شاسی‌بلند ناشناس

این شاسی‌بلند احتمالا مربوط به یکی از خودروسازان تجاری چین است که  تولید خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند را نیز در کارنامه کاری خود دارد. اما متاسفانه راننده این خودرو از معرفی کردن شرکت ایرانی عرضه‌کننده این خودرو معذور بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  روز گذشته خبرنگار «دنیای‌خودرو» تصاویری از یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند استتارشده در خیابان‌های پایتخت به ثبت رساند که خبر از عرضه یک محصول جدید در آینده‌ای نزدیک می‌دهد. سال‌هاست که خودروسازان دنیا محصولات جدید خود را پیش از عرضه با پوشش استتار شده جهت ارزیابی و تست‌های پیش از تولید راهی خیابان‌ها می‌کنند، اما این موضوع در میان خودروسازان داخلی ما چندان رایج نیست. حدود یک‌ماه پیش و قبل از برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز، تصاویری از یک سدان استتارشده روی خودروبر در خیابان‌ها منتشر شد که با برپایی نمایشگاه خودرو شیراز و رونمایی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا یعنی رهام، مشخص شد تصاویر خودرو یادشده مربوط به سایپا رهام بوده است. حال این دومین خودرویی است که احتمالا توسط یک خودروساز با پوشش استتاری راهی خیابان‌ها شده تا احتمالا مراحل تست‌های همولوگیشن را پشت سر بگذارد. این موضوع نشان می‌دهد خودروسازان داخلی نیز دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی درخصوص عرضه یک محصول جدید به بازار هستند. همولوگیشن در خودرو به زبان ساده به معنی تایید قطعات و مجموعه‌های خاص در خودرو و انطباق عملکرد آن‌ها با مقررات و استانداردهای الزامی جهت عرضه محصول به بازار است. این فرآیند شامل تاییدیه نوع TA و انطباق تولید COP است که اگر محصول بتواند آن‌ها را کسب کند، مجوز عرضه به بازار را می‌تواند دریافت کند.
از آن‌جایی‌که این شاسی‌بلند استتارشده در خیابان‌ رویت شد، خبرنگار «دنیای‌خودرو» خود را به آن رساند و توانست درخصوص این خودرو اطلاعاتی را دریافت کند. این شاسی‌بلند احتمالا مربوط به یکی از خودروسازان تجاری چین است که  تولید خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند را نیز در کارنامه کاری خود دارد. اما متاسفانه راننده این خودرو از معرفی کردن شرکت ایرانی عرضه‌کننده این خودرو معذور بوده است. حال سوال اینجاست که کدام‌یک از خودروسازان داخلی یا شرکت‌های واردکننده خودرو قصد دارد به‌زودی این برند چینی جدید را روانه بازار کند؟ ‌طبق احتمالات، خودرو مورد نظر شاسی‌بلند چینی است که با دو نوع پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی و توربوشارژر به بازار عرضه می‌شود.  موتور چهار سیلندر این خودرو دارای حجم 2500 سی‌سی است که توانایی تولید نیرویی معادل 175 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 225 نیوتون‌متر را دارد. انتقال قدرت در این خودرو نیز توسط جعبه‌دنده 5 سرعته دستی صورت می‌گیرد.  اما پیشرانه توربوشارژ درنظر گرفته شده در این خودرو مربوط به یکی از کمپانی‌های مطرح ژاپن است. موتور چهارسیلندر دولیتری مجهز به سیستم توربوشارژ این خودرو توانایی تولید حداکثر توان 225اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 280نیوتون‌متر را دارد که این نیرو به کمک جعبه‌دنده اتوماتیک RMT به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اما نکته قابل توجه در خصوص این خودرو، عرضه هر دو مدل به بازار ایران است که قدرت انتخاب خریداران را با توجه به نیازهایشان بالا می‌برد. حال باید منتظر بمانیم و در آینده‌ای نزدیک، شاهد معرفی این خودرو شاسی‌بلند تازه‌وارد بازار ایران توسط شرکت مربوطه باشیم. بر همین اساس روزنامه دنیای‌خودرو مسابقه پیامکی در خصوص شناسایی خودروی مورد نظر و شرکت عرضه کننده آن برگزار کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند نام خودرو و شرکت عرضه‌کننده این خودرو  را از طریق پیامک به سامانه اختصاصی روزنامه «دنیای‌خودرو» به شماره 3000674000 ارسال و جایزه دریافت نمایند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام دم سیاه US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
    5 1
    اااا اون یه پرندس نه یه مرد اهنیه نه اشتباه نکنید یه ماشینه اونم از نوع چینی که هیچ کجای دنیا فروش نمیره حتی تو چین ولی تحریمهای ایران روانه ایرانش کره اونم استتار که چشمها خیره شوند /بابا بی خیال این ادا بازیها چیه در میارید ماشین چینی چی هست که ارزشش چی باشه ماشینهای بدون قطعه فقط رونه بازار می گنید با ترفند استتار پنج سال دیگه همه این ماشینها از بی قطعه بودن اسقط میشن چون معلوم نیست اون شرکت داره ان زمان چه ماشینی تولید میکنه هیچ کس هم تو ایران عهده دار نیست این ماجرا رو هرکی تو چین از ننش قهر کرده باباش پول تو جیبی نمیده برای ایران ماشین تولید میکنه هیچ کدوم از ماشینهای چینی تا پنج سال دیگه هیچ اینده ای ندارن
  • شاپوری IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    0 1
    چقدر شبیه فوتون ساوانا هست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =