سال ۱۹۹۲ وارد خط تولید کمپانی سوبارو شده است و اکنون نسل پنجم آن از سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود.

اینفینیتی Q70

[caption id="attachment_193172" align="aligncenter" width="700"]اینفینیتی Q70 اینفینیتی Q70[/caption]

اینفینیتی Q70 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی لوکس ساز اینفینیتی و از سال ۲۰۱۳ وارد سبد محصولات این خودروساز ژاپنی شده است. نسل اول این سدان متوسط لوکس در حال حاضر به بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که بزرگ‌ترین خودروی حاضر در این لیست نیز به حساب می‌آید.

بنابراین خرید اینفینیتی Q70 می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر داشتن یک خودروی تند و تیز، از امکانات یک خودروی متوسط لوکس نیز بهره‌مند شوید.

در حال حاضر Q70 با دو نوع پیشرانه به بازار کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس عرضه می‌شود که پیشرانه پایه آن از نوع ۶ سیلندر خورجینی ۳٫۷ لیتری اتمسفریک است و توانایی تولید ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتون متر گشتاور را دارد. اینفینیتی مورد نظر به لطف پیشرانه‌ای که دارد از شتاب ۵٫۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت سود می‌برد. قیمت این نسخه از اینفینیتی Q70 در بازه ۱۹۰ تا ۲۲۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

نیسان ۳۷۰Z کوپه

[caption id="attachment_193173" align="aligncenter" width="625"]نیسان ۳۷۰Z کوپه نیسان ۳۷۰Z کوپه[/caption]

نیسان ۳۷۰Z بیشتر به خاطر ویژگی‌های منحصر به‌فردی که در زمینه مسابقات دریفت دارد، معروف است و کاربردهای زیادی در این رشته از مسابقات اتومبیلرانی دارد.

اما بد نیست بدانید که با این کوپه ژاپنی علاوه بر دریفت‌های حرفه‌ای می‌توانید رقیبان خیابانی خود را به مسابقات درگ نیز دعوت کنید. این خودرو دارای شتاب ۵٫۳ ثانیه‌ای است که آن را در ردیف سریع‌ترین خودروهای خیابانی قرار می‌دهد. همچنین حداکثر سرعت این کوپه روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شتاب بالای ۳۷۰Z را باید مدیون پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی  ۳٫۷ لیتری اتمسفریک آن دانست که قابلیت تولید ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور را دارد.

این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ تولید شده است و در حال حاضر پس از گذشت نزدیک نیم قرن تجربه، نسل ششم آن از سال ۲۰۰۹ تولید می‌شود.

در حال حاضر با ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان می‌توان یک دستگاه نیسان ۳۷۰Z از نوع کوپه در مناطق آزاد خریداری کرد که توانایی رقابت با خودروهایی را دارد که حدود دوبرابر آن قیمت دارند.

آئودی S3 سدان

[caption id="attachment_193174" align="aligncenter" width="700"]آئودی S3 سدان آئودی S3 سدان[/caption]

آئودی S3 یک سدان کوچک پریمیوم است که نسخه تیونینگ شده و ارتقا یافته خودروی A3 به حساب می‌آید. S3 یکی از متنوع ترین خودروهای کمپانی آئودی است که علاوه بر نسخه سدان در کلاس خودروهای کانورتیبل، هاچ بک ۳ در ۵در نیز تولید می‌شود.

بدون شک باید این خودروی آلمانی را یکی از بهترین گزینه‌ها در رده خودروهای کوچک پریمیوم دانست که نسخه S3 آن لذت بیشتری را در رانندگی برای جوانان به ارمغان می‌آورد. البته آئودی به قدرت تولیدی در نسخه S3 بسنده نکرده و نسخه قوی‌تر آن را با نام RS3 نیز تولید کرده است.

RS3 به دلیل قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومان امکان حضور در این لیست را نداشته، از این رو نسخه S3 آن به‌عنوان نماینده ای از کمپانی آئودی حضور یافته است. S3 از یک نیروگاه ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که توانایی تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.

با آئودی S3 شما می‌توانید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴٫۹ ثانیه طی کنید و حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرید. قیمت این آئودی در حال حاضر از ۱۷۰ میلیون تومان آغاز شده و تا ۲۲۵ میلیون تومان ادامه دارد. از این رو مدل پایه این خودرو را می‌توان جزو ارزان‌ترین خودروهای سریع دانست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    سلام و خسته نباشید , بعضی از این ماشینا فعلا نمیتونن تو بعضی مناطق باشن مثل ارس که خودم هستم چون موتور های بالای ۲۵۰۰cc دارن اما تو کیش میشه اورد !!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =