کد خبر: 201466
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

شرکت عظیم‌خودرو در نخستین روز نمایشگاه خودرو مشهد، رونمایی از فوتون ساوانا را انجام داد. این خودرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی در بازار جهانی شناخته می‌شود و مدتی است عرضه آن در بازار آسیا، استرالیا و آمریکای‌جنوبی آغاز شده است.

به گزارش اخبار خودرو ،شرکت عظیم‌خودرو در نخستین روز نمایشگاه خودرو مشهد، رونمایی از فوتون ساوانا را انجام داد. این خودرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی در بازار جهانی شناخته می‌شود و مدتی است عرضه آن در بازار آسیا، استرالیا و آمریکای‌جنوبی آغاز شده است.

[caption id="attachment_201469" align="aligncenter" width="700"]ساوانا ساوانا[/caption]

ساوانا با موتورهای دیزلی و بنزینی در کشورهای مختلف به فروش می‌رسد. پیشرانه بنزینی آن دو لیتر حجم دارد و به فناوری توربو مجهز است. ۲۰۱ اسب‌بخار و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور از ویژگی‌های مثبت این خودرو است که قدرت کافی را در کنار مصرف سوخت پایین فراهم می‌کند.

قرار است ساوانا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک راهی بازار کشور شود. نسخه دنده‌ای از نوع ۵ دنده و مدل اتوماتیک ۶ سرعته AT است. وظیفه گیربکس در این خودرو انتقال قدرت به چهار چرخ به صورت هم‌زمان است.

با توجه به ذات SUV ساوانا، این خودرو آپشن کمک سنگین را در در دل خود جای داده است و به این ترتیب راننده می‌تواند به‌صورت الکتریکی خودرو را در چهار‌چرخ محرک سنگین قرار دهد. حضور این خودرو در بازار ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی کشور می‌تواند با چند نکته همراه باشد.

ساوانا به عنوان یک خودروی بزرگ SUV در این رده قیمتی شناخته می‌شود و از نظر کاربرد با تمام شاسی‌بلندهای این رده قیمتی متفاوت است. به‌همین دلیل در این بخش به برخی ویژگی‌های رقابتی این خودرو نسبت به سایر رقبا می‌پردازیم:

ساوانا یک SUV واقعی است

فوتون ساوانا به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی معرفی می‌شود. زیرا کمپانی فوتون چین برای ساخت این خودرو از الگوی کامل تویوتا فورچونر استفاده کرده است. با توجه به مسائل فنی و طراحی اتاق می‌توان ساوانا را به‌عنوان یک شاسی‌بلند کامل معرفی کرد.

اتاق و شاسی مستقل این خودرو از ویژگی‌هایی است که در این رده قیمتی در یک خودرو مشابه و رقیب دیده نمی‌شود و تنها ساواناست که با چنین ویژگی به بازار کشور آمده است.

امکانات و فضای مناسب

ساوانا به‌دلیل سبک طراحی ژاپنی، اتاق جادار و بزرگی دارد. این خودرو در برخی نسخه‌ها با ۷ صندلی عرضه می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد فضای کابین و صندوق آن مانند تویوتا فورچونر وسیع است.

همچنین در کابین این خودرو امکانات کاربردی وجود دارند. به‌عنوان مثال سیستم کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سانروف، کروزکنترل، مانیتور، دوربین عقب، GPS و... در نسخه‌های مختلف ساوانا دیده‌ می‌شوند.

این تجهیزات که بیشتر با نگاه کاربردی روی خودرو نصب شده‌اند، می‌توانند مقبولیت و جذابیت را برای این خودروی جدید فراهم کنند.

قابلیت آفرود بالا

برای نخستین‌بار مشتری ایرانی می‌تواند یک خودروی شاسی‌بلند تمام‌آفرود را با چنین قیمتی خریداری کند. با اینکه نام چین روی ساوانا درج شده ولی تا حدودی اصول فوتون خود را در بازار جهانی اثبات کرده است و در کارهای خود نگاهی به ژاپنی‌ها دارد.

با آنکه ساوانا یک پیشرانه کم‌مصرف دو لیتری را در زیر کاپوت دارد اما قدرت بیش‌از ۲۰۰ اسب‌بخار را به راننده تحویل می‌دهد و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متری آن موجب می‌شود شروع حرکت مناسبی در شرایط سخت داشته باشد.

گیربکس این خودرو در نقاط مختلف دنیا تست شده است و مشتریان از آن رضایت داشته‌اند. این بدان معناست احتمال رانندگی در شرایط سخت با ساوانا غیرممکن نیست و خریداران می‌توانند روی این خودرو حساب کنند.

قابلیت تنظیم ساوانا با حالت تک‌دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سنگین موجب شئه است ساوانا خود را با هر شرایطی سازگار کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    حیف پول!
  • ایرانی ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    این قیمت برای یک ماشین چینی فوق العاده بالاست ، قیمت واقعی این ماشین باید نصف این قیمت باشد تا بتواند فروش داشته باشد.
  • کاربر ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    کسی یک ماشین چینی رو که روی شاسی وانت فوتون سوار شده ۱۶۰ میلیون میخره؟ و به شرایط سخت میبره؟ فک نکنم.
  • رضا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    این بندگان خدا مفهوم کلمه برند را نمی فهمند و نمی فهمند که ۵۰ درصد پولی که مردم به خودرو می دهند برای اسم آن است که نماد تشخص افراد است.لذا یا به دنبال هاوال هستند و یا ساوانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =