کد خبر: 221298
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

رالف اسپیت، مدیر اجرایی جگوار لندروور در سخنرانی اخیر خود پیش‌بینی کرد درصورتی که بریتانیا بدون فکر و با جدیت ناعاقلانه از اتحادیه اروپا جدا شود، هزاران نفر در این کشور بی‌کار خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، به گفته اسپیت ذهنیت بد درمورد خودروهای دیزلی و ترس از اثرات برگزیت، می‌تواند فشار زیادی روی صنعت خودرو انگلستان بیاورد و درنهایت کمپانی‌های خودروسازی را مجبور به اخراج بسیاری از کارمندان خود کند. 

این در حالی است که به علت نرخ بالای بیکاری، دولت از همه صنعتگران خواسته که بیشتر اشتغال‌زایی کنند. اسپیت که از سال ۲۰۱۰ پست مدیریت اجرایی JLR را دردست گرفته از فرصتی که در اجلاس خودروهای بدون آلایندگی در بیرمنگام به او داده‌شده بود استفاده کرد و درباره اثراتی که ممکن است برگزیت روی شرکت او بگذارد، گفت: «از زمانی که دولتمردان درباره این موضوع صحبت کردند، اشتغال به خطر افتاد. سیاستی که در قبال دیزلی‌ها پیش گرفتند، صدها نفر را بی‌کار کرد. اگر برگزیت را به روش صحیحش انجام ندهیم، این رقم‌ بیشتر از هزاران نفر خواهد شد.»

اسپیت پیش‌ازاین نیز هشدارهایی درباره برگزیت داده بود و گفته بود که دولت هنوز به‌طور واضح در مورد این قرارداد با مردم صحبت نکرده‌ است. 

او گفته بود: «برگزیت قرار است ۲۹ مارس سال آینده اتفاق بیفتد، اما وضعیت کارخانه‌های ما در بریتانیا پس‌ازاین تاریخ چه خواهد شد؟ آیا ما می‌توانیم فعالیت خود را در انگلستان ادامه دهیم؟» او ادامه داد که ایجاد شفافیت از سوی دولت حیاتی است تا ما بتوانیم تصمیم‌گیری انجام دهیم. اسپیت گفت: «فقط شش ماه تا اجرای برگزیت مانده و متاسفانه هنوز مشخص نیست که کمپانی‌ها باید چه تصمیمی راجع به آینده خود بگیرند تا کسب‌وکارشان ادامه پیدا کند. حتی صحبت من درباره سودآوری نیست، ما فقط می‌خواهیم نجات پیدا کنیم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =