کد خبر: 208786
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

طبق دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو ، واردات خودروهای سواری با ارزش بیش‌از ۴۰هزاردلار ممنوع اعلام شده است

به گزارش « اخبار خودرو » ، بالاخره پس‌از کش‌و‌قوس‌های فراوان، اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری دستورالعمل و آیین‌نامه جدید واردات خودرو را که در هیات‌دولت به تصویب رسید، ابلاغ کرد.

[caption id="attachment_208787" align="aligncenter" width="449"]واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش‌از ۲۵۰۰سی‌سی همچنان ممنوع است واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش‌از ۲۵۰۰سی‌سی همچنان ممنوع است[/caption]

براساس این گزارش، طبق این دستورالعمل، تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰سی‌سی معادل ۵۵درصد، واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰سی‌سی ۷۵درصد و تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی برابر با ۹۵درصد تعیین شده است.

همچنین طبق دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو، واردات خودروهای سواری با ارزش بیش‌از ۴۰هزاردلار ممنوع اعلام شده است. همانند دستورالعمل پیشین، واردات خودروهای سواری با حجم موتور بیش‌از ۲۵۰۰سی‌سی همچنان ممنوع است، این در حالی است که براساس این آیین‌نامه در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰سی‌سی توسط هیات‌وزیران تعیین خواهد شد.

طبق این دستورالعمل واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیراز نمایندگی رسمی در صورت عقد قرارداد و ارائه خدمات پس‌ازفروش با نمایندگی رسمی براساس ضوابط تعیین‌شده ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است.

براساس این گزارش، در دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات خودروهای هیبرید با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰سی‌سی برابر با ۲۵درصد و با حجم پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۲۵۰۱ تا ۲۰۰۰سی‌سی، ۴۵درصد و تعرفه واردات خودروهای هیبرید با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۶۵درصد تعیین شده است.

همچنین طبق این دستورالعمل واردات خودروهای بنزینی- هیبرید با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰سی‌سی بدون پایه برقی ۱۰۰درصد و تعرفه واردات خودروهای بنزینی- هیبرید با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰سی‌سی با پایه برقی ۹۵درصد تعیین شده است.

ازسویی، طبق تبصره اعلامی در دستور‌العمل جدید واردات خودرو، واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولیدکننده خودرو، در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور، به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم طرف خارجی یا سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی معادل ۲۰درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه‌گذاری فوق به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود و حقوق ورودی آن ۸۰درصد حقوق ورودی تعیین‌شده برای واردات خودرو خواهد بود. همچنین براساس این آیین‌نامه واردات خودرو در مناطق آزاد با لحاظ معافیت‌های مربوط، منوط‌به رعایت مفاد این آیین‌نامه است.

براساس این گزارش، به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف خواهد شد و در برندهایی همچون ب‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰هزاردلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهایی همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

 
جدول میزان تعرفه خودروهای بنزینی و دیزلی
میزان حجم موتور میزان تعرفه و حقوق گمرکی (گذشته) میزان تعرفه و حقوق گمرکی (جدید)
حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی ۴۰ درصد ۵۵ درصد
حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۰ درصد ۷۵ درصد
حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی ۵۵ درصد ۹۵ درصد
حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوعیت واردات ممنوعیت واردات
 
جدول میزان تعرفه خودروهای هیبرید
میزان حجم موتور میزان تعرفه و حقوق گمرکی (گذشته) میزان تعرفه و حقوق گمرکی (جدید)
حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی ۵ درصد ۲۵ درصد
حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۵ درصد ۴۵ درصد
حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی ۵ درصد ۶۵ درصد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =