جک S7

شرکت کرمان‌موتور به‌عنوان شریک تجاری کمپانی JAC چین که چندی پیش، از عرضه لوکس‌ترین محصول این کمپانی به بازار ایران خبر داده بود، به‌تازگی توانسته است پلاک گذرموقت به‌منظور انجام مراحل تست‌های جاده‌ای و همولوگیشن را برای خودرو جک S7 دریافت کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  بر همین اساس روز گذشته تصاویری از یک دستگاه جک S7 با پلاک گذرموقت در پارکینگ این شرکت در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد این شاسی‌بلند لوکس چینی، یک قدم به عرضه نزدیک‌تر شده است.
پیش‌ازاین کرمان‌موتور اعلام کرده بود پس از عرضه جک‌J4، قصد دارد در پاییز امسال از لوکس‌ترین شاسی‌بلند این برند، پرده‌برداری کند. حال با دریافت پلاک گذرموقت و شروع تست‌های جاده‌ای‌، احتمال عرضه و رونمایی از این خودرو تا پایان سال قوت گرفته است و باید منتظر بمانیم تا پرچم‌دار محصولات جک، وارد عرصه رقابت با همتایان خود شود.  جک S7 بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز چینی است که اولین‌بار، آوریل 2017 در نمایشگاه خودرو شانگهای به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو با ابعاد 4790‌میلی‌متر طول، 1900‌میلی‌متر عرض، 1760‌میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2750‌میلی‌متر، سودای رقابت با خودروهایی همچون کیا سورنتو، نیسان ایکس‌تریل و هیوندای سانتافه را در سر می‌پروراند. گفتنی است این خودرو 7‌نفره از امکانات رفاهی فراوانی بهره می‌برد که می‌توان به مواردی از قبیل سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم کنترل فاصله با خودرو جلویی، سامانه کنترل پایداری ESP‌، رادار تشخیص نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، تغییر زاویه چراغ‌ها هنگام عبور از پیچ‌، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کروز کنترل تطبیقی، سانروف، سقف پانوراما، اتوپارک، نمایش اطلاعات روی شیشه با فناوری
 Head-Up، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، 6‌ایربگ، دوربین دید 360‌درجه، نمایشگر فشار باد لاستیک، صفحه‌نمایش لمسی 10‌اینچی و صفحه پشت آمپر دیجیتال، روشنایی نقاط کور و سیستم صوتی با ۱۰بلندگو اشاره کرد. کمپانی جک برای این محصول خود، دو نوع پیشرانه درنظر گرفته که پیشرانه اول شامل یک موتور 1.5لیتری GDI مجهز به سیستم توربوشارژر است و توانایی تولید نیرویی معادل 174 اسب‌بخار و 251نیوتون‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه دوم آن نیز یک موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژر با توان تولید 190‌اسب‌بخار، قدرت و 280 نیوتون‌متر گشتاور است. شنیده‌ها حاکی است که کرمان‌موتور قصد دارد نمونه 1.5‌لیتری این خودرو را در ایران، تولید و عرضه کند.
گفتنی است انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه‌دنده 6‌سرعته دستی یا 6‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. اما این نیرو تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و سیستم چهارچرخ متحرک در این خودرو لحاظ نشده است. شتاب صفر تا 100کیلومتر جک S7 نیز با موتور 1.5‌لیتری، 10.8 ثانیه و با موتور 2لیتری، 9.8‌ثانیه اعلام‌شده که این اعداد باتوجه به شرایط آب‌وهوایی و نوع سوخت ایران، باکمی افزایش همراه خواهد بود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی مدل 1.5 لیتری 8.5 لیتر به‌صورت ترکیبی در هر 100کیلومتر اعلام‌شده است. در این خودرو برای کاهش مصرف سوخت نیز از تایرهایی با اصطکاک جنبشی پایین استفاده‌شده و ضریب آیرودینامیک آن 0.3464 است. علاوه‌بر این‌ها، جک S7 مجهز به سیستم استاپ‌استارت و حالت رانندگی اقتصادی است و طبق گفته جک، این خودرو 80‌میلیون‌کیلومتر انواع آزمایشات دوام و استقامت را پشت سر گذاشته است. گفتنی است جک S7 توانسته 5‌ستاره را در آزمایش‌های ایمنی و تصادف موسسه C-NCAP کسب کند.
تاکنون قیمت درنظر گرفته‌شده برای این خودرو مشخص نشده است، اما باتوجه به شرایط کنونی بازار، می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو با قیمتی بیش از 200‌میلیون‌تومان به بازار عرضه شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر AE ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    کاررابکجا رسانده اند که بااین وضعیت ارز اگردرسال ۹۶ میتوانستیم یک خودروی شاسی بلند کره ای بنام سورنتو جی تی لاین که بحق سرآمد شاسی بلند های فعلی کره ای بود که علاوه برکیفیت مواد مصرفی داخل کابین ۲ دیفرانسیل بود اتوپارک نیمه خودکار سقف پانوراما وسانروف بزرگتر واز همه مهمتر موتور ۲۴۰۰ سی سی جی دی آی که قدرت ۱۸۸ اسب بخارداشت گرچه گشتاورش ۱۰ نیوتن متر از اس ۷ کمتربود رابه حدود همین قیمت خریداری میکردیم ولی الان باید این اتومبیل راکه قطعا ۷۰ درصد کارایی واستقامت سورنتو راندارد باهمان قیمت خریداری کنیم و از همه بدتر شرکت کرمان موتورکه خودرو ساز خصوصی محسوب میگردد ردپای اتومبیلهای چینی رابه کشوربازگرده وبجای تولید خودرو ملی مونتاژ چینی ها راآعازکرده است ودراینصورت رفته رفته کرمان موتور وایران خودرو وسایپا که میبایست اگر نمیتوانند خودروساز باشند وقصد دارند مونتاژ کاربمانند چرا باید بین این همه برند اصیل آسیایی مانند هیوندا کیا وژاپنی ها چین راانتخاب کنند وچراحالاکه ازهیوندا مونتاژ میکردند سهمی برای کره ای ها درایران درنظرگرفته نشده که بااین تحریم ها ازکشور خارج شوند وبنظر میرسد ملت ایران نباید از صنعت خودرویی کشور (به اصطلاح) انتظار خودروی ملی را داشته باشند واگر قراربرمونتاژبود چرا ازابتدا مانند ترکیه عمل نکردند که به معنای واقعی ایران بتواند صنعت مونتاژ داشته باشد بنابراین بنظر میرسد بااین اعمال نادرست خودروسازها ملت ایران باید دست از ۳ صنعت پویا درکشور صنعت خودروسازی ملی صنعت قطعه سازی ملی وصنعت مونتاژ بمعنای واقعی کلمه بکشد ودست اندرکاران خودرویی کشور روزبروز توقعات زیادتری برای کمک دولتی داشته وبخاطر سودهای کلان فوری این دست اندرکاران ازاین صنایع که بحق میتوانست ذخیره ارزی کشور را درهمه زمانها بالا ببرد چشم پوشی کنند ودراصل سود واقعی نصیب بیگانگان گردد ازطرفی هیچگاه دانش این صنایع نتواند نصیب ایرانی گردد درحالیکه کشور ما حدود ۶۰ سال است که به این عرصه پاگذارده ولی چینی ها حدود ۱۵ سال است که خودروساز هستند وراه ۳ ساله را که کره ای ها پیمودند یکساله به اتمام رساندند وماهنوز درابتدای کارگیرکرده ایم چرادرزمینه نظامی توانستیم ولی دراین زمینه نمیتوانیم البته نه اینکه نتوانیم بلکه نمیخواهیم
  • کیومرث IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    لیست بلند بالایی از آپشن های رنگارنگ برای شاسی بلندی که تک دفرانسیل است و سودای رقابت با کیا سورنتو، نیسان ایکس‌تریل و هیوندای سانتافه را در سر دارد!!!!!!!!!!! مضحک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =