خودروهای قدیمی

 قیمت‌های کذایی برای خودروهای قدیمی با آپشن‌های تقلبی؛ اتفاقی که چندسالی است در بازار خودروهای خارجی به یک رویه تبدیل شده و برخی نمایشگاه‌داران با نصب آپشن‌های تقلبی،‌ سعی در فروش خودروهای قدیمی با قیمت‌های نجومی می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، فروش خودرو موضوعی است که همواره مالکان و افرادی را که در حوزه خرید و فروش مشغولند، درگیر خود کرده است. در این راستا نمایشگاه‌دارانی هستند که با استفاده از برخی ترفندها، مشتریان خود را به دام می‌اندازند و  آن‌ها را اغفال می‌کنند. این روزها شاهد نصب آپشن‌هایی روی خودروهای مربوط به یک‌دهه گذشته هستیم که اگر کارخانه‌های خودروساز خارجی نیز متوجه شوند خودروهای قدیمی‌شان در ایران به آپشن‌های روز دنیا مجهز شده‌اند، حسابی تعجب می‌کنند. 
بررسی‌های خبرنگار «دنیای‌خودرو» از فروش خودروهای وارداتی در بازار با آپشن‌های تقلبی حکایت دارد که البته مشتریان پروپاقرصشان نیز برخی نمایشگاه‌دارها هستند. نمایشگاه‌دارانی که خودروهای لوکس ولی قدیمی را که چند سالی است در انبارها و نمایشگاه‌هایشان خاک می‌خورند، با ترفند نصب آپشن‌های روز به فروش می‌رسانند، آن‌هم به مشتریانی که بی‌خبر از همه‌جا تنها با اتکا به تبلیغات رنگین، تن به خرید می‌دهند. برای فهم بیشتر این موضوع ذکر یک مثال ساده‌ کافی است تا بتوان به عمق این ماجرا پی‌برد. به‌عنوان مثال این روزها در بازار می‌توان خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و حتی کیا موهاوی را پیدا کرد که از آپشن‌هایی بهره می‌برند که در زمان تولید هیچ رد و نشانی از این تکنولوژی و آپشن‌ها در کارخانه‌ یا شرکت‌های تولیدکننده‌شان نبوده است. یکی از بارزترین سیستم‌هایی که توسط مراکز بورس آپشن‌ها روی این خودروها نصب می‌شود، سیستم نقطه کور یا همان BSD است. این سیستم از سال 2010 به‌عنوان یک ایمنی روی محصولات خودروسازان مطرح جهان نصب شد و این روزها به‌عنوان رده‌بالاترین آپشن روی خودروها شناخته می‌شود.
‌متاسفانه در بازار ایران برخی سیستم‌های ایمنی استاندارد روی خودروها،‌ آپشن تلقی می‌شوند و همین موضوع باعث شده است برخی افراد سودجو خودروهای مدل 2008 تا 2012 کره‌ای‌ و برخی از خودروهای اروپایی قدیمی را به این آپشن‌ها مجهز کرده و با قیمتی به مراتب بالاتر به مشتری عرضه کنند. 
همچنین اغلب دیده می‌شود خودروهای مونتاژ داخلی که فاقد آپشن‌های روز هستند به آپشن‌های جدید تجهیز می‌شوند. گفتنی است نصب آپشن‌های روز روی خودروهای داخلی تنها از سوی مالکان آن‌ها صورت می‌گیرد اما در خودروهای وارداتی، این دلالان هستند که با نصب آپشن‌های تقلبی سعی در فروش خودرویی گران‌تر دارند. تجهیز برخی خودروهای جدید به آپشن‌های تقلبی نیز از دستور کار دلال‌های بازار دور نمانده است. این روزها فروش نسخه‌های نیمه‌فول برخی خودروهای خارجی به قیمت نمونه فول‌آپشن آن نیز به لطف نصب آپشن‌های تقلبی و ارزان‌قیمت عملی شده است. 
به‌عنوان مثال هیوندای النترا و سراتوهایی که به سیستم نقطه کور مجهز نیستند توسط برخی نمایشگاه‌دارها به‌روزرسانی می‌شوند و البته قیمتی معادل نمونه فول شرکتی پیدا می کنند،آن‌هم به دلیل عدم آگاهی مشتریانی که تنها به صحبت‌های دلال‌ها و تبلیغات آنها توجه می‌کنند.
این موضوع درخصوص خودروهای اقتصادی وارداتی مانند توسان و اسپورتیج نیز صدق می‌کند که پس از نصب آپشن‌هایی مانند هدآپ دیس‌پلی یا گرمکن و سردکن روی صندلی‌ها با قیمتی گزاف به فروش می‌رسند. چنین اقداماتی بی‌شک کلاهبرداری محسوب می‌شود و این افراد خودروهای معمولی را حتی 100میلیون‌تومان گران‌تر به دست مشتری ناآگاه می‌رسانند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    ممنون أز راهنمايي

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =