کد خبر: 193459
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

AMG این ماه با عرضه مدل جدیدی از رودستر بی نظیر و مثال زدنی خود یعنی AMG GT به روند حرکت روبه رشد خود ادامه داد.

به گزارش اخبار خودرو ، این خودرو در دو تیپ مختلف عرضه خواهد شد. اولی GT استاندارد با ۱۱۰ هزار پوند قیمت، ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور. و تیپ دوم که قوی تر و سریع تر بوده و GT C نام دارد. با چهار چرخ فرمان پذیر، ۵۴۹ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور.

[caption id="attachment_193461" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

AMG برای این رودستر سریع از همان پیشرانه محبوب خودش استفاده کرده که قبلا در C63 و E63 شاهد آن بوده ایم. یعنی موتور ۴ لیتری V8 تویین توربو که البته در تنظیمات آن تغییراتی اعمال شده است.

[caption id="attachment_193460" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

پیشرانه مذکور در GT C قدرت کافی برای رساندن این رودستر ۱۷۳۵ کیلوگرمی به سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت را دارد. ضمن اینکه شتاب صفر تا صد آن نیز ۳٫۷ ثانیه خواهد بود. و باید توجه کرد که این یک اتومبیل دیفرانسیل عقب بوده و مانند آخرین مدل E63 S چهار چرخ متحرک نمی‌باشد.

[caption id="attachment_193462" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

مانند تمام اتومبیل اسپرت مدرن که به چهار چرخ فرمان پذیر مجهز هستند GT C از دیفرانسیل الکترونیکی عقب و تعلیق اسپرت قابل تنظیم بهره می‌برد. عرض این رودستر نیز نسبت به نسخه استاندارد GT اندکی بیشتر بوده تا بتواند رینگ های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب را در خود جای دهد. عرض بیشتر فضای لازم برای نصب دیسک های ترمز بزرگتر را نیز فراهم می‌کند و با پرداخت حدود ۶۰۰۰ پوند بیشتر می‌تواند نوع کربن سرامیکی را پیشنهاد داد.

[caption id="attachment_193463" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

رودستر AMG به واقع از طراحی جذاب، هماهنگ و زیبایی برخوردار است که نظر هر عابری را جلب می‌کند. این جذابیت به ویژه زمانی افزایش می‌یابد که سقف پارچه ای آن جمع شده باشد. کاری که انجام آن ۱۱ ثانیه زمان برده و در سرعت های کمتر از ۳۰ مایل در ساعت قابل انجام است.

[caption id="attachment_193464" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

مرسدس کار خود را در کاهش سر و صدای داخل اتاق به خوبی انجام داده است. زمانی که سقف پارچه ای جمع می‌شود بادگیرها در عقب از جای خود بلند شده و آرامش کامل را در داخل کابین برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند. زمانی که سقف باز می‌شود طبیعتا میزان سکوت داخل کابین تا حد زیادی افزایش خواهد یافت؛ هرچند نمی‌توان گفت این راحتی و سکوت به اندازه نمونه کوپه می‌باشد.

[caption id="attachment_193465" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

GT C در جاده پتانسیل بالایی برای عبور از سرعت مجاز و قانون شکنی دارد. این رودستر ترکیبی از هیجان بالا، صدایی جذاب و گیرا و البته سواری راحت و هدایتی آسان است. با وجود عملکرد فنی فوق العاده آن اما AMG تاکید داشته است که تنظیمات این اتومبیل به گونه ای اعمال شود که برای رانندگی روزمره ایده‌آل باشد.

[caption id="attachment_193466" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

حالت های متنوع رانندگی این انعطاف پذیری را به اوج خود رسانده است. در حالت مسابقه ای صدای کاملا بم و خشن همانند غرش تانک از موتور به گوش می‌رسد و عملکرد واقعی فرمان الکترونیکی متصل به چهار چرخ تازه در اینجا خودنمایی می‌کند. هرچند نباید از واکنش خیره کننده گیربکس نیز غافل شد که هم بسیار سریع و نرم دنده ها را تعویض کرده و هم در ترمزها به خوبی دنده معکوس می‌گیرد.

[caption id="attachment_193473" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

اما زمانی که خودرو را در حالت کامفورت قرار می‌دهید تمام این خشونت ها محو می‌شود. سواری GT C کاملا نرم و راحت شده و فرمان خودرو بسیار متمدن تر جلوه می‌کند. حتی صدای موتور نیز با وجود بم بودن و غرش خاص خود اما بیشتر به موتور ۶ سیلندر شباهت دارد تا V8.

[caption id="attachment_193467" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

صندوق عقب این رودستر بیش از حد انتظار جادار بوده و پاسخگوی نیازهای دو سرنشین آن می‌باشد. از جمله تجهیزات رفاهی که در GT C به چشم می‌خورد می‌توان به سیستم صوتی استریو با برند برومستر، استارت بدون کلید، سیستم پارکترونیک مرسدس به عنوان دستیار پارک خودرو و دوربین عقب اشاره کرد.

[caption id="attachment_193469" align="aligncenter" width="700"]مرسدس AMG GT C رودستر مرسدس AMG GT C رودستر[/caption]

اینها تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فردی بود که به لطف مهندسی AMG و فناوری های پیشرفته مرسدس بنز در GT C گرد هم آمده است. رقبای اصلی این رودستر را آئودی R8 اسپایدر و پورشه ۹۱۱ توربو کابریولت تشکیل می‌دهند که اگر برچسب قیمت نزدیک به ۱۴۰ هزار پوندی برای مرسدس اندکی گران به نظر می‌رسد می‌توان یکی از این دو را انتخاب کرد. البته برای کسانی که هیجان، راحتی، کیفیت و اصالت را در کنار هم می‌خواهند قطعا AMG GT C رودستر، درخشان ترین ستاره مرسدس خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =