کد خبر: 220743
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹
علیرضا نیک‌آیین - رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو

با توجه به نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات در این بازار، فروشندگان لوازم یدکی راغب نیستند اجناس خود را به‌فروش برسانند. 

درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر بازار لوازم یدکی خودرو باید گفت، متاسفانه در حال حاضر برای تهیه قطعات یدکی خودروها به‌منظور تعمیرات با مشکل مواجه هستیم و تیراژ قطعات پرمصرف نیز به شدت کاهش یافته است و بازار کاذبی در این حوزه ایجاد شده که در آن با نرخ‌های سرسام‌آور قطعات را به فروش می‌رسانند.  بنابراین باید از سوی مسئولان تدابیری اندیشیده شده و این مشکل حل شود. 

از سویی تولیدات داخلی لوازم یدکی جوابگوی نیاز تعمیرکاران نیست و با وجود واردات قطعات خودرو، در بازار برای تهیه بعضی از قطعات با کمبود مواجه هستیم.همچنین باید تولید لوازم یدکی افزایش یابد و در بخش واردات نیز بر استانداردها بیشتر تکیه شود. 

لازم است دقت بیشتری صورت پذیرد تا هر کالایی با هر کیفیتی وارد کشور نشود، زیرا متاسفانه با واردات قطعات غیراستاندارد و بی‌کیفیت شاهد ایجاد مشکلات زیادی برای مشتریان و افزایش آمار شاکیان در این حوزه هستیم.این در حالی‌است که باید به تاثیر قیمت لوازم یدکی خودروهای سنگین بر افزایش قیمت خدماتی که ارائه می‌دهند، اشاره کرد. به بیان دیگر زمانی که نرخ تعمیرات لوازم یدکی افزایش می‌یابد؛ بر قیمت حمل و نقل بار نیز اثرگذار خواهد بود. 

ضمن اینکه با افزایش قیمت لوازم یدکی و تعمیرات خودرو، تیراژ تعمیرات کاهش می‌یابد و مردم خیلی کمتر به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنند و با همان خودرو‌های معیوب در جاده ها تردد می‌کنند که این امر مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد و خطرساز نیز خواهد بود .

با توجه به نوسانات نرخ ارز و عدم ثبات در این بازار، فروشندگان لوازم یدکی راغب نیستند اجناس خود را به‌فروش برسانند. بنابراین باید ابتدا بازار ارز ثابت شود تا فروشندگان کالای خود را برای فروش عرضه کنند و همچنین راهکاری برای واردات اقلامی که در کشور تولید نمی‌شود، اندیشیده شود.

در این صورت بازار کاذبی که در این حوزه ایجاد شده است، برچیده خواهد شد و بار دیگر نرخ‌ها در این بازار به تعادل خواهد رسید. در چنین شرایطی روند فعالیت در بخش تعمیرات خودرو نیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =