کد خبر: 220540
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
خودروهای وارداتی

با نزدیک شدن به ضرب‌العجل آغاز رسمی تحریم‌های صنعت خودرو از چند روز گذشته، موج جدید افزایش قیمت‌ها در بازار به راه افتاده است؛ موجی که تمام سطوح بازار از ارزان‌ترین بخش تا گران‌ترین را در برگرفته است و در یکی، دو هفته آینده شاهد افزایش شدیدتر قیمت‌ها خواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،  تفاوت این موج سوم افزایش قیمت‌ها در آن است که برخلاف دفعات قبل که افزایش قیمت‌ها از خودروهای وارداتی کم‌کم به‌سمت خودروهای داخلی نفوذ می‌کرد، در این بخش در تمامی بخش‌های بازار در حال ازدیاد است. 
در یکی، دو روز گذشته اکثر شرکت‌هایی که فروش آن‌ها ادامه داشته است، قیمت‌های رسمی خود را افزایش داده‌اند یا اینکه در حال افزایش قیمت‌های خود هستند. این افزایش قیمت‌ها باعث خواهد شد تا حدودی فاصله قیمت‌های بازار با قیمت‌های رسمی کاسته شود که البته موضوع قابل‌قبولی است، اما به‌شرطی که عرضه به حالت نرمال قبل بازگردد. اما در صورتی که عرضه خودروها به‌صورت تزریق در بازار سیاه باشد و مصرف‌کننده نهایی نتواند  خودرو را به‌شکل مستقیم  از شرکت خریداری کند، بازهم شاهد افزایش قیمت‌ها در حاشیه بازار خواهیم بود. به هر ترتیب این روزها بازار خودرو تاوان سیاست‌های اشتباه تصمیم‌گیران حوزه خودرو در طول یک‌سال گذشته را پس می‌دهد؛ زمانی که با بستن غیرقانونی ثبت‌سفارش‌ها بساط گرانی در بازار خودرو به راه افتاد و تعادل ایجاد شده در  چند سال گذشته بازار برهم خورد و ماه‌ها  قبل از آغاز تحریم‌ها و تحولات سیاسی،  بازار خودرو وارد تشنج و افزایش شدید قیمت‌ها شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 0
    خوشا بحال ما ایرانیان
  • حسین IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    2 0
    واقعا شورشو در اوردن،
  • امیرحسین IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    مشکلی نیست.فقط چینی بخریدواین صنعت داغون ایران خودرو راتنبیه کنید
  • RO ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    دست مسولین محترم دردنکنه زحمت میکشن
  • امید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    ویلشون بابا بزار گرون کنم مگه الان کسی می‌تونه بخره دیگه همون ضرب المثل چه یک وجب چه صد وجب اولشو یادم نیس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =