10 نشریه برتر خودرویی جهان

مجله تاپ گیر یک ماهنامه خودرویی است که در مالکیت شبکه جهانی BBC قرار دارد و توسط کمپانی رسانه‌ای ایمیدیت منتشر می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو​»، گذشته اتوژورنالیسم یا خودرونگاری به ابتدای تاریخ خودروسازی بازمی‌گردد. می‌توان ادعا کرد از زمانی‌که خودروها جایی در زندگی مردم باز کردند، نشریات نیز با نوشته‌های تخصصی خود اطلاعات مورد نیاز را در اختیار علاقه‌مندان به این وسیله نقلیه قرار داده‌اند.

از سال 1895 و انتشار نخستین نشریه تخصصی خودرویی در بریتانیا با نام اتوکار، که هنوز هم جزو پرخواننده‌ترین نشریات خودرویی جهان است، تاکنون هزاران نشریه تخصصی دیگر نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. به مناسبت چهارمین سال انتشار نخستین شماره از نخستین روزنامه خودرویی جهان، در این‌جا نگاهی به برخی از مهم‌ترین نشریات خودرویی دنیا می‌اندازیم. 

اتوکار

اتوکار

مجله اتوکار یک هفته‌نامه بریتانیایی است که توسط انتشارات هی‌مارکت موتورینگ منتشر می‌شود. نخستین شماره این مجله 123سال پیش در نوامبر سال 1895 منتشر شد و از آن زمان تاکنون این هفته‌نامه پرطرفدار که لقب  «قدیمی‌ترین مجله خودرویی» را دارد، به طور مستمر منتشر شده است. در حال حاضر نسخه‌های بین‌المللی متفاوتی از این هفته‌نامه در چین، هند، نیوزلند و آفریقای جنوبی منتشر می‌شود.

در این هفته‌نامه علاوه بر خبرهای هفتگی خودرو، می‌توان تست‌های مختلف خودروهای جدید از جمله بررسی‌های بلندمدت و مقایسه خودروهای مختلف و همچنین مصاحبه‌هایی خواندنی با دست‌اندرکاران کمپانی‌های خودروسازی را مشاهده کرد.  


تاپ گیر 

مجله تاپ گیر یک ماهنامه خودرویی است که در مالکیت شبکه جهانی BBC قرار دارد و توسط کمپانی رسانه‌ای ایمیدیت منتشر می‌شود. این مجله نام خود را از برنامه تلویزیونی معروف بی‌بی‌سی که در ایران با نام تخت گاز شناخته می‌شود، گرفته است. نخستین شماره از این مجله در اکتبر سال 1993 منتشر شد و از آن به بعد به طور ماهانه با قیمت 4.35 پوند به فروش می‌رسد.

تاپ گیر 

مجریان پیشین برنامه تلویزیونی تخت گاز یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می نیز تا پیش از کوچ خود از شبکه بی‌بی‌سی جزو تحریریه این مجله بودند. در رده نشریات خودرویی این مجله پرطرفدارترین مجله خودرویی در بریتانیا است و تیراژ آن از 150 هزار نسخه فراتر می‌رود. 

کار اندر درایور

مجله کار اند درایور یک ماهنامه خودرویی مشهور آمریکایی است که نخستین بار در سال 1955 با نام اسپرتس کار فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر تیراژ آن به 1.23 میلیون نسخه می‌رسد.

کار اندر درایور

مالکیت این ماهینامه به مجله‌های هرست تعلق دارد که در سال 2011 حقوق آن را از مالک قبلی این مجله یعنی هچت فلیپاچی مدیا خریداری کرد. دفتر این مجله در نیویورک سیتی واقع است.

نسخه‌های مختلف این مجله با زبان‌های چینی، پرتغالی، یونانی و اسپانیایی به صورت منظم منتشر می‌شود. این نشریه خودرویی به خاطر ادبیات متفاوت و جذاب و خودمانی‌اش طرفداران بسیاری دارد. 

موتور ترند

موتور ترند یک ماهنامه خودرویی آمریکایی است که نخستین بار در سپتامبر سال 1949 با شعار «مجله‌ای برای دنیای موتور»، توسط کمپانی نشر پیترسن در لس آنجلس منتشر شد.

موتور ترند

در سال 1998 شرکت نشر پیترسن به یک ناشر بریتانیایی یعنی EMAP فروخته شد که مجموعه مجلات نشر پیترسن را در سال 2001 به پریمدیا منتقل کرد و از آن زمان مالکیت این مجله نیز به این ناشر بریتانیایی تعلق دارد.

تیراژ این ماهنامه پر طرفدار به یک میلیون نسخه می‌رسد.  این مجله همچنین به صورت سالانه یکی از مشهورترین جوایز خودرویی را در بخش‌های مختلف بازار به خودروسازان می‌دهد. 

اتوویک

اتوویک یک دو هفته‌نامه خودرویی است که نخستین بار کار خود را در سال 1958 در دیترویت میشیگان آغاز کرد. در سال 1977 مالکیت آن به شرکت کرین کامیونیکیشن واگذار شد. هر شماره از این دو هفته‌نامه، موضوعاتی پیرامون خودروهای اسپرت، مروری بر خودروهای جدید، بررسی رویدادهای خودرویی و گزارش‌هایی از خودروهای قدیمی و کلاسیک را شامل می‌شود.  

اتوویک

در حال حاضر تیراژ این نشریه از 285 هزار نسخه فراتر می‌رود. رویکرد اتوویک انتشار اخبار و گزارش‌های جدیدی است که توسط سایر نشریات و رسانه‌ها در اختیار علاقه‌مندان به خودرو قرار نگرفته‌اند. در سال‌های اخیر سرگذشت ماشین‌بازهای کارکشته نیز به یکی از مطالب ثابت این مجله بدل شده است.  

ایوو

ایوو یک ماهنامه بریتانیایی است که از سال 1998 کار خود را به عنوان دنباله‌ای بر مجله «پرفورمنس کار» آغاز کرد. انتشار مجله «پرفورمنس کار» پس از خریداری و ادغام توسط ماهنامه «کار» متوقف شد و در نتیجه برخی از  نویسندگان سرشناس آن ایوو را به عنوان دنباله‌ای غیررسمی برادامه فعالیت نشریه قدیمی خود تاسیس کردند.

ایوو

ایوو هم یکی دیگر از نشریه‌هایی است که با کمک کارشناسان خود هر ساله بهترین خودروهای سال را در هر بخش معرفی می‌کند. تیراژ این ماهنامه تخصصی بالغ بر 44 هزار نسخه است و پخش آن علاوه بر بریتانیا در سایر کشورهای جهان نیز صورت می‌گیرد. 

اتومبیل

مجله اتومبیل یک ماهنامه آمریکایی است که توسط گروه انتشاراتی تن منتشر می‌شود. در سال 1986 گروهی از کارکنان کار اند درایور به سرپرستی دیوید ای.دیویس مجله اتومبیل را با پشتیبانی نیوز کورپوریشن که متعلق به روپرت مرداک است، تاسیس کردند.

اتومبیل

شعار این مجله «نه به ماشین‌های حوصله‌سربر» است. ماهنامه اتومبیل بیشتر مجله‌ای در حوزه سبک‌زندگی به شمار می‌رود تا این‌که مجله‌ای فنی درباره جزئیات و تست‌های مربوط به خودروها باشد. در عوض بررسی خودروها با شیوه‌ای عینی و در شرایط واقعی رانندگی توصیف می‌شود.

تیراژ این ماهنامه، که هر سال 10 شماره از آن منتشر می‌شود 278 هزار و 238 نسخه است. 

رود اند ترک

مجله رود اند تِرَک (Road & Track) یک ماهنامه آمریکایی برای علاقه‌مندان به خورو است که مالکیت آن به مجلات هرست تعلق دارد. دفتر این مجله در ان آربر میشیگان واقع است.

رود اند ترک

تمرکز اصلی ماهنامه رود اند ترک که به صورت مخفف (R&T) خوانده می‌شود هم بر خودروهای تولیدی و هم بر ماشین‌های مسابقه‌ای قرار دارد. برخی از ستارگان عالم اتومبیلرانی مانند پال فرر و فیل هیل نیز با این مجله همکاری‌هایی را داشته‌اند.

گوردون موری، طراح مک‌لارن F1 نیز یکی از نویسندگان این مجله است. پیش از این رود اند ترک مانند بسیاری از مجلات اتومبیل هر ساله لیست ده خودروی برتر سال را منتشر می‌کرد، اما مدتی است که این کار را کنار گذاشته.

اتواکسپرس

نشریه اتو اکسپرس یک هفته‌نامه خودرویی بریتانایی است که توسط انتشارات دنیس منتشر می‌شود و سردبیر آن استیو فاولر است. این مجله که از سال 1988 کار خود را آغاز کرده، تنها هفته‌نامه رقیب برای اتوکار محسوب می‌شود. در سال 2011 اتواکسپرس با تیراژ 60 هزار و 840 تایی خود پرفروش نشریه خودرویی در بریتانیا بود.

اتواکسپرس

اتواکسپرس به خاطر انتشار تصاویر غیررسمی از خودروهای جدیدی که هنوز وارد بازار نشده‌اند از شهرت زیادی برخوردار است. این نشریه همچنین شامل تست‌های جاده‌ای، تست‌های نخست، نامه‌های خوانندگان، تست محصولات جدید، تست‌های بلندمدت، اطلاعات مربوط به خودورهای دسته‌دوم، خودروهای اسپرت و مسابقه‌و غیره می‌شود.

این هفته‌نامه یک خواهرخوانده آلمانی با نام اتو بیلد دارد که در قالبی مشابه در آلمان منتشر می‌شود.

کار

مجله کار ماهنامه‌ای بریتانیایی است که از سال 1962 توسط گروه بائر کانسومر مدیا منتشر می‌شود. این ماهنامه پرطرفدار در کشورهای برزیل، چین، یونان، هند، مالزی، مکزیک، خاورمیانه، لهستان، رونمای، روسیه، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تایلند و ترکیه منتشر می‌شود

کار

. این مجله در ابتدا کار خود را با نام طولانی « Small Car and Mini Owner incorporating Sporting Driver» آغاز کرد و در سال 1965 نام خود را به کار تغییر داد. ماهنامه  کار نخستین نشریه‌ای بود که سنت معرفی برترین خودروهای سال را راه‌اندازی کرد و از آن به بعد هر سال بهترین خودروها را به انتخاب کارشناسان خود معرفی می‌کند. تیراژ این مجله بیشتر از 54 هزار و 500 نسخه است. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپیده IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 0
    سلام من جدیدترین شماره مجله اتومبیل های خارجی رو میخواستم . چه طور میشه تهیه کرد ؟ حالت پوستر ماشین های به روز و مدرن باشه
  • حجت IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    یکی از ماهنامه های تاپ گیر رو چطور میسه تهیه کرد؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
      0 0
      از سایت اپکس باکی میتونی تهیه کنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =