واردات تایر

درشرایطی که کمبود تایرهای باری-اتوبوسی در کشور باعث افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها شده است، ‌نماینده یکی از دو برند اصلی تامین‌کننده تایرهای رادیال باری‌-اتوبوسی در ایران از ساماندهی قیمت‌های محصولات بریجستون خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، کمبود تایرهای باری- اتوبوسی چندماهی است که قیمت این محصول را به چندبرابر قیمت‌های مصوب رسانده است. تاجایی‌که برخی فروشندگان در بازار تایر،‌لاستیک‌های بریجستون و میشلن را که اولویت اول راننده‌های اتوبوس و تریلی‌ها هستند، با قیمت‌هایی عجیب به آنها عرضه می‌کنند. 

این درحالی است که به‌دلیل حساس بودن محور جلو در کامیون‌ها بسیاری از راننده‌ها بر استفاده از لاستیک‌های باکیفیت از دو برند میشلن و بریجستون تاکید دارند و کارشناسان فنی شرکت‌های مسافربری نیز در بسیاری از موارد تنها به اتوبوس‌هایی اجازه حرکت می‌دهند که از این دوبرند معتبر در خودروهایشان استفاده کرده باشند. این روزها اما بازار تایرهای باری-اتوبوسی با التهاب فراوانی روبه‌رو است و لاستیک‌های باکیفیت با قیمت‌هایی نجومی در بازار به فروش می‌رسند.

درهمین رابطه داریوش بی‌ریا، مدیرعامل هلدینگ آرین‌سرمایه در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» از توزیع تایرهای بریجستون با قیمت مصوب خبر داد و گفت: متاسفانه برخی فعالان بازار پروژه مشارکت در خرید بعضی نماینده‌های فروش را به اشتباه پیش‌فروش جلوه داده‌اند. در همین حال شرکت آرین‌تایرپویا لیست تمام نماینده‌های خود را که از این شرکت تایر خریداری کرده‌اند، به وزارت صنعت‌، معدن‌وتجارت ارائه داده است تا در صورت نیاز بازار به این محصول، راننده‌های خودروهای سنگین همراه با حواله سازمان راهداری به نماینده‌های اعلام‌شده معرفی شوند و لاستیک را با قیمت مصوب دریافت کنند. 

وی بیان کرد: متاسفانه برخی سودجویان در بازار در پوشش راننده و  حتی با ارائه مدارک لازم تایر را خریداری می‌کنند و در بازار آزاد به قیمت‌های گزاف به‌فروش می‌رسانند.

مدیرعامل هلدینگ آرین‌سرمایه تاکید کرد: به تمام نمایندگی‌های فروش بریجستون در سراسر کشور اعلام شده است که تمام محصولات باید به قیمت مصوب دولتی به راننده‌ها عرضه شوند و هر نماینده‌ای که امکان فروش به این شیوه را ندارد از شبکه نمایندگان فروش بریجستون حذف خواهد شد.

وی همچنین از بازرسی‌های نامحسوس شرکت آرین‌تایرپویا به‌عنوان نماینده رسمی تایرهای بریجستون، از عوامل فروش خود خبر داد و گفت: بازرسان مجموعه آرین‌تایر در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالی ابتدا به نماینده متخلف تذکر می‌دهند و درصورت تکرار تخلف موضوع توسط شرکت به نهادهای نظارتی گزارش خواهد شد.

بی‌ریا اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات موجود بر سر واردات تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از گمرک‌های کشور،‌تعداد قابل‌توجهی تایر وارد بازار شود تا قیمت این محصول برای مصرف‌کننده نهایی کاهش چشمگیری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

آخرین اخبار