کد خبر: 221108
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

روز چهارشنبه، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، جاده‎مخصوصی‎ها روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، سایپاآذین، الکتریک‎خودرو شرق و گروه بهمن با رشد همراه شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز چهارشنبه، در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی، جاده‎مخصوصی‎ها روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، زامیاد، پارس‎خودرو، سایپاآذین، الکتریک‎خودرو شرق و گروه بهمن با رشد همراه شدند و درمقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، ایرکاپارت‌صنعت، تولیدمحورخودرو و فنرسازی زر نیز منفی خوردند. همچنین روز گذشته طی 20هزارو57نوبت معاملاتی، 273میلیون‌و211هزار سهم به ارزش 35میلیاردو441میلیونتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 15هزارو424میلیاردتومان شد.

   سایپا بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد 
دیروز، خودرویی‌ها مورد توجه خاص سهامداران بودند. کش‌و‌قوس‌ها بر سر افزایش قیمت محصولات خودرویی از‌یک‌سو و  بحث تامین قطعات و لوازم یدکی از‌سوی‌دیگر، دو مبحث مهم این صنعت هستند که آن‌ها را در صدر خبرهای اقتصادی کشور طی روزهای اخیر قرار داده است. اما روز گذشته، پیش‎فروش و ثبت‌نام‌اولیه شرکت خودروسازی سایپا بسیار خبرساز بود. همین موضوع باعث رشد قیمتی سهام این شرکت و به‌تبع آن بسیاری دیگر از نمادهای خودرویی شد. برهمین اساس، سایپا دیروز بیشترین حجم معاملات این گروه را به‌خود اختصاص داد و معامله حدود 89میلیون سهم را به ثبت رساند. اما بیشترین رشد قیمتی میان نمادهای این گروه را موتورسازان تراکتورسازی ایران داشت. سابقه معاملاتی این سهم حاکی از ثبت 15روز معاملاتی صعودی است. برهمین اساس روزگذشته در ساعات میانی معاملات، نماد شرکت موتورسازان با دستور نهاد ناظر برای برگزاری کنفرانس اطلاعاتی متوقف شد تا شرکت دلیل نوسان قیمتی سهم را شفاف کند.

   فرازوفرود قیمت سهام شرکت‎های واردات‎محور
به‎رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در هفته‌های گذشته، دیروز تعدادی از سهم‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند اما تعدادی از سهم‌های شاخص‌ساز با روند کاهشی دماسنج بازار مقابله کردند و باعث شدند شاخص‌کل هم‎وزن، سبز باقی بماند. بر این اساس، روز گذشته شاخص‌کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۶۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۷هزارو۷۱۴ رسید ولی شاخص‌کل هم‎وزن با ۲۱۲واحد رشد تا رقم ۲۲هزارو۹۵واحد بالا رفت. ازسوی‌دیگر، ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۵۴۱میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی‌از دست‌به‌دست شدن ۲.۱میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۲۶هزارو۲۰۲ نوبت بود. از سوی دیگر، در روزها و هفته‌های اخیر شاهد فرازوفرودهای زیادی در قیمت سهم‌هایی بودیم که شرکت‎های ذیربط آن‎ها واردات‎محور بودند. قیمت دلار در این روزها در فرازوفرود قیمت سهم‌ها بسیار تاثیرگذار است و باعث شده یک روز شاهد کانال‌شکنی‌های پی‎درپی باشیم و روزهای دیگر با کاهش دماسنج بازار سرمایه روبه‌رو شویم. این در حالی است که دومین هفته شهریورماه نیز با بازدهی مثبت هفتگی شاخص‌کل پایان یافت. طی 5روز معاملاتی اخیر، نماگر بورس تهران افت‎وخیزهای بسیاری به خود دید و درنهایت با رشد 0.17درصدی به‌کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =