بورس

تا روز گذشته معاملات در گروه خودرویی پس از برگزاری مجامع روند نزولی به خود گرفت و بسیاری از سهام‎داران را نگران کرده بود اما دیروز سرانجام این روند متوقف شد و نماد سایپا که به‌عنوان سردمدار نزول شناخته می‎شد، حدود 4درصد مثبت خورد.

  به گزارش «اخبار خودرو»، این نماد پس از بازگشایی تا دیروز روند نزولی پیمود و در چند روز، زیان 16درصدی را تجربه کرد ولی دیروز سهام‎داران این شرکت خودرویی نفس راحتی کشیدند. البته برخی کارشناسان این روند را موقتی می‎دانند و می‎گویند باید دید واکنش بازار به این سهم چگونه خواهد بود. فارغ‌از این پیش‎بینی‎ها آن‎چه مشخص است، افزایش حجم خرید‌و‌فروش‎ها در این سهم است. با‌توجه به قیمتی که وجود دارد، فروشندگان از ترس کاهش بیشتر ارزش سهام، اقدام به فروش سهم خود کرده‎اند و خریداران با‌توجه به کاهش شدید قیمت، فرصت را برای جمع کردن سهم و کسب سود مغتنم می‎شمارند. حال باید دید در آینده چه اتفاقاتی در سایپا روی خواهد داد.

  13.2هزار میلیاردتومان؛ ارزش معاملات گروه خودرویی
به غیر از سایپا، نمادهای ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو،گروه بهمن، سرمایه‎گذاری‌رنا، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران و فنرسازی زر نیز مثبت خوردند و در مقابل هم نمادهای سایپا آذین، نیرومحرکه، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، تولیدمحورخودرو و الکتریک‎خودرو شرق منفی شدند. این در حالی است که روز گذشته طی 14هزارو175نوبت معاملاتی، 213میلیون‌و566هزار سهم به‌ارزش 23میلیاردتومان در این گروه مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان دادوستدهای روز گذشته بالغ‌بر 13هزار‌و231میلیاردتومان شد.

  کانال‌شکنی‌های پی‎درپی دماسنج بازار سرمایه
نوسانات قیمت دلار در هفته‌ها و ماه‌های گذشته سبب شده است قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران با فرازوفرودهای شدیدی همراه باشد. با این‎که در هفته گذشته معاملات بورس نسبت‌به روزهای قبل از آن اندکی آرام گرفته بود و نوسانات شدیدی دیده می‌شد، دیروز و روز شنبه بورس تهران شاهد افزایش شدید قیمت‌ها و کانال‌شکنی‌های پی‎درپی دماسنج بازار 
سرمایه است. 
دیروز شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۷۴واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۳هزارو۸۵۲واحدی رسید اما شاخص‌کل هم‌وزن با ۴.۳۷واحد کاهش به رقم ۱۸هزارو۳۴۵ رسید. همچنین ارزش‌کل معاملات روز گذشته بورس تهران در‌حالی به بیش‌از 594میلیاردتومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‎میلیاردو712میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 122هزار‌و952نوبت دادوستد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =