کد خبر: 193209
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱

شرکت جهان نوین آریا به عنوان نماینده نیسان در ایران تا به امروز با مدت فعالیت کم توانسته دو محصول جوک و ایکس‌تریل را به بازار ایران عرضه کند. امروز این شرکت در لیست فروش خود چهار محصول با دو مدل را برای فروش دارد و نشان داده می‌تواند محبوبیت نیسان را به روش جهانی در ایران بازگرداند.

به گزارش اخبار خودرو ، برند نیسان به عنوان یک خودروساز قوی و با اصالت در جهان شناخته می‌شود که جایگاه قوی در ایران داشته است. چند سال عدم حضور نیسان در ایران باعث شد مشتریان به سمت خودروهای کره ای بیشتر تمایل پیدا کنند. ولی بازگشت دوباره نیسان در نیمه دوم سال ۹۵ نشان داد که خریداران خودرو محصولات نیسان را فراموش نکرده اند و هنوز این برند و خودروهایش را با نام کیفیت و اصالت می‌شناسند.

حال خبرها حاکی از آن است که جهان نوین آریا قصد دارد در سال ۹۶ حداقل دو خودروی جدید از نیسان را به بازار ایران عرضه کند. خودروهایی که در کلاس‌های جدید قرار می‌گیرند و به احتمال فراوان به خاطر شناخت مناسب مردم از این برند، می‌توانند فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کنند. میکرا یکی از اقتصادی ترین و کوچک‌ترین خودروهای نیسان است.

این هاچ‌بک ژاپنی که این روزها فروش خوبی را تجربه می‌کند، با توجه به نوع سفارش، موتور ۲/۱ لیتری ۷۹ اسب بخاری و ۵/۱ لیتری ۹۸ اسب بخار روی آن نصب می‌شود. در نمونه ای از میکرا با موتور ۵/۱ لیتر به لطف برخی تغییراتی که سال ۲۰۱۳ اعمال شده، قدرت خروجی خودرو به ۱۱۴ اسب بخار نیز رسیده است.

توان موتور توسط یک گیربکس پنج دنده دستی یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دوباره در این بخش امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود شرکت واردکننده نیسان، نسخه ۱٫۵ لیتری را برای بازار ایران انتخاب کرده باشد و خودرو را با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته یا CVT عرضه کند.

این خودرو در نسخه ۱٫۵ لیتری گشتاوری بین ۱۳۴ تا ۱۴۰ نیوتون متر تولید می‌کند و با توجه به وزن هزار کیلوگرمی، آنچنان شتاب خوبی ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ میکرا ۹۸ اسب بخار، در برخی منابع بالای ۱۵ ثانیه اعلام شده است. ولی در عوض مصرف سوخت کمتر از هفت لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر از ویژگی‌های مثبت میکرا به حساب می‌آید.

در نسخه فول نیسان میکرا امکاناتی چون شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکتریکی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل، مانیتور، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، آینه تاشوی برقی و... وجود دارد.

این خودروی هاچ‌بک با اصالت ژاپنی در بازار جهانی با دو ظاهر عرضه می‌شود که یکی اسپرت‌تر و لوکس‌تر است و دیگری شمایل یک خودروی اقتصادی را دارد.

احتمال می‌رود با توجه به تامین میکرا از منطقه خلیج‌فارس، نسخه اقتصادی این خودرو به بازار راه پیدا کند که امکانات پایه دارد و مه شکن در آن به عنوان آپشن لحاظ می‌شود. این خودرو با توجه به وجود امکاناتی چون رینگ آلیاژی، مه شکن جلو، آینه تاشوی برقی و کروز کنترل قیمت به‌نسبت مناسبی دارد.

شرکت جهان نوین آریا قیمت این خودرو را حدود ۸۰ میلیون تومان در ایران اعلام کرده است. مشخصات فنی میکرا ۱٫۵مشابه با تویوتا یاریس ۱۱۴ میلیون تومانی است و امکاناتی مشابه آن دارد.

رقیب دیگر میکرا، میتسوبیشی میراژ است که حدود ۷۹ میلیون تومان معامله می‌شود. میکرا مشخصات فنی بهتری نسبت به میراژ دارد و با برند محبوب تری به ایران آمده است. دیگر رقیب این ژاپنی تازه وارد، کیا پیکانتو است. خودرویی کره ای که مشخصات ضعیف‌تری نسبت به نیسان میکرا دارد.

پژو ۲۰۸ اتوماتیک که قرار است از جانب ایران خودرو به بازار بیاید، با توجه به مشخصات فنی و قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان می‌تواند رقیب سرسختی برای نیسان میکرا باشد. فیات ۵۰۰ هم با قیمت ۸۳ تا ۹۰ میلیون تومان گزینه ای ایتالیایی است که هاچ‌بک سواران می‌توانند به جای خرید میکرا سراغ آن بروند.

با توجه به اینکه دیگر MG3 وارد نمی شود، نمی توان شرایط رقابت آن چینی-انگلیسی را با میکرای ژاپنی فعلا بیان کرد. قشقایی خودرویی است که روزگاری به بازار ایران آمد و به‌رغم نام ایرانی خود نتوانست جایگاهی خوب در کشورمان پیدا کند.

برخی سیاست‌های فروش پارس خودرو را دلیل این مساله می‌دانستند که خودرویی ژاپنی به خاطر قیمت‌گذاری نه‌چندان واقعی و مناسب، بین کره ای ها با شکست سنگینی روبه رو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =