پیشنهاد افزایش ۸ درصدی تعرفه واردات تایر توسط سازمان توسعه و تجارت

وزارت صنعت‌، معدن‌وتجارت واردات و ترخیص تایرهای سنگین باری ‌و مسافری را تنها با درخواست و نظارت سازمان راهداری مجاز دانست.

به گزارش «اخبار خودرو​»، محدودسازی واردات تایرهای سنگین آن‌هم تنها با هماهنگی سازمان راهداری از دیگر تصمیمات خلق‌الساعه در حوزه تایر است که بی‌توجه به حجم بالای اتوبوس‌ها و کامیون‌های شهری گرفته‌شده است. 

در ابلاغیه‌ای که خطاب به سازمان صنعت‌، معدن‌وتجارت ۳۱ استان  و جنوب استان کرمان صادرشده است، ترخیص کلیه تایرهای وارداتی سنگین باری و مسافری منوط‌به دریافت تاییدیه شبکه توزیع و مقصد حمل براساس تخصیص سهمیه استان‌ها توسط دبیرخانه تنظیم بازار کشور و مطابق با نیاز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خواهد بود. نکته جالب‌توجه در این ابلاغیه نقش پررنگ سازمان راهداری برای صدور مجوز ترخیص تایرهاست.

تا جایی‌که سیدمحمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک این تصمیم را عجیب دانست و با اشاره به تردد یک‌میلیون‌و100هزار خودروی سنگین در کشور گفت: «تنها ۶۵۰ هزار دستگاه از این خودروها در ناوگان بین‌شهری تردد دارند و متاسفانه  کارشناسان وزارت صمت توجهی به حدود ۴۵۰هزار دستگاه اتوبوس و کامیون درون‌شهری نکرده‌اند و بی‌توجهی به نیاز این خودروها به تایر، حتی ترخیص و واردات لاستیک‌های باری- اتوبوسی را منوط به اجازه و درخواست سازمان راهداری کرده‌اند.» 


وی چنین تصمیمی را عاملی برای ایجاد کمبود تایر در بخش حمل‌ونقل سنگین دانست و تاکید کرد: «پس از گذر از گلایه‌های کامیون‌داران بین‌شهری باید منتظر ایرادات مالکان وسایل حمل‌ونقل سنگین شهری نیز باشیم.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    ماشینی که پروانه فعالیت درون شهری براش صادر شده مگه عوارض مالیات نمیده. مگه مال این. مملکت نیست که به لاستیک تعلغ نميگيرد راننده باید فشار بیاره به مردم تا پول لاستیک رو درادره
  • روح اله رضایی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    چرا به خودروهای سنگین شهری لاستیک نمیدن مگر نقش مهم این کامیونها را میشه نادیده بگیرن به خدا چرخ کارخانه ها و ساخت و ساز شهری رو این کامیونها میچرخانند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =