تایرهای باری- اتوبوسی

سهامداران اصلی گروه صنعتی بارز با توسعه کارخانه بارز در بخش تولید تایرهای رادیال باری اتوبوسی موافقت کردند.

به گزارش اخبار خودرو ، مهندس محمود مخدومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو‌) که به‌عنوان سهامدار اصلی گروه صنعتی بارز نیز مطرح است در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» از صدور مجوز افزایش ظرفیت بخش رادیال باری اتوبوسی از 30هزار‌تن فعلی به 50هزار‌تن خبر داد و گفت: با این مجوز ظرفیت فعلی بخش تی‌بی‌آر به 50هزار‌تن در سال افزایش خواهد یافت. در مراحل بعدی نیز پس از جانمایی پروژه جدید، کارخانه دیگری با اولویت ساخت تایرهای باری اتوبوسی به گروه صنعتی بارز اضافه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه جانمایی پیشنهادی برای احداث این کارخانه در شمال‌شرق یا جنوب‌غرب کشور بوده است، خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد محل احداث این کارخانه در جنوب‌غرب کشور خواهد بود که پس از آماده‌سازی ملزومات و خرید تکنولوژی از تایرسازان بزرگ دنیا،‌ کار ساخت آن آغاز خواهد شد. مخدومی با تاکید بر اینکه با توجه به آغاز تحریم‌ها، ‌کار خرید تکنولوژی کمی سخت به‌نظر می‌رسد، گفت: البته باور داریم که این کار قابل انجام است و به‌زودی کار توافق با یکی از تایرسازان بزرگ دنیا برای انتقال تکنولوژی نهایی خواهد شد.
وی مشکل دیگر بر سر راه این پروژه را بحث سهامداری و جزئیات آن دانست و گفت: تا پیش از این می‌خواستیم حتما 51درصد از سهام این کارخانه متعلق به ایرانی‌ها باشد و با دستوری که از سوی کمیته ساماندهی وزارت رفاه صادر شد، این مشکل نیز حل شد و هیچ اصراری برای سهامداری کار با شیوه قبلی وجود ندارد.
این درحالی است که سال گذشته مدیر‌عامل گروه صنعتی بارز از توسعه 100هزارتنی کارخانه‌های گروه صنعتی بارز در 10سال آینده خبر داده بود. حال به‌نظر می‌رسد با توجه به نیاز مبرم کشور به تایرهای رادیال باری اتوبوسی اولویت گروه صنعتی بارز بر توسعه خطوط تولید تی‌بی‌آر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =