کد خبر: 221387
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

روز گذشته در ابتدای دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشتند و توانستند شاخص‌کل را بالا بکشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  بدین‎ترتیب، دیروز نمادهای سایپا، زامیاد، پارس‎خودرو، ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، مهرکام پارس، سرمایه‎گذاری رنا، فنرسازی زر، رینگ‎سازی مشهد، الکتریک‎خودرو شرق و کمک‎فنر ایندامین مثبت خوردند و در مقابل نماد هیچ شرکتی قرمزپوش نشد. همچنین روز گذشته طی 30هزارو616 نوبت معاملاتی، 547میلیون‌و848هزار سهم به ارزش 100میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 20هزارمیلیاردتومان شد.

حسن ختام تابستان بازار سرمایه
آخرین روز تابستان برای بورس تهران با اقبال قابل‌توجهی همراه شد. به این ترتیب شاخص بازار سهام بر بلندای قله 160هزارواحد قرار گرفت تا پرچم جذابیت بورس برای سرمایه‎گذاری همچنان در اهتزاز باشد. بازار سهام دیروز و تنها با گذشت 40دقیقه از آغاز معاملات با رشد بیش‌از 2هزارو600واحدی توانست از مرز کانال 160هزار واحد عبور کند و یک‌روز خاطره‎انگیز دیگر برای بورس بازان رقم بزند. پس از آن‎که طی روزهای معاملاتی گذشته، بورس تحت‌تاثیر تسویه اعتبارات کارگزاری‎ها روند صعودی آرامی را پشت سر گذاشت، بار دیگر غلبه تقاضا بر عرضه در روند معاملات دیروز نمایان شد. نکته قابل‌توجه، پیشی‎گرفتن رشد شاخص هم‎وزن نسبت به شاخص‌کل است که باردیگر حکایت از رشد ملموس کوچک‎ترهای بورسی دارد.

6ماهه نخست یا نیمه رکوردشکنی‎ها
در پایان معاملات روز گذشته تالار شیشه‎ای، شاخص بورس با 3209واحد افزایش روی 160هزارو538 واحد ایستاد تا یک رکورد دیگر در تالار شیشه‎ای رقم بخورد. همچنین روز شنبه 4میلیاردو628میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 13هزارو572میلیاردریال در 221هزارو153 نوبت دادوستد شد. نیمه ابتدایی سال 97 برای بازار سرمایه ایران، نیمه رکوردشکنی‎ها و آغاز یک روند تاریخی بود. دو فصل ابتدایی سال بی‌شک در اذهان بسیاری از سرمایه‎گذاران اقتصادی باقی خواهد ماند. بازدهی بیش‌از 66درصدی شاخص‌کل، 64 بار کانال‎شکنی این شاخص از ابتدای سال و رشد بیش‌از 55‌درصدی میانگین ارزش معاملات در این بازه زمانی، تنها بخش محدودی از آمار درخشان بورس تهران در دو فصل بهار و تابستان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =