نیسان آبی

باردو، پیکان وانت یا وانت پیکان، جزو اولین خودروهایی بود که بعد از انقلاب تحت برند پیکان ساخته شد. اگر نیسان آبی را خودرویی مخصوص حمل و نقل اسباب و اثاثیه بدانیم، پیکان وانت برای حمل محصولات کشاورزی و دامداری بهترین گزینه است.

وقتی اسم وانت به گوشمان می‌خورد، ناخودآگاه به یاد نیسان‌های آبی یا به اصطلاح نیسان گاوی می‌افتیم که در خیابان‌ها به خصوص هنگام رانندگی باید از آن‌ها تا می‌توان دور شد! اما این، تنها مدل وانت موجود در بازار ایران نیست. اگرچه خط تولید وانت در ایران چندان حال و روز خوبی ندارد و وانت‌های خارجی هم قیمت‌های سرسام‌آوری دارند، با این وجود چنانچه به دنبال خرید وانت هستید، ناامید نباشید. از میان چندین مدل، در نهایت گزینه ایده‌آلتان یافت می‌شود. بنابراین اگر مصمم به خرید این وسیله نقلیه هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

وانت‌ها، ماشین‌های باری در کاربری‌های سبک هستند که ظرفیت حمل آن‌ها 100 کیلوگرم تا 4 تن توصیف می‌شود. پیکان وانت یا همان وانت باردو و نیسان وانت جزو قدیمی‌ترین و البته بهترین وانت‌های موجود در بازار ایران هستند. اگرچه در سال‌های اخیر وانت‌های رنگ و وارنگی به بازار آمد اما هیچ‌کدام نتوانستند رقیب این دو شوند. استهلاک کم، فراوانی و ارزانی قطعات و مهم‌تر از هر چیز قیمت مناسب این دو وانت را در مقایسه با سایرین برجسته کرده است. از آنجایی که این وسیله نقلیه برای کار استفاده می‌شود و خریداران معمولا صاحب خودروی دیگری نیز هستند، تمایل ندارند جهت خرید وانت مورد نظرشان هزینه هنگفتی بکنند.

نیسان وانت

سال 1324، زامیاد 24 نام داشت. سال 1365 به آن سایپا 24 گفتند اما در سال 1377 مجددا به زامیاد 24 تغییر نام داد و حالا همه آن را به نیسان آبی می‌شناسند. حجم باک این خودرو در نسخه بنزینی، 65 لیتر و در نسخه دوگانه‌سوز 45 لیتر عنوان شده است. نسخه دیزلی وانت نیسان زامیاد که در سال 1389 از آن رونمایی شد نیز دارای باکی 65 لیتری است. همچنین نیسان وانت در سال‌های گذشته به استاندارد یورو 4 ارتقا یافت و مصرف سوخت و آلایندگی آن کاسته شد. این خودرو برای حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل گزینه بسیار مناسبی است. در سایت دیوار خرید نیسان وانت به قیمت‌های مختلفی آگهی شده است. مثلا نیسان وانت دوگانه‌سوز شرکتی، مدل سال 1394 با 90 هزار کیلومتر کارکرد 42 میلیون تومان به فروش می‌رسد و در آگهی دیگری نیسان وانت تولید سال 1383 با 200 هزار کیلومتر کارکرد 17 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

پیکان وانت

باردو، پیکان وانت یا وانت پیکان، جزو اولین خودروهایی بود که بعد از انقلاب تحت برند پیکان ساخته شد. اگر نیسان آبی را خودرویی مخصوص حمل و نقل اسباب و اثاثیه بدانیم، پیکان وانت برای حمل محصولات کشاورزی و دامداری بهترین گزینه است. این خودرو در روستاها و مناطقی که به کشاورزی یا دامپروری مشغول هستند، از ملزومات اصلی به شمار می‌آید. ظرفیت باک بنزین آن 45 لیتر و حداکثر سرعت این خودرو 160 کیلومتر در ساعت است. خط تولید این خودرو اما هم‌اکنون متوقف و آریسان جایگزین آن شده که به ترمز ضدقفل مجهز است. با این حال خرید وانت پیکان در سایت دیوار هنوز که هنوز است آگهی می‌شود. مثلا پیکان وانت تولید سال 1394 با 160 هزار کیلومتر کارکرد در این سایت به قیمت 19 میلیون تومان به فروش می‌رسد. چنانچه به دنبال خرید وانت در این مدل اما به قیمت‌های کمتری هستید، یک باردو تولید سال 1385 با 200 هزار کیلومتر کارکرد 11 میلیون و 800 هزار تومان آگهی شده است.                                 

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =