کد خبر: 221287
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵

اگر بودجه شما به 300 میلیون تومان نمی‌رسد باید به دنبال خرید هیوندا کارکرده قدیمی‌تر باشید. بیشتر مدل‌های 2014 را می‌توانید با همین بودجه پیدا کنید.

اولین نسخه سوناتا سال 1988 به بازار آمد. این خودرو با طراحی شرکت هیوندا و موتور 2.5 لیتری میتسوبیشی سومین خودرویی بود که هیوندا در اروپا به فروش رساند. با این حال سوناتایی که امروز سوار آن می‌شوید در سال 2005 به این شکل امروزی درآمده و موسسه NCAP  هم به طراحی جدید آن در بیشتر آزمون‌ها نمره عالی یا خوب داده است.

یکی از سوال‌هایی که هنگام خرید هیوندا سوناتا کارکرده مطرح می‌شود این است که آیا کف ماشین با دست‌اندازها برخورد می‌کند یا نه؟ به گفته صاحبان این خودرو معمولا باید در سرعت‌گیر آرام‌تر خودرو را راند. البته زیربندی سوناتا به دلیل افزایش ضریب آیرودینامیک خودرو مسطح شده است اما با این حال ارتفاع پایین کف خودرو منجر به کوبش سیستم تعلیق در دست‌اندازها می‌شود.

سوناتا موتور قوی دارد که از آن بعدا در تولید سانتافه هم استفاده شده است و در دور کم تا متوسط بیشترین گشتاور را تولید می‌کند. هیوندا سوناتا رقیب سرسختی برای تویوتا کمری بوده و تا حدودی در این رقابت به موفقیت بیشتری هم دست یافته است. علاوه بر آن امکانات رفاهی که سوناتا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد کامل‌تر از کمری است. سوخت ترکیبی کمری در 100 کیلومتر 9.3 لیتر و در سوناتا 8.5 لیتر است. الیته کمری یک ثانیه زودتر به شتاب استاندارد می‌رسد.

اپتیما هم رقیب دیگری است که حجم موتور کمتری در مقایسه با سوناتا دارد. با اینکه حداکثر قدرت و گشتاور در سوناتا کمی بیشتر از اپتیما بوده، هر دو در شتاب استاندارد مشابه یکدیگر هستند. اپتیما از سوناتا سبک‌تر است اما این تفاوت منجر نشده که در مصرف سوختش کمتر از سوناتا باشد. از نظر قیمتی هم باید گفت که اپتیما و سوناتا از کمری ارزان‌تر هستند. اپتیما GT LINE  و آخرین مدل بنزینی فول سوناتا در بازار 243 میلیون تومان قیمت دارد.

یک هیوندا 2017 هیبریدی در سایت دیوار با شش هزار کیلومتر کارکرد در سایت دیوار 370 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اگر دنبال خرید هیوندا سوناتا کارکرده ولی کم‌کارکرد باشید نیز می‌توانید مدل gls تولید سال 2017 را در همین سایت با قیمت 425 میلیون تومان پیدا کنید. سوناتا دیگری که 22 هزار کیلومتر کارکرد داشته به رنگ سفید از مدل gls plus  در دیوار360 میلیون تومان قیمت دارد. بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های صفر یا کم‌کارکرد و دارای بیمه بیش از 400 میلیون تومان فروخته می‌شود.

اگر بودجه شما به 300 میلیون تومان نمی‌رسد باید به دنبال خرید هیوندا کارکرده قدیمی‌تر باشید. بیشتر مدل‌های 2014 را می‌توانید با همین بودجه پیدا کنید. یک سوناتا فول YF  که یک مدل پایین‌تر از جدیدترین مدل امروز بازار است 290 میلیون تومان قیمت دارد. تصادف نکرده و 75 هزار کیلومتر کارکرد دارد. مدل مشابه دیگری هم با 10 هزار کیلومتر کارکرد 287 میلیون تومان فروخته می‌شود.

 در وضعیت کنونی باور که مدل صفر سوناتا را نمی‌توان در بازار کمتر از 400 میلیون تومان پیدا کرد راهی جز خرید هیوندا سوناتا کارکرده وجود ندارد. یک سوناتا  2008 که جزء اولین نسل سوناتا در ایران بوده امروز با 122 میلیون تومان قابل معامله است. البته با کمی جست و جو بیشتر می‌توانید از سری YF   با 110 هزار کیلومتر کارکرد می‌توانید سوناتایی با 190 میلیون تومان قیمت پیدا کنید.

منبع : ویرلن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =