کد خبر: 220352
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
اوپل

نتایج مالی سالانه گروه پژو-سیتروئن نشان می‌دهد که دو برند واکسهال و اوپل که به‌تازگی به این گروه پیوسته‌اند، در همان سال نخست حضورشان به سوددهی رسیده‌اند. درواقع این برای اولین بار است که پس از ۲۰سال گذشته این دو برند برای مالکینشان سودده بوده‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، علت اصلی فروش این دوبرند از سوی جنرال‌موتورز به PSA هم همین عدم سوددهی بود، اما فرانسوی‌ها توانستند با تصمیمات درست خود این دو برند زیان‌ده را به روند مثبت اقتصادی برسانند.

سوددهی این دوبرند در نیم‌سال اول سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۰۲میلیون یورو (معادل ۵۸۷ میلیون دلار) بوده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ این برند ۲۵۷میلیون‌دلار به مالکش «جنرال‌موتورز» ضرر زده بود.

تاثیرگذارترین شخص در مسیر به سوددهی رسیدن این دو برند کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه PSA بوده است که برنامه دقیقی را برای کنترل هزینه‌های واکسهال و اوپل اجرایی کرد.

هدف‌گذاری آنها این بود که تا سال ۲۰۲۰ این دو برند به دو درصد سوددهی برسند و به کمک مدل‌های جدیدی که برپایه پلت‌فرم‌های خودشان توسعه پیدا می‌کنند، بتوانند حضور قوی‌تری در بازار اروپا داشته باشند. 

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بود که PSA با پرداخت دو و نیم میلیون دلار این دو برند را از جنرال‌موتورز خریداری کرد تا پس از فولکس‌واگن با سهم ۱۷درصدی دومین فعال بازار خودرو اروپا ازلحاظ فروش محصول در این منطقه شناخته شود. 

اما درنهایت این معامله باعث شد که در شش ماه دوم سال ۲۰۱۸ سودآوری کل PSA حدود ۴۰درصد نسبت‌به شش ماه اول ۲۰۱۷ افزایش پیدا کند و به رقم ناخالص ۳۸میلیون‌و۶۰۰هزاریورو (برابر ۴۵میلیون‌و ۱۵۰هزاردلار) برسد. البته سود عملیاتی این کمپانی نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۸درصد افزایش داشته و به رقم سه میلیون یورو (برابر با سه و نیم میلیون دلار) رسیده است.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =