کد خبر: 221046
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

مدیران فولکس‌واگن تایید کرده‌اند که اجباری شدن اجرای استانداردهای WLTP از ابتدای ماه میلادی جاری باعث شده است آنها فقط مجاز به تولید نیمی از محصولات خود باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  استانداردهای جدید که بانام پروسه تست  خودروهای سبک هماهنگ شده جهانی یا به‌طور اختصار WLTP   شناخته می‌شود، از روز اول سپتامبر برای بازار اروپا به‌صورت اجباری اجرا می‌شود و بنابراین روش تحلیل میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروها به شکل واقعی‌تری محاسبه می‌شود.

به‌هرروی توماس زاهن، مدیر فروش و بازاریابی فولکس‌واگن در آلمان تایید کرد که آنها فقط می‌توانند هفت مدل از ۱۴ مدلی را که در اروپا عرضه می‌کردند، دوباره بفروشند.

زاهن در کنفرانسی خبری که هفته گذشته با خبرنگارها داشت، گفت: «تست‌های جدید در عمل سخت‌گیرانه‌تر هستند و البته زمان انجام شدن آنها دو تا سه برابر نسبت به تست‌های پیشین بیشتر طول می‌کشد. حالا حتی نسخه‌های تولید محدود هم نیازمند انجام تست‌های جداگانه‌ای هستند. ماه‌های آتی برای ما سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود.»

متاسفانه پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن یعنی مدل گلف نیز در بین لیست خودروهایی است که نتوانسته‌اند استانداردهای جدید را پاس کنند و به همین خاطر احتمالا آمار فروش محصولات فولکس‌واگن ضربه شدیدی خواهد خورد.

البته مسئولین کمپانی قول داده‌اند که ظرف دو هفته این خودرو را با استانداردهای WLTP همخوان کرده و برای این کار به‌صورت ۲۴ ساعته کار خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =