خودروهای داخلی

شاهد رشد قیمت‌ها در بخش خودروهای تولید داخل هستیم. بدین‌ترتیب سرمایه‌های سرگردان به‌سمت خرید و فروش خودروهای تولید داخل تغییر جهت داده است و حال شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای ارزان بازار و در محدوده زیر یک‌صد میلیون‌تومان هستیم، پیش‌بینی می‌شود این روند طی یک‌ماه آینده متوقف شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  تا حدود سه‌ماه پیش، بیشترین درصد افزایش قیمت در بخش خودروهای وارداتی لوکس صورت می‌گرفت زیرا به‌دلیل ممنوع شدن واردات خودروهای با قیمت بیش از 40هزاردلار، تقاضا برای خرید این دسته از خودروها زیاد شده بود. سپس به‌دلیل ممنوعیت کلی واردات خودرو، چرخش سرمایه‌ها به‌سمت خودروهای وارداتی کلاس‌متوسط رفت. بخشی از بازار که همواره بیشترین حجم تقاضا را در میان وارداتی‌ها داشته است، شاهد پرواز قیمت‌ها خصوصا در برندهایی همانند هیوندای‌، کیا، تویوتا، نیسان‌، رنو، میتسوبیشی و فولکس شد. اما طی دو هفته گذشته، با کاهش میزان تولید خودروهای داخلی و سپس زمزمه‌های قطع شدن ارز ٤٢٠٠‌تومانی برای واردات قطعات منفصله و سپس نهایی شدن این خبر، شاهد رشد قیمت‌ها در بخش خودروهای تولید داخل هستیم. بدین‌ترتیب سرمایه‌های سرگردان به‌سمت خرید و فروش خودروهای تولید داخل تغییر جهت داده است و حال شاهد افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای ارزان بازار و در محدوده زیر یک‌صد میلیون‌تومان هستیم، پیش‌بینی می‌شود این روند طی یک‌ماه آینده متوقف شود. بدین‌ترتیب در هرم بازار خودرو جریان تورمی قیمت‌ها از راس هرم که خودروهای لوکس وارداتی بودند، به تدریج به‌سمت خودروهای ارزان‌قیمت تولید داخل که در کف هرم قرار دارند، تغییر مسیر داده است و این روند ادامه خواهد داشت‌. حال دیگر نمی‌توان گفت ممنوعیت واردات خودرو دغدغه مسئولین نیست و مردم به‌جای خودرو وارداتی، خودرو داخلی خریداری خواهند کرد زیرا افزایش هزینه‌های تولید و واردات قطعات منفصله در بخش خودروهای داخلی به‌گونه‌ای است که به‌زودی شاهد تغییر قیمت‌ها در این بخش نیز خواهیم بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ramin13356@gmail.com ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    2 0
    موج دوم افزایش قیمت با دلار 8500 تومانی درراه است خودروهاییکه از قطعات واداتی استفاده می کنند مشمول افزایش قیمتتند.به احتمال زیاد بین 25 تا 40 درصد قیمتهای فعلی افزایش قیمت را در مهر ماه جاری شاهد خواهیم بود واین یعنی مصیبت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =