کد خبر: 19972
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸

فرمانده انتظامي فارس از شناسايي و انهدام دو باند سارقان منزل كه از استان همجوار به فارس آمده و در اين استان سرقت مي كردند، خبر داد.

به گزارش مهر، سردار سيروس سجاديان گفت: سارقان دو باند مجزا از يكديگر بودند كه يكي از آنها در شيراز و ديگري در سطح شهرستان فسا اقدام به سرقت از منازل مي كردند.

وي اظهار كرد: در مجموع 37 فقره سرقت منزل از اعضاي اين دو باند كشف و  در اين خصوص  11 نفر سارق دستگير و مقاديري اموال مسروقه نيز از آنان كشف شده است.

فرمانده انتظامي فارس در تشريح فعاليت يكي از باندها كه در سطح شهر شيراز فعاليت مي كردند گفت: در پي سرقت از منزل يكي از شهروندان در شهرك بهشتي شيراز، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار مأموران پليس آگاهي فارس قرار گرفت.

سردار سجاديان ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي مأموران متوجه شدند سارقان اهل استان لرستان هستند و براي انجام سرقت به شيراز آمده و در يكي از محله هاي جنوبي شيراز ساكن شده اند.

وي بيان كرد: پس از شناسايي يكي از سارقان به نام "ح-س" مأموران موفق شدند متهم را دستگير و در تحقيقات اوليه پنج فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شيراز از وي كشف كردند.

عضو شوراي تامين استان فارس افزود: در ادامه تحقيقات شش نفر از همدستان اين سارق كه همگي از همشهريانش بودند شناسايي و در يك عمليات منسجم هر چهار نفر به نام هاي "م-ق" و "ك-ن"، "ن-ك" و "م-ل" در شيراز دستگير شدند.

سردار سجاديان گفت: پس از دستگير اعضاء اين باند مقاديري اموال مسروقه از آنان كشف و در تحقيقات بعمل آمده نيز 22 فقره سرقت منزل از اين سارقان كشف ، 18 نفر از مالباختگان شناسايي، صحنه هاي سرقت بازسازي و در اين رابطه 2 نفر مالخر طلا فروش به نام هاي "ر-ه" و "ه-ت"در شهرستان هاي شيراز و درود لرستان شناسايي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي فارس در ادامه به تشريح فعاليت باند ديگري كه در شهرستان فسا سرقت مي كردند پرداخت و گفت: مأموران كلانتري 12 شهرستان فسا هنگام گشت زني به يك دستگاه خودرو  سواري پژو 405 كه داراي چهار نفر سرنشين بود مظنون شدند.

وي ادامه داد:هنگامي كه مأموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمانپليس اقدام به فرار كرد كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف و چهار نفر سرنشين آن به نام هاي "م-الف"، "م-س" ،"الف-ق"و"و-ك"دستگير شدند.

سردار سجاديان اظهار كرد:در بازرسي از اين افراد كه همگي از استان لرستان آمده بودند مقاديري طلاجات مسروقه كشف و در تحقيقات بعمل آمده مشخص شد افراد دستگير شده اعضاي يك باند سرقت هستند كه از استان لرستان براي انجام سرقت به استان فارس آمده و محلي را در شيراز براي اسكان خود اجاره و به منظور سرقت از منازل خالي از سكنه در شهرستان فسا به اين شهر آمده اند.

فرمانده انتظامي فارس اضافه كرد:اعضاي اين باند از پنج روز قبل، شب ها از شيراز به فسا مي آمدند و پس از شناسايي منازل خالي از سكنه، با شكستن قفل درب، ‌اقدام به سرقت اموال كم حجم، مانند پول و طلا مي كردند.

وي گفت: تا كنون 10 فقره سرقت منزل طي پنج روز گذشته در شهرستان فسا از سارقان كشف و تحقيقات جهت كشف سرقت هاي احتمالي ديگر از آنان ادامه دارد.

سردار سجاديان  يادآور شد: استان فارس جايي براي مخلان ‌نظم،‌امنيت و آرامش شهروندان نخواهد بود و ماموران انتظامي فارس با اينگونه افراد شديدا برخورد و پس از دستگيري جهت اعمال قانون، تحويل مقام قضايي خواهند داد.


Source Article from http://www.asriran.com/fa/news/281090/%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

آخرین اخبار