آزرا 2018

سرانجام پای یکی از محصولات لوکس هیوندای که نمونه به‌روز آن سال‌ها به بازار ایران نیامده بود به خیابان‌های تهران باز شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،  تصاویر آزرا 2018 این‌بار با پلاک ملی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود تا پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو محبوب کره‌ای، بیش‌ازپیش به تحویل خودروهای خود امیدوار شوند. اما هنوز سوالات بسیاری ذهن دوستداران این کره‌ای را به خود جلب کرده که یکی از آن‌ها  زمان تحویل خودرو به خریداران است.

شرکت کرمان‌موتور اسفندماه سال گذشته هیوندای آزرا 2018 را با قیمت 379میلیون‌تومان پیش‌فروش کرد و برای مشتریان سری اول 9میلیون‌تومان تخفیف نقدی در نظر گرفت. خریداران برای ثبت‌نام این سدان لوکس کره‌ای، ابتدا مبلغ 150میلیون‌تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌حساب این شرکت واریز کرده و در ازای آن تعهد تحویل آزرا برای خردادماه 97 را از سوی شرکت دریافت کردند.

همچنین با توجه به این‌که قیمت درنظر گرفته‌شده برای این خودرو به‌صورت قطعی در قرارداد ذکرشده بود، باید مابقی مبلغ را که 220میلیون‌تومان بوده، در زمان صدور دعوتنامه به‌حساب کرمان موتور واریز می‌کردند. اما با توجه به مشکلات پیش‌آمده و ممنوعیت واردات خودرو به کشور، تحویل این خودرو در موعد مقرر میسر نشد و خریداران تاکنون در انتظار دریافت خودروهایشان هستند.

حال با انتشار این تصویر بسیاری از مالکان آزرا 2018 برای تحویل این خودرو امیدوار شده‌ و منتظرند به‌زودی خودرو خود را به‌صورت پلاک‌شده از سوی شرکت تحویل بگیرند.

شنیده‌ها حاکی است خودرو مذکور همان نمونه ابتدایی واردشده، برای اخذ استانداردها و مراحل همولوگیشن بوده و قرار نیست تحویل مشتریان شود. بر همین اساس نمی‌توان در خصوص زمان تحویل هیوندای آزرا 2018 به مشتریان به‌طور قطع صحبت کرد زیرا تعداد زیادی از این خودروها وارد یکی از گمرک‌های جنوب کشور شده و به‌محض مشخص شدن تکلیف خودروهای وارداتی که پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو، ثبت سفارش و خریدارای شده‌اند، ترخیص می‌شوند و پس از طی کردن مراحل قانونی، مجوز اخذ پلاک ملی را دریافت می‌کنند.

یکی از نکات ویژه‌ای که در خصوص این خودرو وجود دارد، قیمت نجومی درنظر گرفته‌شده آن پیش از تحویل در بازار آزاد است. اکنون قیمت آزرا 2018 در بازار آزاد حدود 850 تا 900میلیون‌تومان است که همین موضوع سبب می‌شود بسیاری از خریداران این خودرو به‌محض تحویل خودرو، آن را در بازار آزاد با قیمت نجومی و باورنکردنی به فروش برسانند.

نسل ششم هیوندای آزرا با سه نوع پیشرانه مختلف به بازار جهانی عرضه شده که شامل موتورهای 3، 3.5 و 2.4 لیتری می‌شود. 

اما ازآنجایی‌که پیش‌ازاین منع واردات خودروهای با حجم موتور  بالای 2500‌سی‌سی به کشور وجود داشت، تنها نوع مجهز به پیشرانه چهارسیلندر 2.4 لیتری قابلیت عرضه به بازار کشور را داشت. این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 187‌اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور 241 نیوتون‌متر را دارد. نیروی تولیدشده نیز موتور به کمک جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

آخرین اخبار