کد خبر: 221417
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
بازار خودرو

ممنوعیت واردات خودرو از یک طرف و تحریم‌ها و خروج شرکای اروپایی و کره‌ای  خودروسازان  از بازار ایران همانند  پژو ، سیتروئن، رنو، هیوندای و... از طرف دیگر   باعث شده تنها یک گزینه برای صنعت خودرو ایران در پیش‌رو باقی بماند و آن گزینه همکاری با خودروسازن چینی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،  این همکاری در سه سطح مختلف توسعه خواهد یافت. در اولین سطح تولیدکنندگان بنام و باسابقه خودروهای  چینی در بازار ایران در حال توسعه تیراژ تولید خود و همچنین تنوع بخشیدن به محصولات و ورود به بخش‌هایی از بازار بالادستی هستند که تا به امروز در آن‌ها حضور نداشته‌اند. مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور و بهمن از این دست شرکت‌ها هستند . 
در بخش دوم خودروسازان دولتی که به امید همکاری گسترده با خودروسازان فرانسوی توسعه فعالیت‌های خود  با چینی‌ها را به‌آهستگی پیش می‌بردند، حال با تغییر  سیاست در حال توسعه فعالیت خود با خودروسازان چینی  هستند و تیراژ تولید و تنوع محصولات چینی‌شان را افزایش داده‌اند. 
در بخش سوم اما واردکنندگانی  هستند که تا دیروز در حال واردات خودروهای اروپایی  یا ژاپنی  بوده‌اند و حال با ممنوع‌شدن واردات در حال تغییر سیاست‌های خود و مذاکره با برندهای چینی برای مونتاژ  آن‌ها در داخل ایران هستند. این شرکت‌ها نیز باتوجه‌به نیاز کم به سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌هایی که از قبل برای مونتاژ  برندهای وارداتی خود تهیه کرده بودند، در حال مذاکره برای تولید خودروهای چینی در بازار ایران هستند. بدین ترتیب رسیدن به روزی که نزدیک به ٥٠درصد سهم بازار ایران در اختیار برندهای چینی باشد، دور نیست. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =