کد خبر: 221047
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

با ورود به ماه سپتامبر لحظه‌شماری برای رونمایی از نخستین خودرو تمام‌برقی مرسدس‌بنز از سری جدید EQ رو به پایان است ولی کمپانی مونیخی با دست و دل‌بازی تمام پیش از رونمایی رسمی، چند تصویر از این خودرو منتشر کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو​»، قرار است مرسدس‌بنز EQ C در روز چهارم سپتامبر برابر با سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه همزمان با برگزاری نمایشگاه موتوشوی پاریس رونمایی شود، اما مرسدس همراه با انتشار تصاویر این خودرو در شبکه‌های اجتماعی خود، اعلام کرده که مراسم رونمایی در استکهلم پایتخت سوئد برگزار خواهد شد.

در تیزر منتشرشده از EQ C می‌توان به‌وضوح ترکیب کلی چراغ‌های جلو و عقب و بخشی از جلوپنجره به همراه فضای کلی کابین این خودرو را مشاهده کرد.

ظاهرا مرسدس‌بنز نیز قصد دارد به جمع کمپانی‌هایی بپیوندد که بیشترین تمرکز خود را روی ارائه شاسی‌بلندها گذاشته‌اند بنابراین در نخستین خودرو برقی خود که یک شاسی‌بلند سایز کوچک است، از المان‌های بسیار متفاوت و مدرنی استفاده کرده است. به‌عنوان‌مثال می‌توان به نواری نوری اشاره‌کرد که به‌صورت سرتاسری بخش بالایی جلوپنجره را پوشش داده و به‌نوعی ادامه خطی است که از چراغ‌های جلو آغازشده است.

با انتشار این تصاویر مشخص شد که سری EQ نیز به سیستم سرگرمی جدید مرسدس‌بنز به نام MBUX یا تجربه کاربری از مرسدس‌بنز مجهز شده است. 

این سیستم برای اولین بار در نسل جدید A کلاس موردبهره‌برداری قرارگرفت. به‌طورکلی در طراحی EQ C می‌توان رگه‌هایی از طراحی مدرن دیگر شاسی‌بلندهای برقی همچون تسلا مدل ایکس، جگوار I-Pace و آئودی E-Tron را پیدا کرد.

درواقع هر چهار شرکت استراتژی نسبتا یکسانی در طراحی شاسی‌بلندهای برقی‌شان داشته‌اند. خودرو مرتفع و اسپرت برقی جدید مرسدس‌بنز قرار است تا سال ۲۰۲۰ وارد جاده‌ها شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =