هایما اس‌7

با افزایش شدید قیمت‌ خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای فول سی‌کی‌دی ساخت داخل، این روزها بازار خودرو در محدوده 100 تا 200میلیون‌تومان در حال تسخیر شدن توسط خودروهای چینی است‌.

به گزارش «اخبار خودرو» ، تا قبل از این، تعداد نسبتا زیادی خودرو وارداتی کره‌ای‌، ژاپنی و فرانسوی در این بخش از بازار وجود داشتند. از طرف دیگر تعدادی از خودروهای تولیدی محبوب در این بخش از بازار بودند، خودروهایی مانند مزدا3 یا کیا سراتو سایپا. اما حال با افزایش شدید قیمت ارز و ممنوعیت واردات، همچنین بحث تحریم‌ها قیمت اکثر این خودروها به محدوده بالای 200میلیون‌تومان کوچ کرده است و تنها خودروهایی مانند سراتو سایپا در میانه این بخش از بازار باقی مانده‌اند.

هرچند به نظر می‌رسد با اوج گرفتن تحریم‌ها تولید آن نیز به حداقل برسد. در نهایت خودروهای چندان زیادی در این بخش از بازار باقی نمانده‌اند که غیرچینی باشند و این بخش از بازار خودرو ایران به تسخیر خودروهای چینی شاسی‌بلند در آمده است، خودروهایی همانند چری تیگو5 و 7‌، جک اس‌5‌، هایما اس‌7 و ...، در حال گرفتن بخش اصلی سهم بازار در این محدوده پرفروش از بازار ایران هستند. 

تازه‌واردان چینی اما گران 

اخیرا تعدادی از خودروهای جدید و تازه‌کار چینی در محدوه قیمتی 200 تا 300‌میلیون‌تومان به بازار عرضه شده‌اند، خودروهایی که کپی مدل‌های موفق آلمانی مانند فولکس‌تیگوان یا آئودی کیو5 هستند.

برندهایی مانند دامای یا کوپا که شرکت‌های عرضه‌کننده آنها در ایران هم هنوز تازه‌کار هستند. برخی از آنها، در حال تولید در بازار ایران هستند اما برخی دیگر به‌صورت ساخته‌شده به بازار عرضه می‌شوند. حال با ممنوعیت واردات و البته افزایش قیمت خودروها باید شاهد عرضه بیشتر انواع تولیدی باشیم‌. هرچند تعیین قیمت‌های تند و تیز برای آنها نکته منفی است اما از مشخصات فنی جذابی حداقل روی  کاغذ بهره می‌برند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =