اپل

گروه خودروسازی PSA فرانسه از زمان خریداری واکسهال-اوپل در سال گذشته، برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را برای احیای این دو برند که زمانی بسیار پرطرفدار و مشهور بودند در نظر گرفته و بارها اعلام کرده که قصد دارد به ورود این دو برند به بازارهای جدید کمک کند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، کارلوس تاوارس، رئیس این گروه خودروسازی نیز متقاعد شده این دو برند بریتانیایی-آلمانی به‌رغم سابقه طولانی خود در ضرردهی می‌‌توانند به قهرمانانی اروپایی بدل شوند. شکی نیست که اعتماد کلی خریداران به خودروهای آلمانی در احیای برند اوپل توسط PSA مورد توجه قرار گرفته است. اخیرا PSA مایکل لوشلر را به عنوان رئیس جدید این دو برند انتخاب کرده که فارغ‌التحصیل دانشکده بازرگانی استنفورد است و از سال 2012 در هیات مدیره اوپل مشغول به کار بوده است. اخیرا نشریه اتوکار با آقای لوشلر مصاحبه‌‌ای انجام داده و از او درباره دیدگاهش در خصوص آینده این دو برند نکاتی را پرسیده است.  

آیا مدل‌های واکسهال و اوپل در آینده شبیه و یکسان خواهند بود؟
بله، به خاطر این‌که این سیستم طی 40 سال گذشته به خوبی جواب داده است. واکهسال بازار بزرگی را برای ما تامین می‌کند و ورودی خریداران بریتانیایی این برند بسیار حائز‌اهمیت است. با حضور استیو نورمن، ما سکان واکسهال را به دستان فردی بسیار باتجربه و خبره سپرده‌ایم. ما به این مساله بسیار توجه داریم که خواسته‌های مشتریان‌مان در تمام مراحل مورد توجه قرار گیرد.  

تا چه زمانی ارتباط این دو برند با مالک قبلی‌ یعنی جنرال موتورز و خصوصا بیوک برقرار خواهد ماند؟
ما با آن‌ها رابطه‌ای پیمانی داریم و برای آن‌ها خودروهایی تولید می‌کنیم. با کره جنوبی هم در همین راستا مراوداتی داریم. این همکاری‌ها تا دو یا 3 سال آینده ادامه پیداخواهد کرد. اما همچنین ما اعلام کرده‌ایم که تمام خودروهای اوپل و واکهسال دارای نسخه‌های الکتریکی خواهند بود که این مساله می‌تواند سرنخ بزرگی را در اختیار علاقه‌مندان در خصوص آینده این دو برند قرار دهد.  

چگونه میان اوپل و واکسهال و مدل‌هایی که سایر برندهای گروه خودروسازی PSA تولید می‌کنند-یعنی پژو، DS و سیتروئن- تمایز قائل می‌شوید، زیرا می‌دانیم که قرار است بسیاری از سخت‌افزارها به صورت مشترک مورداستفاده قرار گیرد.   
ما در حال جست‌وجو برای یافتن چهره‌ای جدید هستیم. امروز تمرکز ما روی مهندسی است، اما قاطعانه قصد داریم تا ارزش برندهای اوپل و واکسهال را بسیار متمایز حفظ کنیم و در حال کار روی این مساله هستیم. ظرف سه یا چهار ماه آینده ما به شکلی شفاف درباره اهداف‌مان صحبت خواهیم کرد. 
شما تولیدکننده‌ای با یک خط‌تولید کامل هستید. آیا معرفی مدل‌های جدید در بخش‌ جدید بازار یا حذف برخی از مدل‌های قبلی را در برنامه خود دارید؟ 
ما همیشه ایده‌های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما در حال حاضر تا جایی که می‌شود باید تمرکزمان را روی تولید برخی از مدل‌هایی بگذاریم که فعلا در خط تولیدمان وجود دارند. یک نمونه خوب مدل کومبو (ون کوچک) است. بازار این خودرو در حال توسعه است و الکتریکی‌سازی نقشی بسیار بزرگ در ادامه تولید آن ایفا خواهد کرد. PSA در بازار پیشتاز است و رهبری بازار را در اختیار دارد، اما واکسهال-اوپل برند‌هایی کوچک هستند. حالا در سایه PSA می‌توانیم پیشرفت بهتری داشته باشیم. 

سیاست شما در خصوص خودروهای اسپرت چیست؟ 
من عاشق خودروهای اسپرت هستم، اما این خودروها یک چالش محسوب می‌‌شوند. شاید حالا پرداختن به آن‌ها برای ما که جزوی از یک گروه خودروسازی بزرگ هستیم، ساده‌تر باشد، اما به هرحال برای تولید این خودروها همواره باید به دنبال راه‌حل‌هایی هوشمندانه باشیم. 

شما برنامه جدیدی برای اجرایی کردن دارید. چه زمانی پی خواهید برد که موفق شده‌اید و موفقیت شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ 
موفقیت یعنی زمانی که به درآمدزایی رسیده باشیم و در اولین فرصت بتوانیم به حاشیه سود عملیاتی 6درصد دست پیدا کنیم. موفقیت همچنین برای ما به این معنا هم هست که به مهره‌ای بین‌المللی بدل شده باشیم. این نکته بسیار حائزاهمیت است که ما خارج از اروپا نیز رشد قابل‌قبولی داشته باشیم. اگر من بتوانم خیلی زود به وضعیت برندهایمان در اروپا سروسامان ببخشم، آن‌وقت می‌توانیم به سراغ اوپل‌‌های الکتریکی در چین برویم. 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =