فراری

ارزش سهام فراری روز چهارشنبه هفته گذشته در بازار بورس نیویورک به 117.17دلار رسید. از 21 ژوئیه که اعلام شد مارشیونه به علت وخامت وضعیت سلامتش دیگر قابلیت کار کردن را ندارد، ارزش سهام این شرکت در نوسان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، لویی کامیلری، مدیرعامل جدید فراری در روزهای اخیر اعلام کرده که شرکتش «تحت شرایطی عاطفی و دشوار» موفق شده درآمد پیش از کسر مالیات سه ماهه دوم خود را به رقم 339میلیون دلار برساند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 7درصد افزایش داشته است. کامیلری در کنفرانس ویدیویی اخیر خود در میان تحلیل‌گران مالی، این سه ماهه را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد. 

   اولین کنفرانس مدیرعامل جدید
این نتایج مثبت درست پس از آن اعلام می‌شود که این سازنده خودروهای لوکس و خاص شدیدا درگیر مسائل ناشی از تغییر غیرمترقبه مدیریت گروه فیات کرایسلر به خاطر مرگ ناگهانی سرجیو مارشیونه است. کامیلری در این کنفرانس عنوان کرد مارشیونه دوستی عزیز بوده است. 
«او مردی بسیار با مهارت و با تیزهوشی و فراست فراوان بود و سطحی بسیار غیرقابل انتظار از انرژی و قلبی مهربان داشت.» در حال حاضر خودرو فراری در پیست گرند پری شرکت خواهد داشت، اما سهامداران این شرکت با افت ارزش سهام خود دست و پنجه نرم می‌کنند که پس از مرگ مارشیونه که از سال 2016 مدیرعاملی فراری را نیز به طور جداگانه برعهده داشت، به وجود آمده است. 

   روند نزولی ارزش سهام فراری
ارزش سهام فراری روز چهارشنبه هفته گذشته در بازار بورس نیویورک به 117.17دلار رسید. از 21 ژوئیه که اعلام شد مارشیونه به علت وخامت وضعیت سلامتش دیگر قابلیت کار کردن را ندارد، ارزش سهام این شرکت در نوسان بوده است. پس از فوت ناگهانی مارشیونه آقای کامیلری به عنوان مدیرعامل جدید فراری معرفی شد، او از سال 2015 عضو هیات مدیره این برند بود. روز جمعه 20 ژوئیه، یعنی یک روز پیش از اعلام تغییرات، ارزش سهام فراری 140دلار بود. بعد از تعطیلات آخر هفته و انتشار خبر ارزش سهام سهامداران در اولین روز به 136.49دلار رسید و به این ترتیب بازار نارضایتی خود را از این تغییر نشان داد. از آن زمان منحنی ارزش سهام فراری به حرکت نزولی خود ادامه داده است. این در حالی است که 15 ژوئن ارزش این سهام با قیمت 149.85دلار در بازار بورس مبادله شد. 
به نظر می‌رسد این شرایط در تقابلی کامل با واقعیت مالی این شرکت و وضعیت سودآوری قرار داشته باشد، اما ظاهرا همین مساله که مدیرعامل جدید فراری شخص مارشیونه نیست، به اندازه کافی روی ارزش سهام آن تاثیرگذار بوده است. به همین دلیل است که کامیلری در کنفرانس اخیر خود توضیح این مساله را لازم دیده است. او برای تسکین تحلیل‌گران مالی گفت: «افراد متفاوت هستند. من و سرجیو آرزوها و آمال مشابهی را برای شرکت داریم. من سبک متفاوتی دارم، اما این امری طبیعی است. هیچ یک از ما با دیگری یکسان نیست. فکر می‌کنم سابقه من در مقام مدیرعامل به خودی خود گویای توانایی و قابلیت‌هایم برای اداره شرایط در صنایع پیچیده باشد.»

   کار سخت مدیرعامل جدید 
شکی نیست که آقای کامیلری از جای ناشناخته‌ای پا به فراری نگذاشته است. او غیر از کرسی خود در هیات مدیره فراری، قابلیت خود را به عنوان مدیرعامل کمپانی بین‌المللی فیلیپ موریس که یکی از شرکای تجاری و حامی مالی فراری در مسابقات فرمول یک به شمار می‌رود نیز نشان داده است. 
به عنوان عضو هیات مدیره فراری نیز او با برنامه‌های بلندمدتی که مارشیونه برای فراری تدارک دیده بود، کاملا آشنایی دارد. این برنامه‌ها شامل متنوع‌سازی خط‌تولید فراری با نخستین مدل‌ شاسی‌بلند و هیبرید فراری می‌شود. از دیگر برنامه‌های مارشیونه برای فراری دوبرابر کردن سودآوری و رساندن سود این شرکت به 2میلیارد یورو ظرف 5 سال آینده است. 
کامیلری در این کنفرانس با تایید تردیدها در خصوص آینده این کمپانی گفت: «من درک می‌کنم که فشاری روی ارزش سهام وجود دارد»، اما در همین حال به سهامداران این شرکت و سایر سهامداران ضمانت داد که تمام تلاش خود را برای تحقق «اهداف الهام‌بخش» مشخص شده توسط مارشیونه خواهد کرد. هرچند این طور به نظر می‌رسد که این اظهارات نتوانسته نگرانی‌های بسیاری از تحلیل‌گران و سهامداران را کاهش دهد. آقای کامیلری همچنین به این مساله اشاره کرد که حضورش بر کرسی مدیرعاملی فراری موقتی نیست و قرار است در این سمت باقی بماند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =