سایت‌های فروش خودرو

بااینکه ضرر نکردن از اصول اولیه یک معامله است اما در این بین از ‌آنجایی‌که برخی افراد مطمئن هستند مشتری خودرویشان، پای قرارداد طلب تخفیف می‌کند، قیمت تعیین‌شده برای خودرو را در این بازارهای مجازی کمی بالاتر از قیمتی که مدنظرشان است، درج می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  این روزها همه ما پیش از فروش خودرو خود، به‌جای مراجعه به نمایشگاه‌ها یا بازارهای فروش خودرو، از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنیم که افراد عادی، خودرو خود را با قیمت‌ کارشناسی‌نشده برای فروش گذاشته‌اند. البته قصد هم ندارند خودرویشان را با قیمت‌ پایین ‌بفروشند و به همین خاطر سعی می‌کنند بالاترین قیمت را  برای خودرو خود پیشنهاد دهند. 
بااینکه ضرر نکردن از اصول اولیه یک معامله است اما در این بین از ‌آنجایی‌که برخی افراد مطمئن هستند مشتری خودرویشان، پای قرارداد طلب تخفیف می‌کند، قیمت تعیین‌شده برای خودرو را در این بازارهای مجازی کمی بالاتر از قیمتی که مدنظرشان است، درج می‌کنند. اما با همین روش افراد دیگری که قصد دارند آگهی خودرویشان را منتشر کنند، قیمت مدنظرشان را کمی بالاتر از افراد قبلی تعیین می‌کنند. این روند تاجایی ادامه پیدا می‌کند که فروشندگان مطمئن ‌شوند با قیمت بالاتری نمی‌توانند خودرویشان را برای فروش بگذارند. 
در این میان، روند رو به رشد قیمت خودروها را به دلال‌ها نسبت می‌دهند که شاید تا حدودی درست باشد، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در اصلاح این روند کمک کند. پیشرفت همین روند باعث شد زمزه‌هایی برای توقف فعالیت این سایت‌ها به گوش برسد که به‌جای خوش‌حال کننده بودن، تاحدی ناراحت‌کننده است؛ چراکه باعث می‌شود کسب‌وکار نوآورانه بسیاری افراد متوقف شود.  همه ما می‌دانیم پس از انتقال مالکیت خودروها در بیشتر موارد خریدار و فروشنده به دفاتر ثبت اسناد مراجعه می‌کنند تا این نقل و انتقال را در دفاتر رسمی به ثبت برسانند. 
البته این دفاتر در ازای دریافت  هزینه‌های مربوطه ثبت سیستم، این معامله را انجام می‌دهند. نکته اینجاست که از همین سیستم می‌توان استفاده کرد تا مبلغ واقعی که بین خریدار و فروشنده رد و بدل می‌شود، به ثبت برسد و بدون اینکه اسامی این افراد درجایی منتشر شود، در پرتال جامعی مشتریان و فروشندگان خودرو بتوانند با دید منطقی‌تری دادوستد خود را انجام دهند. در این پرتال می‌توان به هر دو طرف معامله یک خودرو کمک کرد تا قیمت واقعی هر خودرو را در هر شرایط زمانی به‌دست آورند. 
بنابراین مشتریان درک خواهند کرد با چه قیمتی می‌توانند نیاز خود برای خریداری خودرو مورد علاقه‌شان را تهیه کنند.
 به‌طور همزمان این روند باعث خواهد شد حباب قیمتی برای هر خودرو تا حدی کنترل شود و مشتریان با دید درست‌تری، معامله خود را انجام دهند و از اقدام برای معامله با افرادی که خودرویشان را با قیمتی بالاتر از حد مجاز برای فروش آگهی می‌کنند، پرهیز کنند. با این شیوه فروشندگان نیز قیمت پیشنهادی خود را تا مبلغی که خریداران حاضر به خرید آن باشند، کاهش خواهند داد. در این میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند به کنترل قیمت‌ها کمک کند و اطلاعات مالی ثبت‌شده برای هر نقل‌وانتقال خودرو را در سامانه‌ای که نام خریدار و فروشنده در آن درج نمی‌شود و فقط مدل خودرو، استان محل انجام معامله و تاریخ خرید و فروش قابل رویت است، قرار دهند. 
همچنین باید اشاره کرد متاسفانه شرکت‌های بیمه‌کننده از طریق همین سایت‌ها اقدام به قیمت‌گذاری خودرو می‌کنند ولی این در حالی است که شاید قیمت واقعی خودرو در بازار کمتر یا بیشتر باشد و در این میان در هر صورت باز هم مالک متضرر خواهد شد.
گفتنی است حذف بازارهای مجازی همچون فیلترکردن شبکه‌های اجتماعی است که مردم بالاخره مسیر جایگزینی را پیدا خواهند کرد، ضمن اینکه بازارهای مجازی پاگرفته در کشورمان با هزینه‌های هنگفت افرادی احداث شده‌اند که قصد دلالی در حوزه خودرو را ندارند و از طریق این وب‌سایت یا اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند کسب‌وکار درستی را راه‌اندازی کنند که تعطیل کردن آنها فقط به آمار بیکاری کشور می‌افزاید. بنابراین مسئولین‌ دولتی با انجام پیشنهاد ارائه‌شده‌ می‌توانند در کنار کنترل بازار از حذف چنین کسب‌وکارهای نوینی جلوگیری کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران DE ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    3 0
    بله سایت هایی مانند باما ، دیوار و شیپور با درج قیمتهای غیر منطقی و فضایی باعث هرج و مرج بازار خودرو شدند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =