کد خبر: 221037
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

بعد از چند هفته تعلل مسئولان و افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی، سرانجام یک راه‌حل موقت برای کشیدن ترمز افزایش قیمت داخلی‌ها ارائه شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، از این هفته فروش محصولات سایپا با قیمت قبل آغاز خواهد شد و تعداد قابل‌توجهی از محصولات این شرکت به‌صورت اینترنتی به‌فروش خواهند رسید. احتمالا به‌زودی ایران‌خودرو نیز از همین راهکار سود خواهد جست اما برای جلوگیری از حضور دلالان‌ و استفاده سودجویان، خریداران به یک‌سال امکان فروش این خودروها را ندارند و در این مدت سند خودرو نیز در گرو شرکت خواهد بود.

حال باید دید این سیاست تا چه اندازه می‌تواند  آبی باشد برای عطش بازار آشفته خودروهای داخلی. اگر تعداد خودروهای عرضه‌شده قابل قبول و اثرگذار باشد، همچنین در فروش اینترنتی امکان ثبت‌نام برای خریداران عادی فراهم شود و شرط عدم امکان فروش مجدد خودرو برای یک‌سال نیز رعایت شود، این سیاست فروش می‌تواند مانند ترمزی برای افزایش قیمت بیشتر خودروهای داخلی در بازار عمل کند.

البته دراین‌زمینه باید سایر خودروسازان ازجمله ایران‌خودرو و خودروسازان خصوصی نیز از همین سیاست فروش تبعیت کنند. هرچند در صورت عدم موفقیت این سیاست فروش، افزایش حداقل ٥٠درصدی قیمت خودروهای داخلی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    باسلام.هروقت.پورسانت.مسولین.ما.ازشرکتهای.خودروسازقطع.شدورانت.واردات.خودروراندیدیم.ماشاهدشکوفایی.کیفیت.وثبات.قیمت.دربازارخواهیم.بود.ازماست.که.برماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =