ریچارد می‌یر، مدیر برنامه‌ریزی محصولات سیتروئن

ما به دنبال راه‌حل‌هایی برای انرژی‌های جدید هستیم و در سال 2020 نخستین سری از خودروهایمان را با نسل جدیدی از پیشرانه‌های الکتریکی عرضه خواهیم کرد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن تنها پس‌از مدت کوتاهی بعد برعهده گرفتن سمت مدیرعاملی در سال 2014، نقشه راهی را برای احیا و بازسازی این خودروساز فرانسوی ارائه کرد. اکنون چهارسال پس‌از آن سیتروئن با 5 محصول جدید شامل مدل‌‌های موفق C3 ایرکراس و C5 ایرکراس نخستین مدل‌های شاسی‌بلند سیروئن خود را ارائه کرده است. در این میان ریچارد می‌یر 53 ساله، مدیر برنامه‌ریزی محصول آتی شرکت تمرکز خود را روی تلاش برای به‌روز‌رسانی محصولات سیتروئن گذاشته است. اخیرا هفته‌نامه اتوموتیونیوز مصاحبه‌ای با او داشته و درباره اقدامات بعدی این برند از او سوالاتی را پرسیده است. 

سیتروئن تمرکز خود را روی بازار خودروهای کوچک و جمع‌وجور گذاشته است. آیا ممکن است این برند در زمینه عرضه خودروهای مینی یا مدل‌های بزرگتر نیز به موفقیت‌هایی دست پیدا کند؟

الگوی اصلی استراتژی ما شامل 8بدنه مختلف در سطح جهانی می‌شود که یعنی ما نمی‌توانیم در تمام بخش‌های بازار حاضر باشیم، اما مشغول کار روی طیفی از محصولات هستیم که بازارهای اصلی درآمدزا در سراسر جهان را شامل می‌شود. ما مشتریانی در خارج از بخش‌های B و C (خودروهای کوچک و جمع‌وجور) داریم و باید نیازهای آن‌ها را برطرف کنیم. آرزوی ما این است مشتریانی خارج از بخش‌های B و C را به شیوه خودمان جذب کنیم. 

هاچ‌بک کوچک C3 یکی از موفق‌ترین مدل‌های سیتروئن است، اما هنوز روی یک پلت‌فرم قدیمی سوار است. چه زمانی این ماشین هم از پلت‌فرم افزونه‌ای رایج گروه PSA استفاده خواهد کرد؟‌

در درجه اول این‌که مشتریان به پلت‌فرم نگاه نمی‌کنند. از دید مشتری طراحی، راحتی و قابلیت اتصال‌پذیری به اینترنت مهم‌ترین ویژگی‌‌های یک خودرو هستند و C3 تمامی آن‌ها را در خود دارد. برای همین است که این ماشین با استقبال خوبی روبه‌رو شده و کسی کاری به پلت‌فرم آن ندارد. علاوه‌بر این ما به دنبال راه‌حل‌هایی برای انرژی‌‌های جدید هستیم و در سال 2020 نخستین سری از خودروهایمان را با نسل جدیدی از پیشرانه‌های الکتریکی عرضه خواهیم کرد. 

سیتروئن یک زبان طراحی قابل‌شناسایی دارد. آیا کار روی نسل بعدی زبان‌ طراحی آغاز شده است؟

ما محصولات و ویژگی‌هایی ظاهری را تعریف کرده‌ایم که انسجام میان محصولات متفاوت ما را تضمین می‌کنند و در حال کار روی شیوه‌هایی هستیم که این ویژگی‌ها را ارتقا می‌بخشند. تمام این عناصر در سال‌های آتی تغییر خواهند کرد، اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که ما DNA برند مانند رویکرد راحتی پیشرفته را حفظ کنیم. 

سیتروئن در 10سال آینده چه تفاوت‌هایی خواهد داشت؟ 

سوال سختی است، اما DNA برند یکسان خواهد بود. من فکر می‌کنم سیتروئن همچنان به لحاظ طراحی قوانین را به چالش بکشد و به عنوان مرجعی برای راحتی شناخته شود. مدل‌ها متفاوت خواهند بود. از لحاظ پیشرانه‌ها هم با ترکیبی از راه‌حل‌های مختلف سروکار خواهیم داشت و مشخص است سرعت پذیرش خودروهایی با انرژی‌های جدید سریع‌تر از حال خواهد بود. 

سیتروئن چه‌طور خود را برای رسیدن به خودروهای خودران آماده می‌کند؟ 

ما می‌‌دانیم انتظارات زیادی در خصوص خودروهای خودران وجود دارد. امروز ما با C5 ایرکراس که به سیستم یاری‌رسان رانندگی در بزرگراه سیتروئن مجهز است، قدم اولیه به سوی رانندگی خودکار را برداشته‌ایم. درحال‌حاضر ما ناوگانی از خودروهای آزمایشی خودران داریم که با مشتریان‌مان آن‌ها را تست می‌کنیم و اصلاحات لازم را برای برآورده ساختن نیازها و انتظارات آن‌ها انجام می‌دهیم. 

چرا سیتروئن به تغییری اساسی احتیاج داشت؟

چیزی که این تغییر اساسی را رقم زد، جدایی DS از سیتروئن در سال 2014 بود. پیش از آن DS خط تولیدی درون سیتروئن بود. ما باید جایگاه برند را برای سیتروئن دوباره تعریف می‌کردیم و این فرصتی عالی برای درک این موضوع بود که می‌خواهیم سیتروئن را در آینده در کجا قرار دهیم. 

سیتروئن قصد دارد تا سال 2020، 1.6میلیون‌دستگاه خودرو به فروش برساند. آیا موفقیت برند، براساس فروش مشخص می‌شود یا مقیاس‌های دیگری نیز وجود دارد؟ 

افزایش حجم فروش بخشی از موفقیتی است که ما دنبال می‌کنیم، اما قطعا تنها هدف ما نیست. ما رضایت مشتری را اصلی‌ترین هدف خود قرار داده‌ایم و می‌خواهیم یکی از سه برند توصیه‌شده در سراسر جهان باشیم. البته هدف‌های مشخصی هم برای سودآوری داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =