بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای خودرویی نماد سایپا پس از روبه‎رویی با نزول، مثبت شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، همراه با سایپا نمادهای پارس‎خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی‌ ایران، کمک‎فنر‌ایندامین، موتورسازی‌تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر نیز مثبت شدند و در‌مقابل نمادهای ایران‎خودرو، مهرکام‌پارس، نیرومحرکه، بهمن‎دیزل و ایرکاپارت‌صنعت نیز منفی شدند. همچنین روز گذشته طی 16هزار‌و648 نوبت معاملاتی، 243میلیون‌و407هزار سهم به‌ارزش 28میلیاردو970میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 12هزارو686میلیاردتومان شد.

  قیمت‎ها دوباره افزایش یافت
به‌رغم آرام‎شدن بورس در نخستین روز هفته، بار دیگر در سهم‌های شاخص‌ساز شاهد صف خرید و افزایش قیمت فزاینده‌ای بودیم. این در حالی است که در هفته گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با روند شدیدی رشد کرد اما روز شنبه این روند تا حدودی کنترل شد و دیروز روند قیمت‌ها باردیگر به حالت افزایشی درآمد، به‌نحوی‌که شاخص‌کل با رشد ۴۰۴۹واحدی روبه‌رو شد و به رقم 128هزارو448واحد رسید. همچنین ارزش‌کل معاملات روز یکشنبه بورس تهران در حالی بیش‌از 965میلیاردتومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از 2میلیاردو853میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 154هزار‌و865 نوبت دادوستد بود.

  آیا روند سال‎های 91و92 تکرار خواهد شد؟
برخی کارشناسان معتقدند کلیت بازار در بازده میان‎مدت و بلندمدت صعودی خواهد بود. از این رو، احتمال دارد شاهد افزایش نقدینگی و رشد نمادهای بورسی مانند سال‎های 91و92 باشیم، بنابراین گروه خودرو نیز می‎تواند از این رشد منتفع شود. این‌در‌حالی است که اگر بخواهیم رشد بازار را شبیه سال‎های 91و92 قلمداد کنیم، احتمال این‎که تقاضا برای اخذ کدهای سهامداری جدید بالا برود؛ بسیار زیاد و ضروری است برای آموزش فعالان تازه‎وارد در بازار، برنامه‎ریزی مدون و جدی انجام شود. در این میان اما می‎توان گفت گروه خودرو، اخبار سیاسی منفی را به‌نوعی پیش‎خور کرده است! بنابراین این‎گونه اخبار نمی‎تواند افت‎های چندان شدیدی را در این گروه ایجاد کند. چراکه برخی نمادهای خودرویی در محدوده‎های حمایتی خود در حال معامله هستند و برخی نمادها هم می‎توانند از هفته‎های آینده روند روبه‎رشد خود را داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

آخرین اخبار