بورس

 روز گذشته نماد سایپا بعد از برگزاری مجمع با 8درصد منفی باز شد و بیشترین عملکرد منفی را بر شاخص‌کل بورس تهران گذاشت.

به گزارش «اخبار خودرو» ، این در حالی است که سایر نمادهای خودرویی ازجمله سایپا آذین، زامیاد، سرمایه‎گذاری رنا، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‎سازی مشهد، صنایع ریخته‎گری ایران، نیرو محرکه، بهمن‎دیزل و مهرکام پارس نیز منفی شدند و درمقابل نیز ایران‎خودرو، گروه بهمن، پارس‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران، محورسازان ایران‎خودرو، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و الکتریک خودرو شرق نیز مثبت شدند. همچنین در معاملات روز گذشته طی 18هزارو244میلیون‌و812هزار سهم به ارزش 31میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 13هزارو254میلیاردتومان شد. روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‎های سایپا با 77واحد، تاپیکو با 71واحد و فولاد خوزستان با 69واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص‌کل بورس به نام خود ثبت کردند. در نماد سایپا روز گذشته شاهد صف میلیونی فروش بودیم به‌طوری که پس‌از پایان معاملات تعداد ۱۶۶سفارش با حجم بیش‌از ۱۰میلیون‌و ۶۶۶هزار سهم در صف فروش ایستاده بودند. در این نماد، صددرصد خریدها را سهامداران حقوقی انجام دادند و همچنین ۳۶درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی بود.
  تحلیل وضعیت ایران‎خودرو
ایران‎خودرو در دوره سه‎ماهه منتهی به خردادماه امسال توانسته با سرمایه 15.3هزارمیلیارد ریالی به ازای هر سهم ۵ریال سود داشته باشد که این مبلغ نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۶۴درصد کمتر است. همچنین مجموع تیراژ تولید محصولات ایران‎خودرو در سه‎ماهه منتهی به خردادماه با افت ۹درصدی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل به ۱۳۱هزار دستگاه کاهش یافته اما تیراژ فروش محصولات در سطح مدت مشابه سال قبل بوده است. این فروش شامل ۱۲۶هزار دستگاه بوده است که ۴۰درصد بازار فروش خودرو کشور در فصل بهار را شامل می‎شود. با این حال، مجموع مبلغ فروش شرکت در این مدت با رشد ۱۶درصدی نسبت به فصل بهار ۹۶ به ۶۴هزارمیلیاردریال افزایش یافته است. در حالی که مبلغ فروش شرکت در فصل بهار امسال نسبت‌به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶درصدی را تجربه کرده، افزایش ۲۱درصدی بهای تمام‎شده موجب شده است حاشیه سود ناخالص شرکت با افت ۳۲درصدی به 3.9هزارمیلیارد ریال کاهش یابد. در ادامه نیز افزایش چشمگیر سایر درآمدهای عملیاتی شرکت که عمدتا به فروش اقساطی اختصاص دارد، موجب شده است سود عملیاتی سه‎ماهه نخست امسال نسبت‌به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۵درصدی به 4.1هزارمیلیاردریال برسد. همچنین مانده تسهیلات مالی جاری شرکت در پایان خردادماه امسال نسبت‌به اسفند ۹۶ با افزایش ۱۱درصدی به ۳۸هزارمیلیاردریال رسیده است. بر همین اساس، هزینه‎های مالی در سه‎ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳۳درصدی به 4.7هزارمیلیارد ریال رسیده است.

  وضعیت شاخص کل 
بر اساس این گزارش، شاخص‌کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‎شنبه با کاهش 263واحدی به رقم 108هزارو395 واحد رسید. همچنین ارزش‌کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش‌از 270میلیارد‌تومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‎میلیارد‌و109میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 81هزار و 617 نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =