کد خبر: 221002
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
تویوتا

هنگام خرید تویوتا دست دوم همچنین سال تولید آن را بر اساس دهمین کاراکتر چک کنید. مثلا اگر عدد هشت را نشان داده یعنی تولید سال 2008 است. از سال 2010 به جای عدد به ترتیب از حروف انگلیسی استفاده کرده‌اند.

به گفته مجله فورچون تویوتا هفتمین شرکت بزرگ جهان محسوب می‌شود. فروش بالای این خودروساز آنها را سال‌ها قبل قانع کرده که به جای صادرات، محصولاتشان را در همان کشورهای واردکننده تولید کنند. برای همین است که رد پای تویوتا در کشورهای مختلف جهان هم دیده می‌شود. کارخانه‌های تویوتا در شرق آمریکا، اروپا، جنوب آفریقا، هند و شرق آسیا برای خود یک امپراطوری بزرگ را تشکیل می‌دهند.

پس هنگام خرید تویوتا دست دوم بهتر است به محل ساخت آن دقت کنید. برخی از خودروهای تویوتا مانند کمری در چین هم ساخته و به ایران وارد می‌شوند و این برای افرادی که نسبت به خودروی چینی جبهه‌گیری دارند اتفاق مطلوبی نیست.

در برخی از کشورها تشخیص اینکه خودرو فرد کجا ساخته شده دشوار است. برای مثال ممکن است فردی در آمریکا یک تویوتا داشته که به خیالش ژاپنی باشد در صورتی که شمال کالیفرنیا ساخته شده است. وقتی یک خودرو دست‎دوم ‌می‌خرید با ادعاهای زیادی درباره کشور سازنده آن روبرو می‌شوید. برای اطمینان از محل ساخت هر خودرو یک سریال شناسایی دارد که شامل بیمه نمایندگی، استایل بدنه، سن و محل تولید می شود. از روی این سریال می‌توانید متوجه محل ساخت خودرو بشوید. اگر تویوتا شما یکی از اعداد 1،2 و یا 5 را داشت مطمئن باشید که آن در آمریکا ساخته شده اما اگر با حرف J شروع شده باشد به این معنی است که خودرو شما حاصل ساخت ژاپن است. خودروهای ساخت استرالیا هم با عدد 6 شروع می‌شوند. تویوتا کمری که با چیزی غیر از این حرف یا عدد شروع شود در چین ساخته شده است.

هنگام خرید تویوتا دست دوم همچنین سال تولید آن را بر اساس دهمین کاراکتر چک کنید. مثلا اگر عدد هشت را نشان داده یعنی تولید سال 2008 است. از سال 2010 به جای عدد به ترتیب از حروف انگلیسی استفاده کرده‌اند. همچنین مشخصات فنی آن در کاراکترهای چهار تا هشت مشخص است. برای مثال اگر قصد دارید از مدل خودرو، موتور، تعداد سیلندر و وزن آن آگاه شوید باید به کاراکتر چهارم تا هشتم نگاه بیاندازید.

با رشد نرخ ارز چگونه تویوتا بخریم؟

با افزایش قیمت دلار دیگر نمی‌توان با 200 میلیون تومان سوار یک تویوتا شد. برای همین به ازای این نوسانات ارزی در مدت اخیر نرخ خرید تویوتا دست دوم هم افزایش پیدا کرده است. به جای هایلوکس 2016 صفر که در بازر تا 700 میلیون تومان معامله می‌شود، می‌توان در سایت دیوار مدل 2007 ، 170 میلیون تومانی آن را پیدا کرد.

پریوس یکی از ارزان‌ترین خودروهای تویوتا است که افراد مدل 2017 صفر آن را حداقل به قیمت 300 میلیون تومان می‌فروشند. مدل کارکرده این خودرو تا 200 میلیون تومان هم قابل معامله است.

توربو نیز از این قاعده خارج نیست. نمایشگاه‌داران این خودرو صفر را 270 میلیون توان می‌فروشند اما با پیدا کردن فروشنده در مناسب در دیوار مدل 2017 توربو تویوتا دست‌دوم را هم با 170 میلیون تومان می‌توان خرید.

همچنین با افزایش قیمت کمری به 480 میلیون لزوما نباید سراغ لیفان 820 وارداتی چین بروید بلکه با خرید تویوتا دست دوم ارزان‌ ولی قدیمی سوار خودرو باکیفیتی خواهید شد. مثل یک آگهی کمری فول آپشن سال 2006 ساخت استرالیا که در جایگاه بالاتری در مقایسه با مدل صفر خودرو چینی قرار دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    6 9
    خودروی 12 سال پیش تویوتا تنها در صورتی که استفاده نشده باشه و یا بسیار کم کار باشه میتونه خودروی خوبی باشه و به خودروی چینی ترجیح داده بشه در غیر اینصورت با این وضعیت دلار و خرجهای احتمالی و عدم وجود مکانیک و متخصص کافی این خودرو ها فقط سرطان هستن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 1
    خوودروی خیلی خوبیه ولی لوازم گیرنمیاد و میکانیک خوب نیست خلاصه نگهداریش خیلی سخت شده اصلاً بدردسرش نمی ارزه
  • محمد امین اسماعیلی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =