معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : با اجرایی شدن بسته ارزی جدید دولت اختلاف قیمت بازار سیاه کاهش پیدا می کند

به گزارش «اخبار خودرو​»، منصور معظمی افزود: آثار مثبت بسته بانک مرکزی در آینده نزدیک در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد. با بسته جدید بانک مرکزی عرضه خودرو بیشتر خواهد شد. دغدغه تولید کنندگان و وارد کنندگان از بین خواهد رفت.
وی گفت: اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه خیلی زیاد است. با بسته جدید بانک مرکزی قیمت بازار سیاه خودرو حتما کاهش پیدا خواهد کرد و مردم خودرو ارزان‌تری می‌خرند. البته قیمت تمام شده تولید خودرو اندکی افزایش خواهد یافت ولی بازار سیاه از بین می رود.
خبرنگار : رضا زندی

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    0 0
    تمام مشکلات خودرو و سایر چیزها از بی کفایتی و بی مسئولیتی مسئولین محترم نشات میگیرد. زیرا: 1- اولا در شرایط بحرانی مثلا کمبود و گرانی گوشت و یا میوه شب عید و یا برنج و امثالهم دولت تعرفه ها را به صورت موقت برداشته و اجازه واردات برای کنترل عرضه و تقاضا میدهد. خوب ! چرا برای خودرو که قیمت آن به صدها میلیون تومان رسیده تعرفه ها را موقتا بر نمی دارند؟؟ اگر خودشان ذینفع نیستند؟؟ 2- همین کشور چین خودرو آئودی و بیوک و بنز و بی ام دبلیو و ولو و..... را هم مونتاژ میکند. چرا از خودروهای با کیفیت چین وارد نمیکنند؟؟ خودرویی مثل روور یا ام جی و... . چون حاشیه سود خودروهای مرغوب کمتر است اما خودروهای آشغال زیاد !! 3- واردات خودروی دست دوم و کارکرده از نظر بنده هم پسندیده و در شان مردم ایران نیست و مسائل متعددی از جمله موارد سرقتی و .... را دارد. اما در شرایط بحرانی مثل الان که خودرو سر به فلک کشیده برای کنترل بازار و دماغ سودجویان را به خاک مالیدن دولت میتواند به طور موقت واردات خودروی دست دوم را آزاد کند تا انواع ماشینهای اروپایی و ژاپنی(با شرایط مناسب و کارکرد زیر 5 سال و زیر 40 هزار کیلومتر) به قیمت زیر 10 میلیون تومان وارد کشور شود تا از التهاب بازار کاسته شود. تمام موارد فوق نشان میدهد که مدیریت بازار خودرو اگر مسئولین ذینفع نباشند کار آسانی است و ضمنا باعث میشود که چشم طمع دشمنان حداقل در تحریم خودرو کور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =