کد خبر: 194449
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳

شرکت ایران‌خودرو- پژو که به ایکاپ معروف شده، چند وقتی است در فضای مجازی سایت رسمی خود را تاسیس کرده و قرار است از این راه، اطلاعات رسمی را به بازار کشور معرفی کند. ikco-peugeot.ir از نظر طراحی سایت، با الگوهای مشابه خود متفاوت و به سبکی ساده طراحی شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، وقتی در این سایت به بخش خودروها می‌روید، در حال‌حاضر دو خودروی ۲۰۰۸ و ۵۰۸ را آماده عرضه به بازار ایران معرفی کرده است. در این سایت، کاتالوگ هر خودرو به‌صورت مختصر قابل‌ دانلود است و برخی اخبار این شرکت در سایت قرار دارد.

[caption id="attachment_194462" align="aligncenter" width="700"]سایت ایکاپ سایت ایکاپ[/caption]

هنوز زمان دقیقی برای ورود این دو خودرو به بازار اعلام نشده است و تنها واژه «به‌زودی» در این محیط مجازی دیده می‌شود. ولی خبرها حاکی از آن است که رونمایی رسمی از خط تولید پژو ۲۰۰۸ و احتمالا آغاز فروش آن در دهه اول اردیبهشت خواهد بود.

نکته قابل‌توجه اینجاست که در ایام نوروز برخی منابع آگاه ایکاپ، به روزنامه «دنیای خودرو» اخباری را منتقل کردند که حکایت از اختلاف‌نظرهای پژو و ایران‌خودرو داشت.

هرچند ایران‌خودرو این موضوع را تایید نکرد و اعلام می‌کند به‌زودی محصولات پژو به بازار ایران خواهند آمد. پیش از عید، خبری مستند در این زمینه را منتشر کردیم که ثبت‌نام پژو ۲۰۰۸ از اردیبهشت انجام می‌شود و از اوایل مرداد ماه تحویل آن‌ها به مشتریان شروع خواهد شد.

[caption id="attachment_194464" align="aligncenter" width="700"]پژو ۲۰۰۸ پژو ۲۰۰۸[/caption]

در سایت رسمی ایکاپ، کاتالوگ‌های پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ موجود است. با توجه به اطلاعات قطعی، این دو خودرو به موتور ۶/۱ لیتری توربو مجهز هستند و ۱۶۳ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر بر ساعت تولید می‌کنند. همچنین گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

با توجه به خودروهایی که در این چند مدت توسط ایکاپ و ایران‌خودرو در نمایشگاه خودرو تهران و برج میلاد حضور داشتند، سقف پانورامیک، سیستم تغییر حالت رانندگی، دکمه فعال و غیرفعال کردن سیستم کنترل پایداری، تودوزی چرمی، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و چند آپشن دیگر از ۲۰۰۸ حذف شده است.

ولی امکاناتی چون سیستم تهویه دوگانه، کامپیوتر سفری، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، شش کیسه هوا و... در ۲۰۰۸های مونتاژ ایران‌خودرو وجود دارد.

[caption id="attachment_194463" align="aligncenter" width="700"]پژو ۵۰۸ پژو ۵۰۸[/caption]

پژو ۵۰۸ هم فعلا به‌صورت وارداتی به بازار ایران می‌آید که واردات آن آغاز شده است. اگرچه در آمار واردات خودرو به کشور و تصاویری که منتشر شده، پژو ۳۰۱ هم به صورت وارداتی به انبارهای ایران‌خودرو آمده ولی هنوز شرکت ایکاپ نام این خودرو را در سایت خود قرار نداده است.

پیش از این مدیرعامل ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود ۳۰۱ به‌صورت مونتاژ داخل به بازار ایران خواهد آمد. چندی‌پیش این خودرو در نسخه فیس‌لیفت به بازار جهانی معرفی شد که از نظر امکانات رفاهی پیشرفت و گیربکس آن از چهار سرعته اتوماتیک، به شش سرعته اتوماتیک ارتقا پیدا کرده است. به هر حال احتمالا تا دو هفته دیگر خبرهای جدیدی درخصوص پژو ۲۰۰۸ و روند فروش آن اعلام خواهد شد. شرکت ایران‌خودرو نیز نسبت به دروغ سیزده که قیمت این خودرو را ۷۰ میلیون تومان اعلام کرده بودند، واکنش نشان داد و اعلام شد که بهای تمام‌شده ۲۰۰۸، ۷۰ میلیون تومان نیست و به احتمال زیاد کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است.

با توجه به‌نوع پیشرانه، بازار هدف، قیمت بازار جهانی و برخی سیاست‌های جاری، احتمال دارد پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو قیمتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    بهترین اپشنهارو برداشتن .دیگه چیزی ازش نمونده که میخان ۱۰۰ تومان بدن. مردمو احمق فرض کردن؟
  • محمد ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    بهترین اپشنهارو حذف کردن .دیگه چیزی نداره. مگه ملت ایران لیاقت نداره که اپشنهارو حذف میکنن.یا اینکه ملتو خر فرض کردن.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =