کد خبر: 19960
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸

آفتاب: جیمز گاندولفینی برای سریال محبوب سوپرانوز برنده سه جایزه امی شده بود. مرگ نابهنگام این ستاره سینما بر اثر یک حمله قلبی در رم اتفاق افتاده است. قرار بود همین هفته او در جشنواره تائورمینا در گفتگویی با کارگردان ایتالیایی گابریله موچینیو حضور پیدا کند.

او اخیرا در فیلمی با عنوان برت واندراستون بازی کرده است و سال گذشته Zero Dark Thirty، Not fade Away و Killing them Softly از او به نمایش درآمدند.

او با بازی در سریال بسیار پرطرفدار سوپرانوز محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده بود برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ در یک فیلم ترسناک ظاهر شد. اولین نقش مهمش فیلم غریبه‌ای بین ما ساخته ۱۹۹۲ سیدنی لومت بود و همان سال در برادوی در نقش استنلی کوالسکی در اتوبوسی به نام هوس بازی کرد.

هشت سال بعد بود که برای مهم‌ترین و تحسین‌شده‌ترین نقشش، تونی سوپرانو در مجموعه تلویزیونی سوپرانوز که برایش سه جایزه امی و جایزه گلدن گلوب به ارمغان آورده بود انتخاب شد.

گاندولفینی در این فیلم نقش یک رییس مافیا را بازی می‌کند که همواره تلاش می‌کند بین خانواده و کارش تعادل ایجاد کند. او گفته در این فیلم نقش یک ایتالیایی دیوانه اهل نیوجرسی را بازی می‌کنم و این در اصل مشخصات خودم است! این مجموعه تا سال ۲۰۰۷ از تلویزیون پخش شد.

او زمانی گفته بود که کسی نیست که از بودن در کانون توجه‌ها لذت ببرد و پرش میلیون‌ها بار تاکید کرده که آن‌ها از تبار روستاییان هستند. او گفته از این که شکل دیگری رفتار کند معذب است و هیچ قرابتی با اشراف ندارد.

او در فیلم‌های مشهوری همچون یک عاشقانه واقعی، Crimson Tide، شورتی را بگیرید، شب در منهتن فرا می‌رسد، مکزیکی، مردی که آنجا نبود، در حلقه، تسخیر پلهام ۱ ۲ ۳ و جایی که هیولاها وجود دارند بازی کرده بود. او در سال ۲۰۰۹ هم در نمایشی با عنوان خدای کشتار در برادوی روی صحنه رفته بود که نامزد جایزه تونی هم شد. او در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ تهیه‌کنندگی دو مستند HBO درباره سربازان درگیر در عراق را نیز انجام داده بود. او تهیه‌کننده مجموعه موفق همینگوی و گیلهورن هم بود.

جیمز گاندولفینی سه پروژه با HBO داشته که حالا با مرگ نابه‌هنگامش نیمه‌تمام مانده و معلوم نیست سرنوشت آنها چه می‌شود. Bone Wars با استیو کارل که هنوز فیلمنامه آن نوشته نشده است اما قرار بوده برای HBO‌ فیلمز ساخته شود. پروژه بعدی او مجموعه ۷ قسمتی با عنوان Criminal Justice در شبکه HBO بود که اولین بازگشتش به صحنه جنایت پس از سوپرانوز به حساب می‌امد و جیمز سمت تهیه‌کنندگی اجرایی را نیز در این مجموعه به عهده گرفته بود. کارگردان فیلم استیون زیلیان بود و ریچارد پرایس فیلمنامه آن را بر اساس مجموعه سال ۲۰۰۸ شبکه BBC نوشته است. آخرین پروژه نیمه‌تمامش نیز پروژه‌ای با عنوان تاکسی ۲۲ برای شبکه CBS بود که تهیه‌کننده مجموعه ضمن تمجید از شخصیت و خلاقیت و اخلاق او گفته که با وجودی که پروژه ادامه پیدا خواهد کرد اما سایه از دست دادن گاندولفینی بر سر این مجموعه خواهد بود.

او از سال ۲۰۰۸ با دورا لین زندگی می‌کند و از او دو بچه مانده است. تهیه‌کننده مشهور مجموعه سوپرانوز، دیوید چیس او را یک نابغه و شریک و برادر می‌داند و فرماندار نیوجرسی او را یک گنجینه برای نیوجرسی خوانده است. استیو کارل امروز در توییترش در واکنش به مرگ همکارش نوشته است: یک خبر باورنکردنی. یک مرد خوب.

استیون زیلیان هم درباره او گفت از آن مردان واقعی که دیگر به وجود نمی‌آیند. صادق، فروتن، وفادار، پیچیده و همانقدر شکرگذار محبوبیتش بود که برایش اهمیتی نداشت. همانقدر مودب بود که بهش احترام گذاشته می‌شد. همانقدر بخشنده بود که قسمتش شده بود.

طرفداران این ستاره پس از مرگش در کافه‌ای که آخرین صحنه مجموعه سوپرانوز در آن فیلمبرداری شده بود جمع شدند و با سکوت یاد او را گرامی داشتند. بر روی میزی که آخرین ملاقات تونی سوپرانو با خانواده‌اش برگزار شد یک تابلوی رزرو شد وجود داشت و موسیقی مجموعه در فضا شنیده می‌شد.


Source Article from http://www.asriran.com/fa/news/281077/%D8%AC%DB%8C%D9%85%D8%B2-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

آخرین اخبار