خودروهای وارداتی

افزایش قیمت خودروهای وارداتی طی چند ماه گذشته باعث شده است فاصله آخرین قیمت رسمی خودروهای وارداتی با قیمت‌های بازار به حدود ٧٠ تا ١٠٠ درصد برسد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، افزایش قیمت خودروهای وارداتی طی چند ماه گذشته باعث شده است فاصله آخرین قیمت رسمی خودروهای وارداتی با قیمت‌های بازار به حدود ٧٠ تا ١٠٠ درصد برسد. اما اوضاع در بازار خودروهای تولید داخل از این هم نامساعدتر است. 
فاصله قیمت‌های رسمی و بازار خودروهای تولید داخل به مرز 100درصد نیز رسیده است. البته در برخی موارد این فاصله نیز بالاتر رفته و این اختلاف‌ به بیش از ١١٠ تا ١٢٠ درصد نیز می‌رسد. این وضعیت در حالی است که به‌نظر می‌رسد فاصله قیمت‌های رسمی و بازار خودروهای وارداتی بیش از این باشد اما در عمل این فاصله برای خودروهای تولید داخل بیشتر است‌. 
دلایل این موضوع متعدد است اما شاید مهم‌ترین دلیل آن نقدشوندگی بالاتر اکثر خودروهای تولید داخل باشد که باعث هجوم سرمایه‌های سرگردان به این بخش 
شده است. 
همچنین سرمایه‌های کوچک جذب بازار خودروهای ساخت داخل می‌شوند، درحالی‌که این‌ وضعیت برای خودروهای وارداتی محدودتر است‌. درنهایت مجموع عوامل یاد شده باعث افزایش شدید قیمت خودروهای تولیدی در بازار ایران شده؛ به طوری که افزایش قیمت‌ها طی یک تا دو ماه اخیر، به بیش از ١٠٠‌درصد رسیده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    تنها علتش عدم عرضه خودرو توسط خودروسازاهاست
  • فرهاد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    خودروها وقتی 600درصد افزایش داشتند 30 درصد دردی را دوا نخواهد کرد باید روی قیمت ها نظارت داشت و تعرفه ها را حذف کرد و قیمت ها جهانی شوند آن وقت رقابت عادلانه و آزاد می شود محدودیت نوع موتور باید برداشته شود و به نظرم محدودیت روی قیمت خودرو های میلیاردی باید گذاشته شود این به عقل و عدالت نزدیک تر است محدودیت در نوع موتور مثلا بالاتر از 2500 سی سی فقط باعث ورود خودروهای بنجول و بی کیفیت و از رده خارج کشورهای خارجی شده و فقط ضرر آن را ملت باید بپردازند شاید برای دلالان سود بیشتری داشته باشد اما در کل به نفع کشور نیست و بازاری برای خرید خودروهای از رده خارج خارجی می شود ضمنا به خودروهای هیبرید روز دنیا برای واردات و انجام مهندسی معکوس و ساخت آنها در داخل باید توجه بیشتری کرد باید به نفع مردم و کشور قدم برداشت نه اینکه به فکر سود ناچیز و موقتی فکر کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =