کد خبر: 214690
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

جام‌جهانی فوتبال در روسیه در حالی برگزار می‎شود که هیوندای به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان نقش پررنگی در برگزاری آن دارد.

به گزارش «اخبار خودرو» ، 25خردادماه یعنی کمتر از یک هفته دیگر ایران در نخستین بازی خود در جام‌جهانی فوتبال در روسیه به مصاف مراکش می‌رود. ایران در 30خرداد و 4تیرماه به ترتیب به مصاف اسپانیا و پرتغال خواهد رفت و درصورت کسب نتایج مطلوب و صعود از گروه مرگ، بزرگ‌ترین شگفتی جام‌جهانی را رقم خواهد زد. البته شاگردان کارلوس کی‌روش روزهای خوبی را به‌لحاظ بازی‌های تدارکاتی سپری نمی‌کنند. دو بازی اصلی تدارکاتی تیم ملی ایران با یونان و کوزوو به‌دلایل مختلف لغو شد و آخرین بازی تدارکاتی این تیم با لیتوانی هم قرار است چندروز آینده در روسیه برگزار شود. بااین‌حال شاگردان کی‌روش بسیار امیدوارند از ناشناخته بودن تیم خود به‌عنوان یک حربه قوی در گروه مرگ استفاده کنند.

[caption id="attachment_214691" align="aligncenter" width="1800"]هیوندای از حامیان اصلی مهم‌ترین رویداد سال 2018 است هیوندای از حامیان اصلی مهم‌ترین رویداد سال 2018 است[/caption]

حامیان مالی جام‌جهانی 2018

جام‌جهانی 2018 روسیه با حضور 32تیم از پنج قاره برگزار می‌شود. این جام به‌رغم اماواگرها و منازعات سیاسی کلان جهانی، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و حتی غیرورزشی سال 2018 میلادی است.

از همین‌رو بسیاری از شرکت‌های بزرگ به این‌رویداد به چشم یک فرصت مناسب تبلیغاتی نگاه می‌کنند. در میان حامیان مالی اصلی در مسابقات جام‌جهانی نام دو شرکت آشنا برای اهالی صنعت حمل‌و‌نقل دنیا به‌چشم‌می‌خورد، هیوندای و شرکت هواپیمایی قطر. نام این دو، در میان هفت حامی مالی اصلی جام‌جهانی روسیه دیده می‌شود.

شرکت هواپیمایی قطر زمانی که قطعی شد جام‌جهانی 2022 در قطر برگزار می‌شود، همکاری گسترده‌ای را با فیفا آغاز کرده است، ازجمله آنها می‌توان به حمایت از جام‌جهانی فوتبال زنان و جام‌جهانی 2018 روسیه اشاره کرد. این شرکت یکی از جوان‌ترین و سریع‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان بوده و از رهگذر حمایت مالی از مسابقات جام‌جهانی 2018 و 2022 به‌دنبال ارتقای برند خود در جهان است.

هیوندای در جام‌های جهانی

داستان حمایت هیوندای از رویدادهای جهانی ازجمله فوتبال با شرکت هواپیمایی قطر کاملا متفاوت است. این شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است.

هیوندای مالک بزرگ‌ترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان است و در شهر اولسان قرار دارد و سالانه بالغ‌بر 7 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند.

هیوندای شرکت کیاموتورز را نیز به‌عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده خودرو در کره‌جنوبی خریداری کرده است و دفترمرکزی این شرکت خودروسازی در شهر سئول قرار دارد.

هیوندای درحال‌حاضر پس‌از شرکت‌های جنرال‌موتورز، فولکس‌واگن و تویوتا به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود. هیوندای فعالیت خود با فیفا را از سال 1999 آغاز کرده است و در مسابقات جام‌جهانی 2002 کره و ژاپن هم حضور نسبتا پررنگی داشت. اما این همکاری با پشتیبانی مالی هیوندای از جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان اوج گرفت.

در آن مسابقات حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای در کشور آلمان فعالیت کردند. این همکاری در جام‌جهانی 2010 نیز ادامه یافت اما در فصل 2014 برزیل، فصل تازه‌ای از همکاری میان هیوندای و فیفا شکل گرفت، به‌طوری‌که 1432 خودروی هیوندای و کیاموتورز و 2800 دستگاه اتوبوس در آن مسابقات که با قهرمانی قاطع آلمان‌ها به‌پایان رسید، مسئولیت حمل‌و‌نقل تیم‌ها و مسافران ویژه و عادی را بر عهده داشتند.

هیوندای در روسیه

شرکت هیوندای برای جام‌جهانی 2018 هم برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده ازجمله اینکه هزینه حضور ۳ نفر تماشاگر را تقبل کرده است که هر نفر می‌تواند یک مهمان نیز با خود همراه داشته باشد. این شرکت همچنین هزینه هواپیما، بلیت مسابقه نهایی و همراهی این ۶۴ نفر را برعهده گرفته است.

گفته می‌شود هیوندای انواع خودروهای خود ازجمله هیوندای توسان و خانواده هیوندای i10، i20 و i30 را در این مسابقات به نمایش خواهد گذاشت. هیوندای قصد دارد این محصولات ویژه را تحت‌عنوان سری«گو»(Go) و با رنگ ثابت آبی‌متالیک در این مسابقات عرضه کند. در جام‌جهانی روسیه هیوندای 530 و کیاموتورز 424 دستگاه خودرو برای استفاده رسمی در مسابقات ارائه خواهند کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    خوش به حال مردم کره با مدیران شایستشون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

آخرین اخبار