کد خبر: 221029
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در حال حاضر در استان زنجان تقاضای خودرو بیش از عرضه آن در بازار است.

به گزارش «اخبار خودرو​» به نقل از ایسنا ،سیدابوالفضل طاهری اظهار کرد: به دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروهای داخلی، همه افراد به دنبال خرید خودرو از خودروسازان و فروش آن در بازار آزاد هستند و به همین دلیل تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است .

این مسئول ادامه داد: از روز گذشته که موضوع پیش‌فروش سه شرکت ایران‌خودرو، سایپا و کرمان‌موتور اطلاع‌رسانی شد، بازار واکنش نشان داد و قیمت‌ها در مقایسه با روز چهارشنبه که به اوج خود رسیده بود، روند نزولی پیش گرفت و به اعتقاد فعالان بازار ریزش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد، بازار خودرو نسبت به خبر پیش‌فروش، عکس‌العمل نشان دهد، محدودیت در فروش یکساله، نداشتن خودرو متقاضی و خرید برای بار اول است. از طرفی عرضه سراسری سه شرکت خودروساز هم نکته دیگری بود که باعث شد قیمت خودرو در بازار تحت تاثیر قرار گیرد.

طاهری خاطرنشان کرد: هفته گذشته قیمت پراید به ۴۳ میلیون تومان رسید، اما این نرخ روز گذشته به ۳۲ میلیون تومان کاهش یافته است و بالاتر از این رقم را کسی خرید و فروش نمی‌کند ولی در سایر برندهای خودرو به غیر از سایپا هنوز کاهش قیمت‌ها اعمال نشده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه‌داران اتومبیل، یادآور شد: در حال حاضر در استان زنجان تقاضای خودرو بیش از عرضه آن در بازار است و از این‌رو به مردم توصیه می‌شود که دست از خرید بردارند و سراغ نمایشگاه‌هایی بروند که با قیمت واقعی عرضه خود را آغاز می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =