روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، تمام نمادهای اصلی و تاثیرگذار این گروه با افت روبه‌رو شدند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران و الکتریک‎خودروشرق منفی خوردند .

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، تمام نمادهای اصلی و تاثیرگذار این گروه با افت روبه‌رو شدند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، پارس‎خودرو، گروه بهمن، سرمایه‎گذاری رنا، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران و الکتریک‎خودروشرق منفی خوردند و درمقابل نمادهای فنرسازی زر، موتورسازان تراکتورسازی ایران و مهرکام پارس مثبت شدند. همچنین روز گذشته طی 18هزارو893 نوبت معاملاتی، 293میلیون‌و413هزار سهم به ارزش 29میلیاردو597میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 13هزارو413میلیاردتومان شد. 

  ابهامات سیاست‎های جدید ارزی برای سهامداران
با وجود این‎که بسته جدید ارزی چند روزی است اجرایی شده اما فعالان بازار سهام همچنان شاهد نوسانات غیرمعمول در بورس تهران هستند که علت اصلی آن به بازار ارز برمی‌گردد. با ادامه فرازونشیب‌های بورس تهران دیروز بار دیگر روند قیمت‌ها رو به‌افت گذاشت و شاخص بازار سهام را نزولی کرد. به‌طوری‌که نماگر بازار به نیمه کانال ۱۲۸هزارواحدی بازگشت. هرچند بانک‌مرکزی چند روزی است بسته جدید ارزی را اجرایی کرده و قرار است قیمت‌ها باتوجه به سامانه نیما مشخص شوند اما همچنان سهامداران نسبت‌به بازار ارز ابهاماتی دارند و این موضوع سبب شده است نوسانات غیرمعمول در بازار سهام ادامه داشته باشد. همچنین عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها در برخی مقاطع، بازار را با نوسانات غیرقابل‌پیش‎بینی همراه می‎کند.

  بازار تک‌نمادها و گروه‎های کوچک‎تر رونق می‎گیرند
شاخص‌کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه با کاهش 1379واحدی به رقم 128هزار‌و522 واحد رسید. از سوی دیگر، ارزش‌کل داد و ستدهای روز گذشته بورس تهران در حالی بیش‌از 379میلیارد‌تومان نمایش داده شد که ناشی‌از دست‌به‌دست شدن بیش‌از یک‌میلیارد‌و668میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 109هزارو536 نوبت دادوستد بود. درواقع، این روزها بازار درحالی با فشار عرضه روبه‎روست که پس‌از اعلام سیاست‎های جدید ارزی، از این به بعد در جزییات و مهم‎تر از آن پیاده‎سازی سیاست‎های جدید ابهام و تردید وجود دارد. برهمین اساس به‌نظر می‎رسد تا ارائه سیگنال قابل اتکا از طرف دولت به بازار در رابطه با جدیت در پیاده‎سازی و البته شفاف‎سازی جزئیات طرح، نمی‎توان شاهد روند صعودی پرشتاب در بازار بود و باردیگر بازار تک‌نمادها و گروه‎های کوچک‎تر رونق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =