امضای تفاهم نامه میان گروه صنعتی بارز و اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه

گروه صنعتی بارز در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، ‌با هدف انتقال دانش‌فنی از برترین شرکت‌های تولیدکننده تایر در فرانسه با رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک این کشور تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این تفاهم‌نامه که به امضای دنیس وایان، رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و دکتر پرویز اخوان، مدیرعامل گروه صنعتی بارز رسید،‌ گام بلندی برای دستیابی بزرگ‌ترین تایرساز ایرانی به دانش روز دنیا خواهد بود.

دکتر پرویز اخوان این تفاهم‌نامه را شامل هفت بند دانست و گفت: این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک،‌ طراحی تایر،‌ طراحی مواد تشکیل‌دهنده (آمیزه)،‌ مدیریت تولید تایر،‌کیفیت مواداولیه و استانداردسازی،‌ مسایل بهداشتی و ایمنی، ‌تعمیر و نگهداری و مدیریت لجستیک است.

وی با تاکید بر اینکه بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین تایرساز کشور از بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات در غرب آسیا بهره می‌برد، افزود: اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه در اروپا حرف اول را می‌زند و شرکت‌هایی همچون میشلن نیز با این اتحادیه همکاری مشترک دارند.

بارز تولیدکننده نخستین تایر ایرانی با استاندارد روز اروپا

اخوان از دریافت استاندارد روز اروپا(E- mark)  برای اولین‌بار توسط گروه صنعتی بارز خبر داد وگفت: این استاندارد برای تایرهای موردتایید پژو فرانسه برای خودرو پژو 301اخذ شده و همین موضوع عامل اصلی ترغیب‌کننده اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه برای امضای این تفاهم‌نامه بود.

وی اضافه کرد: بارز موفق به تولید تایرهای مناسب برای خودروهای پسابرجامی پژو 2008 و پژو 301 با استاندارد روز اروپا شده است و درحال‌حاضر جزو تامین‌کنندگان اصلی تایر این خودروساز در جهان هستیم.

مدیرعامل بارز برنامه آتی این تایرساز برای افق 1404را کسب سهم بازار 45درصدی برای تایرهای تعویضی سواری و همچنین سهم 45درصدی برای سهم بازار تایرهای تعویضی باری-اتوبوسی اعلام کرد و ادامه داد: در بخش تجهیزی نیز قصد داریم به سهم بازار 40درصد در هر دو گروه محصول دست یابیم.

انتقال دانش‌فنی از میشلن به بارز

دنیس وایان، رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه نیز در این مراسم،‌ اتحادیه خود را نماینده 200شرکت کوچک و متوسط فعال در صنعت لاستیک و پلاستیک فرانسه معرفی کرد و گفت: هدف اصلی ما دفاع از حقوق اجتماعی و رایزنی با اتحادیه‌های کارگری در فرانسه است و فعالیت ویژه‌ای درباره افزایش بهره‌وری شرکت‌ها داریم.

وی با تاکید بر اینکه میشلن نیز یکی از اعضای این سندیکاست، ادامه داد: ما به‌عنوان نماینده شرکت‌های صاحب تکنولوژی فرانسوی به آنها برای همکاری مشترک با ایران و گروه صنعتی بارز مشاوره می دهیم. وایان بیان کرد: انتقال فناوری ساخت تایر به ایران در برنامه همکاری مشترک ما قرارندارد و تنها بر انتقال دانش‌فنی و آموزش درایران تمرکز خواهیم کرد.

دراین مراسم مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز به تشریح برنامه‌های این شرکت برای افق 1404پرداخت و گفت در بخش باری-اتوبوسی لاستیک بارز به تولید سالانه یک‌میلیون‌و200هزار حلقه تایر دست خواهد یافت و میزان تولید این مجموعه صنعتی از 90هزار تن تایر در سال به 150هزارتن در سال خواهد رسید. 

دراین مراسم مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا،‌ محمودمخدومی، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، نماینده وزارت امورخارجه و نماینده سفارت فرانسه در ایران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =